Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Du tenker på emisjonen i fjor ?

Har det vært flere? Husker bare at gikk masse penger for å dekke lånet til Kølle.

Fra prospektet angående Cam Newton:

The game development with American football star Cam Newton was put on hold until a
new game design and agreement could be agreed between the parties.

Er også noen ord om det i denne meldingen:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=411009

Based on the experience with KickNRun Hugo Games has chosen to investigate the possibilities of a changed game category for “Cam Newton Football” which is why a new launch date currently is unknown

Mye av pengene fra emisjonen går til å dekke rettigheter forbundet med spillene.

Furthermore, the net proceeds from the Rights Issue will be used to pay the remaining amount of the nondisclosed fixed fee to Multisport & Image Management and the non-disclosed fixed fee to Cameron J. Newton Enterprises, Inc. Also, the non-disclosed fixed fee to Nyjah Houston, Inc., as well as the non-disclosed fixed fee to the individual football clubs, Arsenal, Barcelona, Real Madrid and Juventus, are expected to be financed partly by proceeds from the Rights Issue.

2 Likes

jeg kjopte noen aksjer paa 0.51. Det ser ut som om de ikke tjener stort paa en stund, men Doodle Jump soft launch i November blir alikevel interessant aa se :slight_smile:

Jeg venter på DJ2, håper bare det ikke blir forsinket. Det gjelder å få ut en spill-suksess før kassa er tom enda en gang og DJ2 er en fin mulighet til det.

The cash position at 30 June 2017 amounted to DKK 26.3m (H1 2016: DKK 1.6m).

1 Like

Rapporten var vel egentlig ingen overraskelse og vi visste vel også at kursen ville falle. Overrasker meg dog at noen ønsker å selge aksjene på disse nivåer, da vi nesten garantert vil se den over emi kursen igien om ikke lenge.

Jeg har selv lenge vurdert å selge mine emi aksjer mens jeg lå i pluss, og gjøre et forsøk på å handle de tilbake enda lavere. Jeg gjorde det ikke da jeg hadde en tvil på at vi ville se 0.50, men nå er jo det et faktum.

Å selge med tap er uansett ikke noe jeg vurderer engang.

Tja en ny emisjon kan fort komme til stor rabatt akkurat som den forrige.

3 Likes

Stor rabatt? Tror du de kan hoste opp en ny emisjon på 0.10? :open_mouth: :open_mouth:

Neppe, max 50% rabatt, så 0.3-0.4 tror jeg worst case.

1 Like

Hvorfor starte en ny emisjon nå som de forventer en positiv EBITDA innen Juli 2018?

Fordi de kan gå tomme for cash og en ny emisjon før man er helt tom blir det som regel mindre rabatt av enn hvis situasjonen er kritisk.

1 Like

Er de tomme for cash når ebitda er positiv? Forklar meg gjerne.

Tror mobilmarkedet er litt sånn “winner takes it all”. De trenger å treffe skikkelig på 1 spill. Type top 20 mest nedlastede i diverse markeder.

Satser på at et av spillene klarer det.

Selger uansett ikke en eneste aksje på disse nivåene.

1 Like

Problemet til Hugo har ikke vært antall nedlastninger ( de har over 5mill downloads av ronaldo kick n run ) men å få folk til å bruke cash i spillet. Ser at de jobber med å justere skatelife som er i soft launch og blir interessant å se om de klarer å få det til.

2 Likes

Tror det er lite som skal til for at Hugo lykkes, det er bare så enorm stor risiko knyttet til det, om det ikke går veien.
Hugo har millioner av nedlastninger, på mangen forskjellige spill, men inntekstsmodellen krever en liten justering, inntil det er gjort, renner pengene ut

1 Like

Jeg tviler sterkt på noen emisjon før Juli 2018. Hvis det viser seg at EBITDA ikke går i pluss likevel Juli 2018, så ja da kanskje vi ser en ny emisjon.

Fordi de forventer negativ EBITDA til og med juni 2018 og du kan ha negativ cash flow selv med positiv EBITDA. Har du sett på cash beholdningen de hadde sist rabatt vs hvor mye cash de brenner i kvartalet? Siden du virker så sikker på at de ikke må kjøre en emisjon?

Joda, men når et selskap forventer å tjene mer penger de neste 6 månedene så ser jeg ikke noen grunn til å kjøre noen emisjon med store rabatter som her sies.

Her er det bare synsing fra alle kanter :stuck_out_tongue:

Typisk rabatt på emisjoner i selskap som Hugo som brenner penger er vel på 10-20% og hvis det er nære krise som i Funcom, så er ikke 80% umulig. Det bringer oss egentlig tilbake til spørsmålet mitt, har du sett på cashflow siste kvartal (X) vs cash på slutten av kvartalet (Y)?

Hvis 3X > Y, så må de høyst sannsynlig skaffe seg penger, om det blir emisjon eller lån er ikke godt å si. Hvis 3X er mye større enn Y, øker sannsynligheten for at en evt emisjon blir kjørt med relativt stor rabatt.

Virker ikke som det er noen her som faktisk leser regnskapet til Hugo da. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Emisjon er et ord som ofte blir missbrukt blant de aksjene med stor risiko, spesielt her inne på tekinvestor.