Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

51 øre :yum:

Jeg var selv inne på 0.39 men solgte på 0.50 idag. Kjøper meg inn igjen på lavere kurser.

By the way, denne kom fra Matt (Community Manager) idag:

As for Kings of Soccer, we have a very slight delay in release due to unforeseen circumstances. Still coming very soon, but we want to make sure we have this in place before we go live!

3 Likes

Satser på at de ikke definerer “Very soon” på samme måte som blizzard. :rolling_eyes:

Noe nytt om Doodle Jump 2?

Er vel utsatt det også. Skulle komme denne høsten, men nå er det snart vinter. Hadde ikke overrasket meg siden Kings Of Soccer også nå ble utsatt på ubestemt tid.

Her er det Hugo selv har sagt, og som vi kan forvente, det blir ett bonanza av launcher her iløpet den nærmeste tiden :

Pipeline update:

  • Based on our resources, our ambitions in terms of quality in
    each game, and our in-house experience with the games, we aim for
    the following pipeline and release dates:
  • Doodle Jump 2 (working title): Soft launch in November,
    global release Q1 2018.
  • “Vikings”: soft launch expected Q1 2018, global release Q2
    2018
  • Football game: soft launch October 2017, global release Q1
    2018
  • Nyjah Huston, Skatelife: currently in soft launch but the
    metrics still need to improve. Expected global release Q4 2017.
2 Likes

Doodle Jump 2, Kings Of Soccer og Nyjah Huston er alle utsatt og det er ikke full release engang. Hvilken Bonanza er det du snakker om? Omvendt splitt også rett rundt hjørnet, det vil si at aksjeverdien på selskapet skal senkes, med god grunn.

Omvendt splitt trenger ikke bety meget, eg vet av erfaring at den gjerne da opplever et marginalt fall, men her kommer det altså launcher som eg referer til, kursen er nær all time low, noen er redd for emisjon, hvorfor sette den nå, med 20 MNOK på bok er hugo godt rustet til å rulle ut spillene sine dei nærmeste månedene, og går alt smoot,
Kan det jammen være at Hugo begynne å tjene penger før dei har guidet.

Hugo, spennende dager

1 Like

Ikke lenge siden du sa dette @Kronn Tror det kan være lurt å høre på seg selv noen ganger :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Aksjen har fått juling etter den tid, eg synst den ble meget attraktiv nede på 40 øre, og med statment fra siste raport, som bekreftet det kommer flere spill gjennom vinteren, samt at det er penger til å rulle dem ut

2 Likes

Nå har vel du Larsen generelt sett tidligere vært ekstremt positiv til selskapet og gjentatte ganger forklart hvor stor tro du har på fotball spillet :slight_smile:Rart du da ikke ønsker å være i selskapet når det er mange launches rett rundt hjørnet.

Selv om det for min del ville være mulig med en rask og god trade på hugo nå, så velger jeg å avvente litt.

Jeg tolker også unforseen delay på fotball spillet som kommer “Very soon” som at vi faktisk fortsatt snakker i løpet av November/Desember. Så fremt ikke det er blizzard definisjonen :slight_smile:

Mye av spill hypene skjer også litt i forveien av launches, så greit å være med litt tidlig etter min mening.

1 Like

Tror ikke det er noen her på forumet som drar det så langt som deg. Hadde jeg vært @pdx så vet jeg hva jeg ville gjort…

14 Likes

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171103.OBI.20171103S22

3 Likes

Så da har vi bekreftet fra Hugo Games Soft launch av fotballspillet denne måneden. Spennende!

2 Likes

Selv om jeg ikke har Hugo aksjer er jeg spent på vegne av de som sitter i Hugo, skal det endelig løsne nå? Eller kommer den sure emmisjonen alle venter på.

2 Likes

Emisjon kommer, tror eg, vertfall er eg forberedt på det, men eg tror på mye krydder før den kommer

2 Likes

Jeg begynner å tro det jeg også, de vil jo ha høyest mulig emi kurs. Samtidig vil de ikke vente for lenge dersom spillene de slipper nå feiler.

1 Like

Nei de har en liten utfordring der men tror ikke det skjer noe før sent i q1.

1 Like

Eg tror slutten av q1, Evt starten av q2, da vil det ha vert noen launcher, som drar kursen.
Evt vil man også ganske tidlige se om det kommer inntjening, som utgjør en forskjell til det positive.
På en annen side, så kan det jo også være vansklig og innhente kapital dersom man ser at dei nye spillene heller ikke leverer, så man bør ta høyde for risikoen, seilbåt om eg mener den pr nå er liten, i det korte bildet.
En vansklig balanse

1 Like

Det ble uansett ett nytt øre opp idag

1 Like