Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

130481kr i omsetning :clap: :grinning:

Vært stille fra Hugo lenge nå, men håper på noen nye oppdateringer på fredag når de legger frem Q2-rapporten. Ser at de opererer med en 3 ukers “silent period” i forkant av kvartalsrapporter, så er jo lov å håpe på at de har noe krem å komme med.

Er spesielt interessert i evt. fremtidige planer, men blir også spennende å se om de faktisk klarer å tjene penger som de jo hadde satt som mål.

2 Likes

Det har jo vært veldig mye snakk om antall nedlastninger av Ronaldo spillet i denne tråden, lengre opp. Slik jeg kunne lese så var det visst muligens snakk om noen gode tall her? Vil tippe de kommer til å legge frem noen summer på fredag. Om det blir bra eller dårlige tall kan ikke jeg svare på, men får jo bare håpe på det beste vel?

mangen millioner nedlastninger, bl.a tror eg vi nærmer oss at Ronaldo spillet bikker over 5 millioner bare i googleplay, tar vi med forsiktig estimat fra AppStore, så vil eg anta det pr.nå er ca 7,5 millioner som ett minimum.
Men blir det peng av det ?
Legger folk igjen kroner ? Eg spiller Ronaldo spillet som tidsfordriv, men eg bruker jo ikke en eneste krone der

1 Like

I følge @koe sin utregningsmetode så skal et forholdstall på mellom 60-80 stemme i forhold til antall reviews i Google Play.

Antall reviews: 70 504

  • 60 = 4 230 240
  • 80 = 5 640 320
1 Like

Det er nettopp dette som er vanskelig å spå. Det forrige spillet hadde også mange nedlastninger, men sannsynligvis nær null retention. De holdt ikke på spillerne, og da blir DAU (daily active users) altfor lavt over tid.

Nå får de jo i tillegg inntekter fra reklame selv om du ikke bruker penger, og spillet er lagt opp sånn at det er veldig lett å trykke feil de første gangene - og dermed har de inntekter også fra de som avinstallerer spillet med en gang.

Er veldig spent på hvordan de ligger an nå, men i følge Henrik Kølle var de jo tilfreds med spillet så langt. Han lyver vel ikke?
"»Vi er meget tilfredse med interessen og ser et markant anderledes mønster end ved apps, vi tidligere har introduceret"

Og ville Bertel Meigaard ha kjøpt over 2 millioner aksjer nå, dersom han ikke var fornøyd?

5 Likes

Hvor mange er det som jobber i hugo?

På dato for prospektet var de 17 stk., en vekst på 70% fra slutten av 2014, hvor de var 10 ansatte.

I tillegg samarbeider de med eksterne firma som Fuzzy Frog og Funday Factory.

2 Likes

I de fleste f2p spill bruker flertallet av spillerene lite til ingen penger. Det er isteden et fåtall spillere ofte kalt hvaler som drar omsetningen.

Riktignok noen gamle artikler men god lesning på temaet.

http://www.gamasutra.com/view/feature/195806/chasing_the_whale_examining_the_.php?print=1

1 Like

Det kommer altids noen hvaler her også, kanskje ikke bare I spillene, men også I aksjen :wink:

Neida, eg er enig og med på den, det er nok ett fåtall spm bruker penger o frem t play her, gleder meg til neste rapport så vi får se

Koden man vil knekke i F2p er jo å få massene til å bruke penger. Jeg ror PokemonGo har klart det til en viss grad. Men det er egentlig bare spekulasjoner uten videre akademisk dekning.

hva skjer med kursen…? :moneybag:

1 Like

Hvaler = storbrukere av cash i gameshop.

Hvaler ca 0.15% av spillere på snitt.

Så har vi de som bruker litt. Har ikke noe tall der.

Den er på vei mot 3kr. I første omgang​:champagne: :muscle::smile:

Bra fart men tynn omsetning.

Forholdstall 4,97 ( dog med 15 min forsinkelse)

Fant en sak

2,3% brukte penger i F2P mot 1,5% tidligere. Dette var i 2015 så vi kan anta at det antallet stiger.

Så kommer det spennende. 10% av disse 2,3% står for 64% av omsetningen.

Altså 0,2% av spillerene står for 64% av all omsetning ( som passer godt med 0,15% tallet ditt).

Det positive er at antallet hvaler stiger, samt antallet betalende spillere.

1 Like

Lukter lang vei dette her dessverre. Tror ikke helt regel-boka har vært fulgt her, men positivt at han vil ha så mange aksjer før rapport.

2 Likes

Noen som har formening om reklameinntektene?

De vil være ganske spennende å regne på, om noen har tallmaterialet man kan bruke. Finnes det noe info i tidligere kvartals rapporter?