Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Dette er en interessant IP.

mld:
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180315.OBI.20180315S135

2 Likes

Her er vi alligned Alex - dette ser jeg frem til. Blir det ikke action på denne meldingen må jeg kjøpe mer, selvom jeg egentlig har kjøpt det jeg først hadde planlagt.

Takk for at du la ved lenke btw - gikk litt fort da jeg postet

1 Like

Et lite spørsmåltegn ved sjangern:match 3 puzzle game, noe slikt som dette:
https://www.youtube.com/watch?v=FW4a0LDE57M
, men med tintin-iconer? Muligens en story som går videre etter hvert som man løser oppgavene med match 3? Jeg vet ikke.

2 Likes

Fin IP men spillet hørtes unektelig døllt ut… dette er jo nok et 100% generisk copy paste spill?

1 Like

De klarer nok å lage en runner av det også! Bare vent !!

4 Likes

Det defaktisk burde lagd var et Forest Gump spill :smile:

3 Likes

Uten musikk i bakgrunn, kun en loop med Run Forest run, run Forest RUUUN!

1 Like

i) Revenue amounts to DKK 3.618k in FY17 compared to DKK 5.331k in FY16. The decrease is mainly explained by no new games being released in FY17. ii) Operating expenses amounts to DKK 22.291k in FY17 compared to DKK 20.957k in FY16. The increase is mainly due to more development costs being expensed, which also includes an increase in staff costs. iii) Staff costs amounts to DKK 15.074k in FY17 compared to DKK 10.296k in FY16. The increase is mainly due to share-based payments recognised with the amount of DKK 2.952k. iv) EBITDA is negative of DKK 18.834k in FY17 compared to a negative of DKK 16.091K in FY16.

However, with: 1) The successful restructure of Hugo Games in November 2017 2) The product releases of Kings of Soccer and Doodle Jump 2 in Q2/2018 and 3) Our continued strong product line-up, with Vikings and Nyjah Huston product releases in 2nd half of 2018 we believe that 2018 will be the year where we will meet the expectations of our shareholders and show the market that Hugo Games is an important player in the Mobile Gaming Market. From a financial point of view it is our expectation that Hugo Games will deliver a positive EBITDA in Q4 2018 between DKK 0.1m and 5.0m.

1 Like

Bare å ta påskeferie og se frem til call med andre ord :slight_smile:

Håper på mer info om launch dates + info om vikings og tintin

Pengene renner ut, ved emisjonen sist, var guidet positive regnskap fra juni ‘18, nå er det 4 kvartal, men eg vil se det før det skjer

a positive EBITDA in Q4 2018 between DKK 0.1m and 5.0m.

Klarer Hugo på egne bein, eller blir det nye emisjoner ?

2 Likes

Mener ikke å gjøre narr av dere som er inne i aksjen, håper dere alle gjør en kule på Hugo i 2018. Men får alltid litt følelsen av at denne dama skriver pressemeldingene til Hugo.

Har vel enda ikke et spill som er gått nesten i pluss, så hvordan de nå vet at de skal dra inn kroner på DJ eller KoS skjønner jeg ikke.

3 Likes

Kan være de klarer å gå tilnærmet i null, men de må nok ha påfyll for å klare å fullføre vikings og de andre prosjektene sine.

3 Likes

3,6 mill i omsetning i 2017. Bra for et enkeltpersonforetak, not so much for et børsnotert selskap.

2 Likes

de har 50M cash på bok. Om de må hente mer penger før lansering av DJ2 og KoS blir jeg MEGET overrasket. Håper på mye bra info 4.april.

Forøvrig enig at HUGO har MYYE å lære på promotering og profesjonalisering av sine fremleggelser. Bare fonten de bruker i rapporten er krise.

3 Likes

Hjelper ikke at de har mye penger på bok eller mange spill i pipelinen hvis de ikke finner ut en måte å tjene mer på disse spillene. De har bra med nedlastninger på spillene sine. Kanskje et skifte fra gratis reklamefinansierte til betalte spill er veien å gå.

1 Like

Der er vi naturligvis enige Hoppetussa :slight_smile: Er vel ingen som bestrider det. Om de ikke evner å tjene penger på DJ2 tar iallefall ikke jeg i selskapet igjen.

Når det er sagt: jeg tror (sterkt) at selskapet sitter på en gullgruve i DJ2, og forventer en total reprising av selskapet ifm launch av dette.

Hugo har kjørt i akkurat samme løp siden de kom på børs for snart 3 år siden. De tjener ikke penger på spillene sine, og det er dessverre ingenting som ser ut til å skulle endret dette.

Jeg kan ikke fåtte og begripe at de ikke ser at de må legge om strategien sin drastisk…

Da er ihvertfall doodle jump å finne på appannie: https://www.appannie.com/apps/google-play/app/com.limasky.djgalaxy/details/

og google play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.limasky.djgalaxy

kan jo håpe at det kommer ut om ikke så lenge da?

4 Likes

Kom over en gameplay video på youtube. Ble litt sjøsyk av å se på. Syntes heller ikke dette så veldig morro ut… hva tror dere om dette?

2 Likes

Synes faktisk det så morsommere ut enn jeg hadde fryktet. Var i hvert fall en liten vri på endless runner-konseptet, og var jo ikke endless heller mtp. at det er delt inn i forskjellige brett og checkpoints. Usikker på om jeg hadde kost meg med det, men fryktet en CR-runner i DJ-skin. Alt i alt positivt overrasket. Må nesten teste det for å se om det er gøy, og usikker på om de klarer å tjene penger på det selv om det skulle vise seg å være morsomt.

Håper for deres skyld at de har klart det denne gangen, men setter ikke pengene på det helt enda.

2 Likes