Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Hva er inntrykket ditt av spillet…?

Det de tjener penger på er som nevnt kr 55 for å kjøpe sitt favorittlag sine spiller, åpne pakker som oppgraderer spillere, inneholder stamina flasker for fornyet energi til spillerne og coins som også brukes til å levle spillere.

I tillegg har en også at en får en “free” pack hver dag. Når en åpner denne så kommer det en reklame for noe annet spill som en må se ferdig før en får det som er i pakken. Ser ut til at de har en god komibasjon som gjør at de egentlig kan tjene penger på alle brukere som velger å bruke spillet. Samtidig er det mulig å spille det gratis også. Likevel, mange gode insentiver for å betale i spillet.

1 Like

Da appen hadde 250 rewievs på google play hadde den over 500k nedlastninger, nå har den over 600 rewievs, kanskje vi bikker millionen snart… Så vidt jeg har sett er det kun monaco og porto som har delt spillet på sosiale medier enda, de største klubbene har vi til gode.

På Apple kan man ikke se tall, men de er featured på ca 300 lands forsider og nedlastingsrankingen ser lovende ut på appannie.

Men det som teller er inntjeningen per spiller, som er vanskelig å vite mye om…

1 Like

Nøktern vurdering med egentlig positiv tone, liker det…:grin:
Det var tidligere skrevet her at spillet ikke var noe, men visst de likevel kan tjene noen kroner her, så kommer jo DJ2 snart… Tenker at Hugo kan snu dette og få litt høyere omsetning enn en pølsebod…:joy:

1 Like

LapLagam - du er herved utnevnt til TIs KoS expert :mage:

1 Like

Folkens - dere møter ikke ekte spillere. de dere treffer med utenlandske navn og tilsynelatende facebook-profilbilder er botter. Dette er også noe av grunnen til at jeg har solgt nesten alle aksjer (solgt mer utover dagen etter første post idag). De har tydeligvis lansert spillet uten competitive-delen, noe som er utrolig synd - og smått utrolig…

Jeg har spilt mellom 100-200 matcher nå. Alle har “kjøpt lag” og vært bot. Ikke en har vært reell motspiller.

Spent på hvor raskt de får ut fingern og kommer med en update.
Oppsummert er jeg positivt overrasket over spillet (altså core-spillet), men utrolig skuffet over at de har lansert det uten alle sosiale aspekter. Uten det sosiale tror jeg inntektene blir marginale vs om de hadde fullansert KoS.

Svært nære blink, men dessverre rett utenfor skiven. Iallefall foreløpig.

når det er sagt kan det godt hende aksjen stiger - nedlastningstallene kan nok være ganske pene, jeg bare tror ikke de får så mye inntekter enda. jeg plasserer derfor pengene andre steder og kommer heller tilbake nærmere DJ2 eller oppdatering av KoS

Og hva baserer du påstanden din på at de du spiller mot er botter? Veldig fint om du kan utdype. Jeg sitter ikke med det intrykket fra de kampene jeg har spilt. Det er som nevnt ekte navn(alle som oppdaterer med facebook blir lagt inn med ekte navn). Dersom du ikke gjør det så ender du opp som player9035723 hvor nummeret er tilfeldig.

Jeg har vel spilt 30-40 kamper, no jeg sammen med å sette opp lag, bytte spillere, fylle på stamina osv gjør at jeg har brukt omkring 8 timer på spillet. Det tar faktisk ganske bra med tid for hver kamp og innimellom.

Uansett. Setter pris på din tilbakemelding.

Er generalforsamling i morgen i Hugo Games. Vil tro de kommer med oppdateringer her rundt hvordan det går med KoS. Skal bli spennende å høre hva de sier.

Hvorfor tror du det? Står det noe om det i innkallingen?

1 Like

Nedenfor er innkallingen og agenda. Står ikke noe spesifikt om det. Tenkte kanskje det ville kunne bli sagt noe om det rundt Q/A, men mulig jeg tar feil.

Støtter den…:+1:

Det ville være ett uvanlig fora å bruke til GF til den slags oppdatering, men så er Hugo gjerne litt utenom det vanlige, så kanskje :roll_eyes:

2 Likes

Laplagam:

Jeg baserer det på følgende:

  • alle motstanderne har “kjøpt” klubb
  • alle foretar irrasjonelle handlinger (fks selvmål)
  • alle har autoklikket på ‘skip replay’ o.l
  • alle har stockphoto bilde
  • alle har generiske (les: auto spawned) navn
  • ikke en eneste motstander har hatt autospawn player name ala “player9348958”, som du korrekt påpeker at man heter om man ikke knytter opp facebook.
  • jeg har også gjort søk på flere av navnene til motstandere uten å finne noen som engang ligner på facebook
  • alle motstandernes spillere har bestandig full stamina
  • ingen av motstanderne tenker noen gang på hva de skal foreta seg. dog, noen ganger angrer de et irrasjonelt trekk

for meg er det helt klart at dette er botter og ikke spillere. jeg mistet selv raskt interessen når jeg innså dette og tror det gjelder de aller fleste andre spillere: derav ingen/få in-game kjøp.

4 Likes

Bare meg som roter. Nei, kommer nok ikke på generalsforsamling. Du har rett.

Takk for info! Nå har jeg nettopp selv spilt gjennom en omkring 10 kamper og sjekket opp selv. Jeg konkluderer med akkurat det samme som det du gjør nå. Vi spiller mot botter med navn og bilde. Det virker ganske tydelig at de har forsøkt å få det til å virke som personer da jeg opplevde også til og med at jeg var den som “først” stopper reprise. Lurer på hva som kan være årsaken til dette. Mulig de rett og slett har gjort det slik for eventuelt å unngå server problemer/redusere server kostander? Med over 500k nedlastinger så burde det strengt tatt ikke være veldig vanskelig å ha spiller mot spiller med annet ingen av dem spiller spillet. Det ser jeg ikke for meg er tilfellet.

Uansett, det gjør ihvertfall at antall personer som har kjøpt klubb i forhold til hva vi har rapportert ikke er reelt. En må avvente til en hører fra selskapet selv dhva de rapporterer her før en vet eventuelt hvor vellyket dette er. 500k nedlastinger er ikke så galt slik jeg kan forstå det på nåværende tidspunkt, men veldig vanskelig å vurdere hvor mange som spiller dette på nåværende tidspunkt.

Da blir det å vente å se.

2 Likes

Jeg ser ikke helt problemet med at man spiller mot roboter i starten og jeg tror at en investor i Hugo er mer oppmerksom på slike ting enn den vanlige spiller. Formodentlig er det et forbigående element inntil man oppnår kritisk masse av ekte spillere.
Hvis Snoopzter har rett i at hele Competitive delen rett og slett er avslått er det bekymringsfullt.

Sannsynligvis vil møte med boter som spiller med klubbdrakter stimulere andre spillere til kjøp av drakter selv, og således et markedsføringstrekk.

Det er til syvende og sist spilleropplevelsen som teller, og spillet har da vitterlig fått en del positive tilbakemeldinger - dette er ikke “nok en j… runner”.

Enig i det. Det kan fortsatt være bra med penger i dette her. Likevel, etterhvert må det komme elementer hvor spillet blir det som nevnes i spillbeskrivelsen, et multiplayer player spill.

For min del var det bare viktig å påpeke at dette ser ut til å stemme spesielt med tanke på det vi har nevnt hvor mange som hadde kjøpt lag. Hvor mange som har gjort dette vet vi ikke for øyeblikket.

Jeg er selv veldig spent på hva tallene blir på dette spillet og ser veldig frem til å få oppdatering på dette. Som nevnt med over 500k nedlastinger og underholdningsverdien det har så kan det fortsatt ha en bra fremtid fremover. Jeg er også enig med det du nevner at bruken av navn og bilde på motstandere faktisk er svært viktig for å få folk til å spille spillet. Utifra at det er botter en spiller mot så er det helt klart økonomisk en fordel og gjøre detslikt.
Jeg tenker personlig at det rett og slett er at de ikke har hatt tid til å fullføre all funksjonalitet rundt multiplayer delen og derfor launcher dette slik som det er og deretter kommer med oppdateringer fremover med ny funksjonalitet.

Jeg er overbevist om at dette er et spill de kommer til å satse på fremover. Jeg har personlig spilt dette spillet vesentlig mer enn f.eks. Ronaldo kick’n run så kan bekrefte aat jeg også foretrekker dette spillet godt fremfor dette.

Gikk nettopp opp i pro (1250+), fortsatt bare bots. Har ikke møtt noen andre som heter playerxxxxxx, og kan gå god for det som ble beskrevet over. Artig spill da, men ikke mye dybde. Får håpe det kommer multiplayer og high scores

2 Likes

https://twitter.com/FCBarcelona

3 Likes