Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Deres net revenue for kvartalet er på godt 1 mDKK, mens deres cash burn fra operating+investing activites er knap 9 mDKK (eller knap 8 mDKK hvis man ser bort fra change in working capital). Så selv hvis de 10-doubler deres indtægter vil det kun lige akkurat give et positivt cash flow. Nu er der selvfølgelig nogle spændende projekter på vej, men hvorfor skulle de klare sig så meget bedre end Ronaldo-spillene?

Herudover var kassebeholdningen i praksis tom ved regnskabsperiodens udgang og de har nu hentet ca. 24 mDKK før omkostninger. Det rækker ikke særligt langt hvis man brænder 8-9 mDKK af i kvartalet.

5 Likes

1,61 igjen…

Kjøpersiden har flyttet seg ned til 1,58…

Denne aksjen er virkelig som Funcom… sier at jeg ikke skal ha noe mer med den å gjøre, men så er det så store bevegelser at det er alt for morro å følge med, til å la være :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg synes avtalen med lima sky og barcelona er veldig spennende, men de skal ut i 2017 og eneste spill som skulle ut i Q3 er flyttet til Q4. Skuffende å se at ingen av spillene gjør det som forventet. Jeg trenger kapital til børsintroduksjonen i THQ Nordic som kommer. Greit å ta seg en pause nå, tror jeg. Men følger selvfølgelig med.

1 Like

Tror denne aksjen kan bli helt vill i opptakten til Doodle jump, altså rett før jul. Mulig det vil bygge seg opp før det hvis det kommer mange spill i Q4 samtidig.

2 Likes

Correct myself! Jeg fant kapital og kjøpt mer på 1.60! :smiley: :smiley:

Jeg elsker spenning!

Mange som hadde håpet på gull-tall ala Pokemon GO som selger seg ut i frykt :wink: Jeg bruker muligheten til å fylle på og snitte meg ned! Aldri vært så tungt lastet i en aksje før, så dette er fryktelig spennende!

2 Likes

Hvor fant du? Jeg er interessert i å finne jeg også😄

4 Likes

2,5 i omsetning… wow!

Der var vi nede på 1,5x …
Kommer du til å fortsette å snitte nedover hvis kursfallet fortsetter?

1 Like

Hva skjer om den går under emikurs? Stoploss og panikkrakk?? Eller ser dere på det som en bunn?

1 Like

Normalt ville jeg ansett emisjonskurs som en bunn, spesielt når innsidere og/eller bjellesauer er inne…

Men her mangler det bjellesauer. Det finnes innsidere, men de tok jo ikke store mengder aksjer i emi. Så kom dagens rapport som rapporterte om store utgifter og små inntekter…
Jeg heller vel mot panikksalg. Satte forsåvidt pengene mine på det idag og svelget et tap på15% når jeg solgte meg ut.
Så håper jeg for @Larsen sin del at jeg tar feil :slight_smile:

3 Likes

Rapporten var kjip, bra Ronaldo spillet har mange spillere, her kan de øke inntektene. Idag er det nøyaktig fire uker siden sist Ronaldo delte spillet på sosiale medier. Jeg støtter deres valg om å utsette spill de ikke tror vil tjene penger, og jeg har inntrykk av at de evaluerer og forandrer strategier ut fra erfaringer. Kursen blir sikkert lav fremover, men jeg beholder mine aksjer i påvente av lanseringer i neste år :slight_smile:

Min spådom er at de slipper en nyhet utover høsten som gjør at kursen eksploderer slik vi har vært vitne til ved flere anledninger i denne aksjen.

Jeg har en bitteliten lyttepost som jeg beholder intill videre. Mulig jeg øker om vi opplever videre fall.

Slik som @alex, skal jeg også se på mulighetene ved å bli med på noteringen av THQ Nordic og trenger ledig kapital til det :slight_smile:

Kjøper dersom eg kan senke snittet mitt :slight_smile:

Trenger kanskje ikke vente helt til neste år. Q4 er veldig spennende med 2 spillslipp med fokus på amerikanske stjerner, noe som de jo ikke har prøvd på før. USA har store deler av markedet, og det kan fort slå ut positivt for Hugo.

Jeg kjøpte litt etter å ha solgt emisjonsaksjene, med bakgrunn i kjøpet til Bertel Meigaard. Men feiget ut og hadde heldigvis ingen aksjer over rapporten, da jeg fryktet dette her. Tross alt hadde de veldig lite penger igjen når de kjørte emisjonen - så Q2 kunne jo sånn sett bare ha en begrenset oppside.

Vil tro at det er veldig trygt å handle på dette nivået om man har et halvt års horisont.

Er fortsatt en høyrisikoaksje, men det betyr jo at gevinsten kan bli betraktelig større også. Slår et av spillene til så er det muligheter for å tjene store penger her. Klarer de å komme på plussiden med spillene de har lager de også et godt fundament for videre utvikling. 500000 DAU (i slutten av juni) på Ronaldo er veldig bra, bare synd at så få legger igjen penger tydeligvis.

Og plutselig kan det jo komme nyheter om oppkjøp osv.

@Fenriz Jeg har ikke mer å snitte ned med :wink: Har nå 1.80 så jeg er fornøyd.

2 Likes

Stoppet handelen nå eller noe galt med Nordnet?

Update: der var vi igang igjen! Lå kjøp og salg på 1.67 og ingenting skjedde.

1 Like

Ruller igjen her,

1 Like