Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Hvordan misbrukt? Er det stor sjanse for at selskapet må kjøre en emisjon så er det jo interessant å se på hva slags kurs en slik emisjon vil bli kjørt på.

Det hadde jo vært interessant å se hvilke tall som gjør at du ikke tror det blir en emisjon. Du har jo sjekket det antar jeg?

6 Likes

Har ikke sett så veldig nøye på det men tror iallfall at de har nok cash til å få launchet de 4 spillene de har under utvikling før de må begynne å tenke på en emisjon.

2 Likes

3 Likes

Ser ut som de akkurat burde ha cash igjen til å drive ut H1 2018 uten økte inntekter eller økte utgifter?

I H1 2017 var det jo også en del utgifter i forbindelse med emisjonen(og oppkjøpet av fuzzy frog? ) som de sannsynligvis slipper i H2 2017 + H1 2018.

4 Likes

Det mest interessante her er uten tvil: Doodle Jump 2 (working title): Soft launch in November. 2018 blir også spennende med Vikings-spillet på Steam.

1 Like

Dersom Hugo fortsetter i samme stil som siste par åra, så kommer det en en emisjon sommeren '18.
Det viser cashburn og cash beholdning.( vek og merke en del kostnader knyttet til emisjon, som ikke blir gjeldene inneværende H)
Dersom Hugo klare tjene peng som dei sier i rapporten, så unngår dei det,men om dei må vente helt til juni / juli, så er kassa så skrapet at en emisjon nok må forberedes innen utgangen av H1.
Eg ville vert ytterst forsiktig i aksjen, samtidig vil den gå gode prosenter på gode meslinger, så og plukke på røde dager, kan vise seg og gi gode muligheter, og aksjen kommer til og bli sell on news aksje

Det er hva eg tror

Klart det er lettere å nå si at man bør plukke på røde dager, så klart. Det samme sier jeg også nå, men hadde ikke samme tonen for 2 måneder siden. Uansett, om de ikke klarer å dra inn penger innen Juli 2018 så er jeg også ute av aksjen for å si det slik :wink:

1 Like

Henrik trer av og Henrik tar over!

Kølle har valgt å tre ned fra lederstolen og Henrik Nielsen tar over som CEO for å bringe Hugo Games til nye høyder de neste 18 månedene! Ikke et dumt valg siden Kølle etter så mange år ikke helt har klart å trigge det lille ekstra sparket som Hugo nå trenger.


image

6 Likes

først utsettelser så bytte av CEO.blir spennende å se hvordan aksjemarkedet reagerer på dette? som oftest betyr ceo bytte kurs ned dessverre.

2 Likes

Det har du rett i. Ingen gode tegn når det byttes ut en CEO fra et selskap, men nå skal ikke akkurat Kølle slutte å jobbe, han skal jobbe side om side med nye Henrik. Det kommer heller ikke som noen overraskelse på aksjonærene at Kølle har gjort en dårlig jobb når det kommer til inntjening for selskapet. Jeg tror det her blir et unntak og at aksjen ikke faller så mye, da den allerede har falt en hel del denne sommeren.

Magefølelsen min sier at dette er en Bull melding.

Børsmelding i Hugo. EGF: Aksjespleis + warrants + ? Orker ikke lese alt…

Er bare at et av temaene i generalforsamlingen de skal ha er å redusere antall aksjer med 80%. Nedenfor er meldinga:

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=435938

Enclosed, the Board of Directors notice convening an extraordinary
general meeting to be held the 30 October in Oslo, Norway.

Amongst other items on the agenda, it is proposed to reduce the
share capital and number of shares by 80% due to the following main
reasons:

1.Oslo Børs recommends that the traded share price should be
above NOK 1.00 and with the current share price Hugo Games shares
do not comply with this recommendation.
2. A share price close to or equal to the nominal value of the
shares could prevent the company from carrying out future capital
increases.

Even though the reduction is significant the value of the Company
remains the same and the shareholders respective ownership of the
company will remain the same after the reduction of the share
capital as it was before.

Please see notice of convening Extraordinary General Meeting for
further details and other items on the agenda. All relevant
documents are available at Hugo Games homepage via this link:

http://hugogames.com/investors/corporate-governance/general-meeting/

2 Likes

“Det vises også til at en aksjekurs nær eller lik sin nominelle verdi kan forhindre selskapet fra å utføre fremtidige kapitalutvidelser.”

Positivt at Hugo tar grep, det har definitivt ikke fungert for Hugo etter børsnoteringen.
Med rette grep og rette folk, kan det være at flere igjen får troen på Hugo, bl.a meg.
Men eg frykter likevel for kapital og manglende inntekter, så for min del blir det uansett og avvente.
Ofte, av en merkelig grunn, så faller også kursenetter en spleis.

Men, alt positivt at det blir tatt grep

2 Likes

Første tanken som slo meg når jeg leste meldingen var at nå raser kursen ytterligere. Blir nok en rød dag idag dessverre.

Noen som vil inn?

image

Jeg begynner også å mistenke en ny emisjon her dessverre en stund etter at spleisen er fikset. Forholdene legges nå til rette for det. Man ok at man tar tak i dette nå.

3 Likes

snart tomt for kjøpere