Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

De skal ansette flere, ble nevnt ca. 15 stykker. Men 4 spill er veldig mye for et så lite selskap. Savner sterkere fokus på DJ2 jeg i første omgang. Der tror jeg Hugo har en god mulighet for å lykkes. KoS, Nyjah Huston har jeg mindre tro på.

2 Likes

20.12.2017 17:08:27: Termination of market making agreement. 58/2017

Hugo Games A/S has terminated its market making agreement. The last day of market making will be 28 February 2018. Any queries regarding this company announcement may be addressed to the Company’s CFO Peter Ekman +45 20650012 or [email protected]

1 Like

Må si Hugo Games sin webside er blitt mye mer inviterende og spennende nå enn tidligere! Kanskje de klarer å få gjennom en kursendring som endelig kan få de på rett spor økonomisk igjen. Derimot ser det ut til at ting tar tid her.

Ellers, fikk inn reparerings emisjon med kurs 2.4 på 498 aksjer, så må fort skaffe meg en tusen lapp så jeg kan bli Hugo Aksjonær igjen :smile: Litt nedgang i kursen nå igjen, muligens noe pga. denne emisjonen, men blir maks 3.5% utvanning.

Blir neppe rik av det, men uansett gøy å følge selskaper som dette. Må jo også begynne å nærme seg noen releases nå. Doodle Jump 2 kan ikke være så langt unna.

2 Likes

Jeg holdt faktisk på å glemme å benytte meg av tegningsrettene her men takket være meldingen i går fikk jeg ordnet det i tide. Hadde vært surt selv om det bare var snakk om 9k aksjer. Ser uansett ut som om det er en del som ikke har fått det med seg :

Fra meldingen 8/1 :
“The subsequent offering (the “Subsequent Offering”) comprises up to 1,476,000 offer shares (the “Offer Shares”) at a subscription price of NOK 2.40 per Offer Share”

fra dagens melding:

“As a result, the Company will issue 970,868 new shares at NOK 2.40 per share, raising gross proceeds of NOK 2.3 million.”

3 Likes

Fikk aksjene idag. De skal rett ut igjen. :upside_down_face:

1 Like

Hvorfor det?

åpenbart er det en helt grei fortjeneste, men tror du ikke at emisjonen har fått kursen til å stå nesten stille i det siste og at man nå kanskje kan få litt fart på sakene igjen?

Hugo har slitt med å skape lønnsomhet i spillene sine og det er lite som tyder på at dette er endret nå. Det er også godt mulig at vikings blir forsinket. Så smart å ta gevinst.

3 Likes

Har ikke vært med Hugo lengre enn å påføre meg et realt prosentvis tap. Var ikke med på forrige emisjon, men ble med på denne rep-emien.
Har puttet aksjene langt ned i en skuff og lar det bli med det.

kanskje dette DoodleJump2 eller Vikings kan gjøre susen.
Synes det har blitt for mye forsinkelser hva gjelder det SkateBoard spillet med verdenskjendisen (jeg helt sikkert aldri kommer til å huske navnet på), men men - når man minst venter det så smeller det!

Om ikke annet så må jeg få si at det var en positiv overraskelse denne rep-emien. Sympatisk gjort av ledelsen da det i allefall for meg kom som en overraskelse. Det skal dem ha.

1 Like

Jeg har vært med på alle emi, og alltid tjent litt på det. MEN, kunne tjent 50-80% de tre andre gangene hvis jeg hadde solgt så fort jeg fikk aksjene. Hver gang tidligere har jeg blitt sittende for å vente på neste utgivelse eller tall på inntjening, og hver gang ble det en skuffelse.
Så brent barn skyr ilden. Håper de treffer på DJ2, og går den lavt nok lar jeg meg nok lure igjen. Mistenker dog at jeg er ute når/hvis de treffer.
Håper du får lønn for tålmodigheten, så hvis jeg ikke er inne kan jeg ihvertfall glede meg over en som får bli med. :slight_smile:

1 Like

Vi får se, jeg mistenker litt at kursoppgangen har vært hovedsakelig en lengre pump til emisjonsaksjene kom og nå kommer dumpen. Meldingene fra HUGO om spillporteføljen har ikke vært særlig gode i det siste der forsinkelser over hele linja har vært stikkordet.

3 Likes

Solgte mine få aksjer i dag. Glemte å signe opp på emien, trodde jeg hadde bedre tid enn jeg hadde. Men solgte det jeg hadde fra før da denne aksjen nesten uten unntak faller når emisjonsaksjer kommer på markedet. Tenker jeg kjøper tilbake litt flere aksjer før DJ2, da forhåpentligvis på et noe lavere nivå enn i dag.

1 Like

Dumpa alle emi aksjene mine jeg også. Hadde glemt jeg hadde rettigheter til å tegne før jeg så t-rettene dukka opp her for et par uker siden. En liten bonus :slight_smile: (parkometerpenger på gata)

3 Likes

Merkelig med det. De har vel strengt tatt gjort akkurat samme grep som Funcom, men hvor en har pengene sine har en evne til å overstyre argumentasjonen :slight_smile:

Hugo Games har byttet ledelse. CEO nå i selskapet er Henrik Nielsen, med erfaring som prosjektleder COO og CFO i Unity Technologies. For de som er litt inne i software og utviklingsbransjen så skjønner en hvor stort dette faktisk er. I tillegg har de byttet ut hele utviklerstaben fra København og kjøpt seg inn og bruker Fuzzy Frog til å drive utviklingen.

I tillegg når det gjelder det å skape lønnomhet rundt spill så har de endret strategi og samtidig fått avtale på spill som tidligere har vist at de er lønnsomme (ref doodle jump). Jeg tror fortsatt det er lang vei og gå, og stor risiko for at det kan være at de ikke lykkes, men her er det tatt utrolig mange grep som jeg ville vurdert som positive. Så skal det også sies at selskapet nå har en børsverdi på ca. 160 millioner. Oppside potensialet om de lykkes med et eller flere av spillene er naturligvis av helt andre dimensjoner enn f.eks. Funcom. Derimot så har Funcom kommet over den første kneika da de har lykkes med CE og derfor er nå i en helt annen risiko gruppe. Likevel, å utelukke et selskap pga. tidligere historikk mener jeg ikke er særlig lurt ettersom selskapet som nå er Hugo Games har gjort store endringer. Hadde en brukt samme logikk på Funcom så ville en aldri anbefalt noen å kjøpe den f.eks. i forkant av CE.

2 Likes

Forskjellen på Hugo og Funcom er at Funcom nå tjener penger. Hugo har ikke tjent penger enda.

Det er bare å se på regnskapet og har veldig lite med hvor man har penger plassert. Hugo har enda til gode å vise at de kan levere spill på tid og med lønnsomhet.

Mitt tips er å ikke tenke hvor folk har pengene sine eller sammenligne blindt med andre selskaper. Men heller ta fakta som ligger på bordet å følge dem. Hugo kan bli spennende, og de står på listen over selskaper jeg sansynligvis kjøper aksjer i en gang i 2018. Men jeg tror ikke bunnen er nådd. Rett og slett fordi jeg tror det ikke blir noe særlig hype før Vikings nærmer seg og der tror jeg det ligger minst en forsinkelse før det er klart for lansering.

1 Like

jo, men anbefalingen din med akkurat samme argumentasjon gjorde du før CE ble lansert og da var de i samme båt som Hugo :slight_smile:

Anbefaling med en stor risikopremie. Funcom før Ce var kalkulert risk. Det gikk bra.

Angående Hugo så tror jeg ikke bunnen er nådd og jeg tror heller ikke Vikings kommer uten forsinkelser. Derfor har jeg heller ikke kjøpt.

For Funcom sin del kjøpte jeg jo når jeg trodde bunnen var nådd, og med 1,14 så traff jeg ganske bra ( dette var etter at emmisjonen var unnagjort).

Men vi kan krangle om dette i all evighet. VI kan konkludere med at du har askjer i Hugo og tror bunnen er nådd. Jeg har ikke aksjer fordi jeg tror bunnen ikke er nådd.

Det var et tilsvar til din kommentar "Hugo har slitt med å skape lønnsomhet i spillene sine og det er lite som tyder på at dette er endret nå. ". De har gjort mye endringer og like endringer som det Funcom har gjort. Bare stusser på hvordan samme argumenter gir annen konklusjon på et selskap du ikke er aksjonær i. Hugo Games og Doodle Jump 2 kan også argumenteres for å være een kalkulert risiko. Hvis en skal advare mot aksjer eller drive med anbefaling så bør en i det minste være konsekvent :slight_smile:

1 Like

Om 2 selskaper er HELT like og har HELT like forutsetninger, da er jeg enig at man må være konsekvent.

Når selskapene ikke er like, så ja.

For ordenskyld er planen å se på Hugo etter sommeren, sent Q3 kanskje tidlig Q4.

2 Likes

Dette er spennende! Plukket opp CFO også som har tidligere jobbet i Unity Technologies. Begynner å se rimelig bra ut rundt ledelsen her. Tror dette er en veldig bra ansettelse.

Mobile games publisher and developer Hugo Games has appointed Anders Egholt
Søgaard as new CFO. Anders Egholt Søgaard will assume the position on february 2
2018. Current CFO Peter Ekman will continue as Chief Accounting Officer at the
growing Hugo Games.

Anders Egholt Søgaard (30) comes from the leading game engine Unity
Technologies. Henrik Nielsen is excited about hiring Anders Egholt Søgaard as
new Chief Financial Officer in a busy year for Hugo Games.

Its great getting Anders on the team now. 2018 is going to be an exciting year
for Hugo Games with several big game launches and big expectations. We need the
best of the best to get the full reward on the launches. Im also thankful that
Peter Ekman stays and supports us on this journey, says CEO Henrik Nielsen.

Anders Egholt Søgaard has been working for Unity Technologies since 2016 where
he had central position in the transition from a license based business model to
subscriptions. Before that he among other things worked as Senior Advisor at
growth advisory firm Core & Company. He has an elite masters degree in
International Law, Economics and Management from Copenhagen Business School and
Copenhagen University.

3 Likes

Denne meldingen kom nå.
Åpenbart en milestone at de faktisk har fått betalt for et av spillene sine :smiley:

13:29:00 +01:00: Hugo Games receives milestone payment from Chinese app publisher 08/2018
COPENHAGEN, February 5th. 2018: Mobile games publisher and developer Hugo Games A/S (OAX: HUGO) is pleased to report that it is now receiving a planned milestone payment from its Chinese strategic partner Sharetimes Ltd.

Hugo Games teamed up with Sharetimes in 2016 and the Chinese app publisher is responsible for the localization and distribution of the soccer star game “Cristiano Ronaldo: Kick’n’Run” on the Chinese market.

The exact amount of the payment will not be disclosed, but Hugo Games’ CEO Henrik Nielsen is satisfied because the milestone payment shows that the development and launch of the game in China is moving forward.

“It is very satisfying to see Hugo Games move into the huge and important Chinese market, and we look forward to go grow even further in China both with Sharetimes on the “Cristiano Ronaldo: Kick’n’Run” game and also later on with some of the other exciting game launches we will see from Hugo Games in 2018,” says Henrik Nielsen.

The game “Cristiano Ronaldo: Kick’n’Run” is an action packed endless runner mobile game featuring the Portuguese soccer star. So far it has been downloaded more than 10 million times globally.

In 2018 Hugo Games will also make World Wide launches of the following games “Kings of Soccer”, “Doodle Jump 2”, “Nyjah Huston #Skatelife” and a game based on the TV show hit “Vikings”. The milestone payment from Sharetimes does not change any of the company’s previously announced information.

About Hugo Games Hugo Games is a mobile games publisher and developer located in Copenhagen and Nottingham. At Hugo Games we are passionate about games. We are honoured to cooperate with premium sports brands as FC Barcelona, Real Madrid, Paris St. Germain, FC Porto, Liverpool FC and Juventus – as well as soccer star Cristiano Ronaldo and skater icon Nyjah Huston. We are proud to expand the world of television series Vikings – and we are thrilled to produce the official sequel to the legendary Doodle Jump.

For more information see www.hugogames.com or contact Hugo Games CEO Henrik Nielsen +45 27 200 200

Click here for more information: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=443473

3 Likes