Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Altså, i Funcom har vi alle visst hva vi har drevet med og gamblet deretter. Funcom har snudd skuta. Hva har Hugo gjort? Laget nok en runner!

Tusen kroner på at det flopper vedrørende inntjening

1 Like

Jeg venter enda på regnestykket bak 20kr eller var det bare en tom påstand og egentlig et tall som kun baserer seg på ønsketenkning og hype?

Dette er stråmann argumentasjon. Snoopzter skriver jo at han baserer det på ny ledelse og at runner spill er innbringene. Så kan det selvsagt diskuteres om argumentene er bra, men det har ikke noe med vill haussing og luft og kjærlighet å gjøre.

2 Likes

Er enig rundt dette med Funcom, men må huske at du og mange andre satt penger før de lyktes med CE i Funcom. Da var de i samme posisjon som Hugo. Det betyr overhodet ikke at de kommer til å lykkes, men med endring i ledelse, ny utvikler stab, bedre prosjekt håndtering og tilganger til statistikk er noen av flere faktorer som gjør at en kan vurdere selskapet nå som bedre enn tidligere.

2 Likes

Joda.

Men det hjelper ikke om de hadde byttet hele selskapet. De går i samme fella hver bidige gang :frowning:

1 Like

Men genererer runnerspill spesielt mye i forhold til antall downloads ? Jeg tror man skal ha sykt med downloads for å tjene bra på spill i den målgruppen. Subway surfers og temple run har f.eks 500mill++ downloads på google play.

1 Like

Ikke meg bekjent. De må finne en modell som gjør det attraktivt å bruke penger på spillet. Fra videoen av gameplayet så så det ut til at noe av det en kunne bruke penger på var å unlocke nye levels. Såvidt jeg forstod så skulle spillet være litt mer som et adventure game, noe som er annerledes fra tidligere doodle jump spill og også de andre runner spillene de har. Spørsmålet er da om dette vil være nok til å dra inn store penger og ikke minst noe som jeg tror blir ekstremt viktig, nemlig mottakelsen av communitiet som er blant doodle jump 1 spillerne. De har i følge presentasjonen fortsatt 7.5 millioner aktive spillere, så dersom det blir bra mottakelse blant disse, samt at spillet klarer å trigge noe som gir interesse av å bruke penger i spillet så tror jeg det er muligheter her. Derimot synes jeg vi fikk sett litt for lite av spillet til å klare å gjøre en god vurdering på dette.

4 Likes

Jeg går inn igjen hvis den faller til 3.5kr. Håper for alle som sitter at jeg ikke kommer inn. :wink:

1 Like

Noen som har gjort seg tanker om dagens fall? Har et lite og forholdsvis gammelt lodd her som definitivt ikke er noen vinner (før ca 8,-) men kan ikke se at det er kommet nyheter i det siste som forklarer fallet.

Er det ytterligere utsettelser eller nok en emisjon på trappene?

Neppe emisjon enda, men Hugo er emisjonsgarantist, så det kommer nok flere etterhvert :joy:

Rovio (selskapet bak angry birds f.eks.) har kollapset fullstendig og de driver med mobilspill. NXTGMS som jeg også følger driver også i samme bransje. Kanskje en del har blitt skremt av Rovios kurs-kollaps og vil over til tryggere investeringer. Mobil-spill er vanskelig.

2 Likes

Kan vel også være at en del er skuffet over at dette Doodle Jump 2 som har blitt hauset ganske mye og ganske lenge viser seg å bare være NOK en j… runner?

Jeg har ikke aksjer engang, men selv jeg merket jeg ble skuffa over det!

5 Likes

Hva mener du med j…runner…?

2 Likes

Altså det er ikke som det opprinnelige Doodle Jump, hvor du hoppet oppover og oppover i 2d. Det blir et helt annet spillkonsept.

Herlig - markedet begynner å skjønne hva vi har i vente. Mange som plutselig fikk hastverk, og dette utløses av HugoRunner… Se for dere DJ2 når hypen begynner der :slight_smile:

Jeg er sikkert lettlurt, men har tro på Hugo. De har ett kjent navn og har gjort grep i det siste.
Venter bare på at Krohn får troen nå, og begynner og kjøpe…:slight_smile:

Er dette som har fått kursen til å gå i været. Opp 17.71% sålangt i dag. Interessant at Hugo Troll Race 2 allerede har over 10 millioner nedlastinger. Satsningen på å så spillene på facebook er også veldig interessant.

Spillet Hugo Troll Race 2 vil lanseres på Facebooks Instant Messenger-plattform i 2018, ifølge en melding tirsdag.

Messenger-plattformen brukes av omtrent 1,4 milliarder mennesker hver måned og spill blir en stadig mer populær aktivitet på plattformen.

Hugo Troll Race 2 har allerede mer enn ti millioner nedlastinger fra app-butikkene.

Hugo Games har tidligere annonsert at spillet Cristiano Ronaldo: Kick N Run også vil lanseres på Messenger i løpet av året.

Liker at de får ut spillene på flere platformer. Ser at både THQ og Stillfront har hatt stor suksess med å gjøre det samme ( men deres spill hadde kanskje høyere inntekter på eksisterende platformer :wink: )

2 Likes

Første til å utgi Tintin spill. Me likes! Også puzzle adventure da - noe for anti-runner folket også :slight_smile:

Begynner å bli en veeeldig spennende pipe her nå.

3 Likes