Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

enig at KoS er ‘meh’. Men jeg blir ikke overrasket om vi undervurderer den. Fotballkidz er gærne. De har de største klubbene med, og jeg liker ‘character building’ aspektet av spillet - nemlig at du kan oppgradere spillerne dine. Vi får se, men som sagt har jeg også avmålte forventninger til KoS.

Synes forøvrig demoen i presentasjonen igår var bedre enn tidligere youtube videoer.

1 Like

Du må se på historien dems, masse downloads har kun en verdi om de klarer å omsette en gratis spiller til en betalende spiller. Hugo har til nå ALDRI vist at de har klart å gjøre dette i tilstrekkelig grad.

Om du setter deg ned å ser på PAreto sitt gaming seminar som var i går så ser du at de mobilspill selskapene som lykkes med dette klarer å tjene penger på 5-6år gamle mobilspill.

spol frem til G5 går på scenen.

En vellykket lansering vil ikke få hugo til 20kr. Før Hugo viser at de klarer å kapitalisere på downloads… vil ikke kursen gå. Det er dessverre sansynlig fasitt. Forumet her er fult av ekstremt flinke folk som nok har langt over gjennomsnittet med kunnskap om spillbransjen. Heck det er flere spillstudioer som henger her for å se hva som blir skrevet om dem. Og hugo er såpass gjennomdiskutert og analysert og konklusjonen er klar, de må klare å kapitalisere på spillerene. Noe de pr dags dato ikke klarer.

2 Likes

Takk for bra innlegg Evilfreud.

jeg har tatt inn over meg alt du sier, og forstår at jeg er contrarian imot folk flest her.

Det er dog i lignende situasjoner - der jeg er uenig med ‘de fleste’ at jeg har lykkest best i aksjemarkedet :slight_smile:

Vi får se hva som skjer fremover, jeg er iallefall klar på min strategi: jeg skal kjøpe mer fremover mot DJ2-lansering.

2 Likes

Det å være uenige med " de fleste" er helt greit. Utfordringen er når man drar inn det som mange anser som HO tenkemåte " AKSJEN SKAL TIL 20KR!" BASERT PÅ LUFT Å KJÆRLIGHET!

Når aksjen står i 5kr og de enda har til gode å tjene gode penger på spillene sine så er en 4x av kursen mer enn drøm enn noe annet.

Jeg går ikke inn i en aksje uten noen tanker om potensialet i caset. Hypen DJ2 vil skape mener jeg vil kunne dra HUGO mot gamle høyder - mot 20kr og psykologisk nivå på MCAP 1mrd. Om du vil stemple det som HO-vrøvl får du selv stå for. Jeg for min del gir deg et gult kort for hersketeknikk.

Du synes kanskje det var HO-bullshit da jeg meldte Gold Town opp noen 100% også?

Du kan ikke avskrive all oppside med at de har feilet tidligere og vil derfor feile igjen nå. Du sier at fasit er 5 kr fordi det er det aksjen står i idag… Det er nettopp dette som er mitt argument for at den KAN GÅ 4x - fordi alle sitter utenfor aksjen nå og er negative. Når sentimentet blir at hugo endelig har fått det til, og alle da skal inn blir det trangt i døra. Skjønner?

Dette blir uansett lite konstruktivt. Jeg kommer tilbake når det finnes innlegg som vil diskutere noe annet enn at HUGO har feilet før og vil gjøre det igjen, evt når noen har ny informasjon å komme med.

1 Like

Så du mener en påstand på 20kr eller 4x dagens kurs, ikke er HO vrøvl. Fordi Hype alene forsvarer en kurs der oppe? På et selskap som ikke har levert noe på svært lang tid?

Det blir i så fall direkte rødt og utvisning for elendig argument på kurs stigning.

Jeg tar gjerne en skikkelig diskusjon rundt hvorfor Hugo skal stige, men når du mener aksjen skal opp 4x kun på en hype. Så blir det noe tynt. Da får du heller tåle at folk er kritiske og trekker HO paralleller

2 Likes

Vet om et annet selskap som gikk 4x på kun hype. Funcom. Nå leverte de varene med CE, men det er faktisk første gang de har levert et spill med overskudd på et par tiår eller der omkring. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Yep, men når man ser estimatene på kurs på Funcom før CE launch, så steg de MYE mer enn de fleste ventet. Men Funcom solgte jo faktisk langt flere spill enn konsensus mente var mulig også.

Takk Christian - hadde tenkt å skrive akkurat dette :smile:

Psykologi spiller nok en større rolle en Evilfreud innser. Man baserer en aksje på fremtidig inntjening Evil - noe som typisk stemples som ‘hype’ og FOMO.

Tåler det helt fint - ingen tårer her Evil, jeg gidder bare ikke bruke tid på å skrive med deg når du går rett på HO-stempel, fremfor å spørre hva som ligger bak.

Jeg må samtidig si at man er “idiot” hvis man kjøper under hypen før en lansering. Det er da man skal selge/redusere. Man skal kjøpe mens interessen er lav, som når kursen var nede i 50 øre (tilsvarende 2 kr nå?)

1 Like

Absolutt - 100% enig. Det er jo derfor jeg akkumulerer nå, etter å ha sett gameplayvideo fra DJ2. Hypen har åpenbart ikke startet enda :slight_smile:

1 Like

Er det noen som vet når lanseringen blir…?

Jeg skjønner jo at du ikke har noen dypere analyse på hvorfor du mener 20kr og det er helt greit. Jeg antar at dersom det lå en tyngre analyse i bunn hadde du posta den med en gang.

ila Q2. Noe mer enn det vet ikke jeg om iallefall. Men, mtp hvor bra videoen ser ut kan jeg ikke helt se hvorfor de skal drøye veldig lenge med lansering, om ikke det finnes noen strategiske grunner til å vente.

Vi får vel lanseringsdato på Q-rapporten vil jeg tro.

Som fks VM i sommer og lansering av KoS rett i forkant av dette.

1 Like

Ok…takk…:slight_smile: Hadde vert kjekt og tent litt penger på dette…vert med Fun både opp og ned…

Hugo anser eg som ett selskap man ikke kan stole på, altså ett selskap som historisk ikke leverer varene. Ett lite «men»er det, dei har gjort endringer i lederstruktur, så gjenstår se å se om det gir resultater.

Inngang i Hugo nå, mener eg reflekterer høyt risiko nivå, altså man går i mot det man egentlig kan anse som realistisk, basert på historie og erfaring.
Historie og erfaring i Hugo, er at dei ikke leverer iht egen planlagt tidslinje, og når det leveres, så leveres det produkter som er likepå tidligere utgivelser, og mangler evnen for å skape inntjenting.
Da mener eg, at aksjonærmasseb blir preget av lykkejegere, hvor stort sett flesteparten ender med tap, men så kan det skje, som f.eks i Funcom, at noen klarer og endre det, og da vil man bli rikelig belønnet.

Eg er åpen for at Hugo kan endre det, men her vil eg se resultater før inngang, så får en heller tåle en høyere inngangspris enn dagens litt for dyre aksjer, som er preget av «skal selge på hype aksjonærer»
Sist eg kjøpte, var på gamle 48-52øre, solgte litt for tidlig, men fornøyd.

PS: eg håper selfølgelig at Hugo lykkes

4 Likes

Bra innlegg Kronn. Takk.

Du er inne på noe viktig her, som er noe av det jeg har forsøkt å få frem:
Aksjonærmassen består sannsynligvis ikke av tungt bemidlede idag. Det er nettopp dette som er spennende - hva skjer når/om de større pengene skal inn?

For å dra en liten klisje fra Buffet: nå er ‘alle’ negative og redde pga tidligere failure. Jeg er ikke det (etter å ha sett DJ2 video + sjekket ut ny ledelse), og kjøper derfor nå med tro på saftig kursoppgang når sentimentet endrer seg.

Håper å se deg - og andre her, på aksjonærlisten fremover når nedsiderisikoen forhåpentligvis reduseres.

God helg folkens!

2 Likes

Hvor lenge har du fulgt Hugo snoopzter? De fleste her inne har vore inne og ute av Hugo i flere år. Og jeg må si med hånda på hjertet at Hugo er helt notorisk ræva på å velge den ene måten hver jækla gang så de ikke klarer å tjene penger.

Fulgt hugo siden de noterte seg :wink:

Igjen, historien er historie. Nye mennesker på plass osv. Morsomt at alle funcom-tilhengerne dukker opp med samme argument som er vel så gyldig for funcom :sweat_smile:

DJ2 > Conan :rofl: hirrhirr

1 Like