Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Ganske mange triggere i kø for Hugo dette året. Blir veldig spennende!

1 Like

Jeg mener denne emisjonen er like gunstig som Funcom sin til 0.55. Mange som lo av Funcom på den tiden, men se nå hvor god investering det ville vært :wink:

2 Likes

Funcom-emisjonen var langt mer gunstig å gå inn på enn hva denne her er. Ingen som lo av de som deltok i den heller, vi var vel alle sikre på at de gjorde seg gode penger på den dealen. Mange som lo av Funcom, for å gjøre en latterlig avgjørelse, det skal jeg være enig i.

Det som kommer til å skje i Hugo, er det samme som skjedde ved forrige emisjon. Mange som kommer til å dumpe aksjene når de får dem i slutten av neste uke. Ikke alle får dem samtidig, så her er det om å gjøre å være først til mølla :wink:

1 Like

Er det mange her som blir å dumpe sine aksjer? eg tenker å sitte på mine utover året.

1 Like

Jeg glemte å tegne/overtegne. Murer faktisk på å kjøpe noen aksjer om prisen daler når aksjene slippes. Men som vanlig må jeg selge noe annet i så fall, så får se hva jeg gjør.

Veldig usikker. Om jeg får rundt 1kr vil jeg selge og plukke opp lavere. Men så er jeg ikke så aktiv på trading, så kan fort hende jeg glemmer det når jeg får aksjene :slightly_smiling_face:

Denne kan fort gå til 3kr i opptakten til Doodle Jump 2 i 2017. Når Vikings skal lanseres på Steam i 2018 tror jeg også vi vil få en veldig spennende kursutvikling.

1 Like

Hva med fotballspillet? :soccer:

1 Like

Tror fotballspillet kan bli veldig spennende. I en av de 100 børsmeldingene som har kommet siste måneden står det “table soccer” kan sikkert bli kult. Men mest spent på hvordan de skal tjene penger. Mener de burde gjøre som i C.A.T.S korte ned timer på oppgradering, eller unlocks med 30 min for en reklamesnutt. Pay to win er vel det skumleste de kan gjøre.

3 Likes

Da har ferden ned mot emisjonskurs startet for alvor tror jeg. RT 0.86. Ned ca 7.5 %

1 Like

Ser sånn ut. Skjjer nesten uten unntak det der. Skal ikke se bortifra at en får kjøpt på lavt 0.6 tallet igjen da for de som ønsker å inn.

Er det noen som allerede har fått emisjons aksjene side da eller?

Er vel noen som shortselger tenker jeg og som skal dekke short med emi aksjer.

3 Likes

Er så sleip det trikset der…

Ellers er det vel på fredag tidligst emiaksjene er tilgjengelige? Lavt volum så tror den fort kan gå en del lavere enn emikurs også.

1 Like

Når kommer aksjene? Prøvde å finne meldingen hvor det stod, men har jo kommet 30-40 meldinger av varierende kvalitet/interesse siden den gang, så klarte ikke finne den.

Tror det er 23/6

1 Like

Ser virkelig ikke hva som er sleipt med det.

3 Likes

Aksjene kommer på eller rundt 23.06

2 Likes

Jo det er sleipt. Selvfølgelig ikke noe ulovlig ved det, men fortsatt sleipt. Særlig i slike amatøraksjer som Hugo, der mange ikke vet om eller har denne muligheten for å “snike” i køen og komme seg ut av aksjen før markedet flommer over av emisjons-aksjer.

Det er å utnytte en emisjon til en enda kortere trade en fra emisjon-tegning til aksjeslipp.

Det gjør jo ikke noe for den langsiktige? Bare for den som prøver seg på en trade og evt mislykkes. En del av leken.

Hvem som kjøper disse aksjene kan man jo lure på.

2 Likes