Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Har de laget en runner av DJ2? :face_with_raised_eyebrow:

Det lover ikke bra

2 Likes

Tja, de skal blant annet reklamere for DJ2 inne i DJ-spillet f.eks.

hvorfor lover ikke det bra? spør deg også: så du presentasjonen? :slight_smile:

En annerledes runner vil jeg si.skilte seg mye ut. Må nesten se gameplay-videoen for å forklare det.

Nei jeg så ikke presentasjonen, så det kan jo være at det skiller seg litt ut. Ligger den ute?

Har ikke funnet den enda, legges vel ut snarlig vil jeg tro. Jeg ble så positivt overrasket av DoodleJump2 gameplayet at jeg vil se den igjen.

Flott om noen poster lenke om de finner video. Tror markedet sover nå pga vinterferie. Tror vi får reaksjon til uka når folk flest ser videoen og får bekreftet Q2-lansering.

1 Like

se fra 13 minutter

https://hugo.eventcdn.net/20180222/

1 Like

Tja, det kan jo hende de redder seg litt inn ved å bruke DJ-navnet, men ser ikke det helt store med det spillet der nei. Er jo en runner pakket inn i DJ-drakt, uten at jeg kan se at de leverer så mye nytt sett i forhold til andre runnere.

Det er det som gjør meg skeptisk også. De har ikke klart å få bra inntekter på noen av de andre runnerene de har hatt og f.eks Kick’n run har langt over 5mill downloads bare på google play.

Vi har en veldig forskjellige oppfatning koe og nofun. Og det er jo litt av moroa :slight_smile:

Jeg har nå sett videoen 5 ganger og liker det jeg ser utrolig godt. Her MÅ de klare å tjene penger. Tror flere, i likhet med dere, er negativt innstilt pga tidligere failure. Det er taler i BULL-retning om Hugo denne ganger overbeviser.

Jeg tror på rally fremover når totalmarkedet ser video :slight_smile: Gleder meg utrolig mye til lansering! Har vært få nye kule runners i det siste - er vel fremdeles templerun og subway surfers som er det store?

2 Likes

Hvorfor ?

Jeg er ikke negativ men skeptisk til om de klarer å finne en betalingsmodell som funker.
( BTW, har fremdeles aksjer i HUGO selv om det ikke er en stor post ).

1 Like

DJ2 kommer til å få svært mange download - det er jeg overbevist om. Ny ledelse med langt større kommersiell teft er på plass - det viser seg bla med ‘exploration’ delen av DJ2. Runnerspill er ganske straight forward å tjene gryn på så lenge spillet fenger og har en bra retention. Det fikk jeg inntrykk av at DJ2 har. I aller høyeste grad faktisk - ser som sagt for meg at vi har erstatteren til subway surfers og temple run her :slight_smile:

Lov - og forståelig - å være skeptisk, men samtidig må man forsøke å være objektiv i aksjemarkedet og ikke la seg påvirke av hva tidligere ledelse har feilet med å oppnå.

Oppsummert - jeg har stor tro på ny ledelse, samt DJ2. Venter i spenning på Vikings - kult å se hva HUGO får til innen strategysjangeren. Moderat+ tro på Soccer (om den drar inn cash er det bare en positiv overraskelse).

DJ2 alene tror jeg dog vil dra kursen på HUGO opp mot 20 NOK eller mer.

1 Like

Jeg blir heller ikke overrasket om vi får innsidekjøp fremover og mulig nytt kjøp av Tigerstaden

En ny runner ja. Tar en @cagey2 her og sier styr unna. Trodde Hugo hadde lært men dengang ei

1 Like

Downloads hjelper nada når de ikke tjener penger. 20kr eller mer er vel dagens mest useriøse spådom.

Skal kursen opp må de vise at de klarer det de aldri har klart før, nemmelig tjene penger på spillerene.

Hedde helt glemt hele Hugo eg, dere sitter enda altså ?
Grattis til dere som var litt mer tolmodig en meg, selv om eg gjorde det greit på siste traden min.
Er det noe håp nå da ?
Har ikke følgt med eg, litt nedlastninger, men Hugo har hatt mangen nedlastninger tidligere, og flere spill med over 10 mill, så spørs det hva dei nå har gjort i inntektsmodell, legges det igjen kroner ?

1 Like

Hvis dette spillet drar inn en del blir jeg svært overrasket, nei det er DJ2 som er håpet her.
Kings of Soccer:
https://www.youtube.com/watch?v=BQiaJfZBPlA

Tror nøkkelen til gode inntekter er å lage noe samlegreier/metagame inne i spillene som fenger nok spillere i tillegg til et godt hovedspill selvfølgelig.

2 Likes

Nå har jo Hugo laget flere slike runnerspill de siste årene og kan ikke akkurat si at de har tatt inn enorme summer på de. Det ene har til og med en haug med downloads ( dvs , lenge siden det passerte 5mill bare på google play )

1 Like

Skjønner ikke holdningen her. Masse downloads har selvsagt en verdi - det er jo grunnlaget for cash flow… Så har ikke tidligere ledelsen evnet å skape cashflow av download - det er sant, men nå er som sagt ledelsen endret. Dere gjentar bare det samme gang på gang: hugo har feilet tidligere (sant) og vil derfor feile igjen. Argumentet er ikke spesielt sterkt etter min mening, men vi får se hva fasit sier i Q3/Q4.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dere er så negative til runners? Dette er veldig innbringende spill. HUGO bygget seg bla opp på runners (gode gamle Hugo-trollet), og disse var meget gode. Jeg synes det er supert at det har brukt denne ‘ekspertisen’ i DJ2-drakt.

Får inntrykk av at det er mange som har en negativ innstilling her uten å objektivt ha foretatt en due dilligence basert på tingenes tilstand idag. Det tror jeg dere vil angre på :slight_smile:

Til slutt - ref 20kr. Så useriøst med en MCAP på ~1MRD ved en velykket DJ2-lansering? Ikke etter min mening.

1 Like

Jupp, og det er smått utrolig at de ikke har klart å skape penger av 5M downloads. Jeg hadde ikke engang giddi å engasjere meg på denne tråden om det hadde vært de samme, gamle, trauste gubbene ved roret som det var den gang.

jeg gjentar meg selv igjen - det er nytt blod bak roret på skuta nå - derav mitt endrede syn på HUGO.

1 Like