Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Hugo har over ti millioner nedlastninger her :

( gammelt og ikke relevant for dagens drift )

Nå har jo ikke Hugo klart å bli ett selskap som har kunnet overleve på inntekter skapt av betalingsmodeller som har vert i dei forskjellige spillene, Ronaldospillet har også tett på 10 millioner nedlastninger, og det er fler andre spill, med millioner av nedlastninger, så vi kan nok anta at det er minimum 30 millioner nedlastinger av dei forskjellige spillene, trolig mer, men fortsatt har det ikke blitt inntekter av det.

Spillene er gratis, men baseres på in game shop, noe som har sviktet, eg har selv spilt bl.a Ronaldo spillet, ikke at det er veldig bra, men det fungere som ett tidsfordriv, eg har aldri betalt en krone i spillet.

Nå kommer det altså en rekke nye spill.

  • Soccer, med avtale med flere av Europas hotteste klubber)

-Doodle Jump ( The original Doodle Jump is among the most iconic mobile games in
history with more than 300 million downloads since 2009. Doodle Jump
has been named among the five most downloaded premium apps of all
time.)

Så hvilket potensial kan dette ha, eg tror at desse spillene sammen kan få flere titals milioner nedlastninger, men uten at det legges igjen penger, betyr det jo ingenting, men si at 1 million av -10-20-30-40 millioner nedlastinger generer, ja, si 100kr, 150kr, 200kr, hva ville det å si for Hugo, som idag verdsettes til rett over 50 millioner kr ?

Lek litt med kalkulatoren, bruk tall man tror er realistisk,
Hva blir f.eks 2 000 000nedlastninger * 150kr f.eks ?
Ja, mål det tallet mot dagens mcap, Hugo billig ?,
Ja, Hugo er ekstremt billig, dersom Hugo oppnår sukses, er Hugo kapable til å oppnå sukse ?
Nei, er svaret alle vil gi, fordi Hugo hele veien har feilet, derfor prises Hugo også til en katastrofe, for det er de har vert, og det er de som gir denne unike muligheten, for om Hugo nå kan lykkes, så er det en kandidat for store prosenter.

Eg anbefaler ingen å kjøpe for store summer, men eg anbefaler aksjen for plassering i high risk porteføljen deres, plasser 5-10 000kr, å la dei stå der utover vinter og vår, kanskje får man igjen det dobble, 3 dobble, eller kanskje får man ikke igjen en dritt, det er det som fjør det spennende.

PS : grunnen til min satsning på Hugo, er først og fremst knyttet til at eg tror det kommer flere tallyer knyttet til lanseringer, ikke nødvendigvis en fundamental tro, og innsatsen gjennspeiles også i det.

Fact: Hugo har ca 20 MNOK og burde ha penger til å rulle ut spillene, emisjon må taes med i vurderingen, eg tror ikke den kommer før senere og ut i 1H, dersom den kommer

Lukke til

2 Likes

Slapp nå av litt @Larsen Det er lov å skifte mening i aksje verden :slight_smile: @Kronn kan kanskje ikke ha helt sett potensialet i Hugo Games for noen måneder siden, men mye kan forandres på et par uker.

Eg har flere ganger gitt utrykk for at eg er skeptisk til Hugo som selskap, men at eg tror på nyheter å trade på, eg har flere ganger gitt utrykk for at eg mener emisjon må taes høyde for, så eg føler eg har ryggen klar :wink:
Hitil har det vist seg å være smar å holde seg bort fra kurser rundt 1,6 og helt ned til 40 øre hvor eg annonserte kjøp, så var den ett par ganger intra ned på 37-38 øre, np står den i 52, med intratopp på 53, Kronn er fornøyd, og tror aksjen har enda noen ører før den går inn for landing.
Eg har forsåvidt ikke endret syn, men aksjen ble plusetlig så billig at eg anså den som interesant med tanke på å få med en stigning igjen, noe som foreløpig har vist seg å være smart

1 Like

Til hvilken pris selger du dine Hugo Games aksjer? 80 øre? Da er du vel 100%.

80 øre ville være en veldig god pris :+1: mye avhengig av utvikling, eg vurdere fortløpende

Historisk sett i kommentarene i denne posten har jeg vanskeligheter med å stole 100% på dine utsagn, sorry (?).

…dog jeg ser dine øyne når det kommer til aksjekurs. Selskapet er over for lenge siden, men aksjekursen kan stige ganske så bra den neste måneden på rykter og falske forhåpninger :money_mouth_face:

Eg er ikke her for at noen skal stole på meg, eg bare deler mine tanker i nuet, så kan dei som vil følge med på hva eg gjør, som sagt så har eg påpekt at eg har begrenset med tro på selskapet, det står ved lag

2 Likes

Fint det Larsen, ha det.

16 Likes

Nå ble jeg flau! Jeg gjennomskuet ikke Larsen…
Bra du ordner opp @pdx👍

2 Likes

Eg gjennomskuet han ikke, men kjente at eg ble skikkelig irritert på nicket, på samme måte som nun Larsen har irritert meg, så kanskje burde det gått opp ett lys.
Eg @nofun gjorde en god jobb, da Larsen nærmest røpte seg selv ved å nevne piratpartiet

2 Likes

Statement fra Kronn :

Så det ikke skal være noe tvil, eg er i Hugo aksjen for en trade, ikke som en langsiktig investor som tror på Hugo som selskap, men at aksjen kan få en reise basert på kommende lanseringer, så må hver enkelt vurdere selskapets historikk og mulighet for å kunne lykkes, målt opp mot egen risikovilje.

5 Likes

Jeg mistenkte det med en gang, et nytt særdeles aktivt nick på hugo-tråden og den mest aktive på denne tråden hadde nettopp blitt kastet ut av forumet.

3 Likes

haha, priceless at han ber seg selv om å slappe av for at vi ikke skal fatte misstanke :smile:

Det beste var den gangen vi hadde @Bagger og @Onns begge med nye nick i full krangel i starbreeze tråden etter kort tid! :smile:

Mitt høydepunkt var da jeg diskuterte med bagger og brukte gamle innlegg som han hadde skrevet som svar til han :wink: Eneste jeg gjorde var å skifte ut Funcom med Starbreeze :joy:

4 Likes
2 Likes

Spennende om Hugo fortsetter, eller om den tar en korrigering

2 Likes

Matt - Today at 6:27 PM

@everyone - We just launched Kings of Soccer on Android in select territories. Keep an eye out for it tonight on the Google Play Store. For those of you that are unable to find it by tomorrow, shoot me an email and I’ll get you on to a list for early access which will hopefully be set up early next week at the latest!

4 Likes

Hærlig :+1::+1::+1::+1:

1 Like

Spennendeeee! Kanskje vi får litt action fremover og krona viser seg - som forventet :wink:

1 Like