Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Ting tar tid… Blir Doodle Jump 2 også en smule forsinket?

1 Like

Steg 5% på denne meldingen da :rofl:

1 Like

De vil vel nødig bryte den lanseringstradisjonen. Er jo lov å drømme at ettersom det er et helt annet team som utvikler løsningen at det derfor er muligheter for at de faktisk klarer seg bedre på deadlines. Tror ikke det er mange som er spesielt gira på at inntekter skulle drøye ut igjen. Kostnadene ruller og ruller.

Dette var digg, ikke meldingen, men oppgangen altså, håper på noen ører til, og det kan vise seg å ha vert smart å plukke aksjer først på 42,
Så senere 40 og 39

1 Like

Får litt denne følelsen av denne linja: “Hugo Games continues to be a world leader in
the development and publishing of mobile games”.

12 Likes

Kursen går altså på at Hugo betaler Monaco for at de skal få være med i spillet deres.

4 Likes

Kursen går fordi man forventer at Hugo kommer til å tjene penger på avtalen. Listen over fotballag begynner å bli lang.

4 Likes

Emisjon rett rundt hjørne og det blir nok store rabatter på den vil jeg tro.

Snakker vi 20 øre og 20 mill?

blir doodle jump 2 utsatt ligger det nok an til ny emisjon med stor rabatt ja.et lite forbehold om noen av de andre spillene viser lovende takter.

1 Like

Nå er ikke kassa tom på en stund enda

1 Like

Ja, men det kan være lurt å hente inn penger før kassa er helt tom, henter man penger tidligere da blir ofte rabatten mindre. Det er doodle jump 2 jeg synes er interessant her, de fleste andre spillene har jeg mindre tro på, men la meg gjerne bli positivt overrasket!

2 Likes

Helt enig, men eg tror kursen skal pumpes opp i forkant

En emisjon vil ikke skje før selskapet har kjørt en “reverse split” for å få aksjekursen nærmere 2 (så fremt den ikke faller ytterligere).

Planen deres er å redusere den pålydende verdien på aksjene i selskapet. Deretter reduserer de aksjekapitalen, for så å øke den pålydende verdien på aksjene igjen.

  1. Pålydende verdi pr. aksje reduseres fra DKK0,50 øre til DKK0,10 øre. Det er 113.651.712 aksjer i selskapet. Altså reduseres aksjekapitalen fra 0,5 * 113.651.712 = DKK56.825.856 til 0,1 * 113.651.712 = DKK11.365.171,2.
  2. Aksjekapitalen reduseres dermed med 45,4MDKK fra 56,8MDKK, til en nominell verdi på ca 11,3MDKK. 23MDKK av de 45,4MDKK som stammer fra nedskrivingen av aksjekapitalen, benyttes til å dekke selskapets tap, som ikke er dekket på andre måter. Styret får samtidig autorisasjon til å benytte de resterende 22,4MDKK til å dekke fremtidige tap eller andre uforutsette utgifter.
  3. Pålydende verdi på aksjene økes deretter fra DKK0,10 øre til DKK0,50 øre. I så måte vil antall aksjer reduseres og ha en høyere verdi. Det utføres en reverse split med ratio 5:1, noe som gjør at 5 aksjer med en verdi av DKK0,10 nå blir til 1 aksje med verdi DKK0,50.

Har man for eksempel 100.000 aksjer nå, kan disse deles på 5, som gjør at man sitter igjen med 20.000 aksjer. Da selvfølgelig med en høyere verdi pr. aksje. Med dagens kurs rundt 2 kr.

Dette skjer senest 1/12.

Samtidig gir de seg selv (styret) autorisasjon til å utstede warrants for opp til 12millioner aksjer. Dette for å gjøre selskapet mer attraktivt for sine arbeidstakere og tiltrekke seg nye arbeidstakere.

Det gis også autorisasjon til å øke aksjekapitalen med opptil 10MDKK (opptil 20 millioner aksjer) under markedspris, samt autorisasjon til å benytte seg av reserven (det som gjenstår av aksjekapitalen som ble nedskrevet) for å konvertere denne til “bonusaksjer”, til markedspris. Totalt kan man ikke overstige 10MDKK.

7 Likes

I beste fall kommer det inntekter så Hugo slipper emisjon, ikke at eg tror det, men det er en mulighet.
Ett lar store lanseringer står på tur

Jeg deler Kronn sitt syn, og tror på dobling av MCAP i god tid før året er omme. En eventuell utsettelse av Doodle vil dog endre dette. Har ingen indikasjoner så langt om at dette er tilfellet, så jeg har i likhet med bla Kronn plukket aksjer den siste tiden.

Tror forøvrig også på en positiv overraskelse fra skatespillet. HINT: se på topplisten for verdens mest innbringende spill :wink:

1 Like

Emisjon lurer rett rundt hjørnet. Tar tid å tjene inn nok penger for selskapet, de trenger nok penger igjen etterhvert.

Jeg synes faktisk at Skatelife ser ut som et brukbart spill. Men de må da snart begynne å få det ut av soft-launch! Fatter ikke hva det er som tar så lang tid.

PCspill slippes altså uferdige (early access) til 3-400,- kroner, mens et gratisspill til mobil skal flikkes på i det uendelige før de tør slippe det worldwide. Forstå det den som vil.

2 Likes