Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Retter meg selv, det er en halvårs rapport og ikke kvartals rapport :wink:

2 Likes

Hva tror du om fremtiden til Hugo, @Larsen ? Jeg vurderer å ta noen lodd i morgen.

Eg ville ha vurdert andre enn Hugo, vertfall vente litt og se om hugo evner å snart prestere noe som helst

Har du noen andre gode forslag @Kronn ? Jeg har en god del i Funcom, men der skjer det ikke mye om dagen. Bør nok være tålmodig med de og håpe det skjer noe i til våren 2018.

Hugo har mye spennende på lur fremover. Hvis du ser tilbake siste halvåret har det egentlig skjedd veldig lite, dette fordi selskapet jobber iherdig med endringer. Endringer som gjør at de vil tjene gode penger i 2018. Er ikke annet enn positive meldinger i vente denne høsten, noe som garantert vil få aksjekursen til å stige fra dagens nivåer.

Jeg ville absolutt ha vurdert å ta noen lodd i Hugo akkurat nå.

Hvor mange prosent avkastning er garantien sånn ca? Burde jeg selge hus, hytte og båt og kjøpe Hugo i stede? Høres unektelig sånn ut på deg :wink:

2 Likes

Takk for svaret, @Larsen !

1 Like

Hugo lager greie spill men har ikke maktet å finne en betalingsmodell som funker. Er langt fra sikker på at de klarer det med de 4 spillene de jobber med nå heller men jeg ser fram til vikings + fotballspillet. Tror kanskje de har en bedre målgruppe enn f.eks de endless runnerene de har hatt tidligere.

Nei eg skal kanskje være forsiktig med og anbefale noe som helst, men hvorfor tenker du på akkurat Hugo nå?
Dei tjener ikke peng, dei har vist over lang tid at dei ikke evner å lansere spill planlagt tid, og nør det leveres, så klarer dei ikke å tjene penger, tess i store nedlastningstall.
1 emisjon i år, en i fjor, og eg tipper en ny iløpet av 1H neste år.
Hva er triggerne ?
Jo, det vil sies lansering, men se på siste prs børsmeldinger ang lanseringer, det er større skangse for utsetelser enn at det kommer noe.

Men, høyr potensial om det får stang inn, eg har bare ikke troen

1 Like

Takk for rådene, @Kronn !

Har vi sånn ca oversikt over når Hugo trenger påfyll av penger?

Nei men får nok mer info om det etter rapporten.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=435412

2 Likes

Skulle det ikke lanseres flere spill i høst ?
Ser ut som det er utover 2018, i mellomtiden renner pengene ut, og hitil har ikke Hugo evnet og tjene penge på sine spill, så hva gjøres annerledes nå, nør Hugo venter og tjene penger neste år ?

De jobber med 4 spill ( skatelife, DJ2, vikings , fotball ) :

  • Doodle Jump 2 (working title): Soft launch in November,
    global release Q1 2018.
  • “Vikings”: soft launch expected Q1 2018, global release Q2
    2018
  • Football game: soft launch October 2017, global release Q1
    2018
  • Nyjah Huston, Skatelife: currently in soft launch but the
    metrics still need to improve. Expected global release Q4 2017.
2 Likes

det har vel nylig vært emisjon har det ikke? så kassa er vel ikke helt tom? =)

ser ut som om cam newton forsvant… uten forklaring. Ikke saa oppmuntrende egentlig, kanskje like greit aa selge unna aa plukke lavere?

Ikke tom, men det vil den bli :see_no_evil:

Emmisjonen gikk i stor grad til å dekke gjeld. Så den gjorde ikke stort for å fylle kassa.

Planen var vel i utgangspunktet at det skulle være en endless runner tilsvarende ronaldospillet men kan ikke se at det har kommet noe mer info om det etter okt 2016. Sender en mail til Hugo om det.

1 Like