Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Tidenes korteste launch hype?!?

Har sett det samme siste 2 årene. Medling om signering av ny klubb eller nytt spill ga 10-15% hopp i noen timer.

For dere som er inne håper jeg ikke dette skjer men; jeg venter på om vi får en ny melding om utsettelse eller emi. For det har pleid gi ett panikksalg. Der har man kunnet plukket billig hvis man tør satse på vente til neste lanseringsmelding.

2 Likes

Morsomt :slight_smile: Logget inn på betsafe kontoen min og der stod det en melding klar.

image

5 Likes

Noen som vet om de ligger i rute med lanseringen av Doodle Jump 2?

Hadde nesten glemt denne, men er jo mye spennende på trappene for Hugo fremover. MCAP begynner å bli bra også mtp. 50mill på bok ved årsslutt.

Etter å ha vært inn og ut av Hugo i to tre år nå kan jeg dele mine tanker.

Potensiale:

  • de begynner tjene godt med penger på spillene sine.
  • DJ2 blir om ikke like stort men ihvertfall ganske stor i kraft av IP
  • vikings IP
  • tintin IP

Risiko:

  • de fortsetter med gode nedlastningstall men tjener ikke nok
  • sjarmen med DJ lar seg ikke oversette til 3d runner
  • utsettelser som fører til for dårlig likviditet som igjen trigger en emi
  • kings of soccer får ikke til multiplayer og forblir med bots

De har veldig kniven på strupen nå og har allerede en rekord i utsettelser og skrinlegging. Men det kan være på kanten av stupet de klarer reise seg. Jeg tør ikke satse på det enda, men kommer de seg igjennom kan det gi kraftig stigning. Etter mange skuffelser kommer jeg til å vente til etter DJ2 er lansert. Kanskje jeg tar ett lite spekulativt lodd men da med stoploss på 2-3%

3 Likes

De har vel ikke tjent noe særlig med penger på spillene sine enda. Dett er vel den store akillisen dems. At de ikke klarer å dra inn penger der.

3 Likes

Jeg solgte jo ut min 60k på 5,5 da jeg innså at KoS ikke hadde multiplayer - noe som var, og er, utrolig for meg. Har etter det kjøpt tilbake 25k aksjer, og tenker å kjøpe siste rest ila neste 1,5 uke i påvente av DJ2.

Tolker kursutviklingen nå dithen at markedet priser inn utsettelse, så anser oppsiden til å være betraktelig etterhvert. Er også meget spent på updates rundt Vikings. Vi får se om vi vaker rundt bunnen nå.

2 Likes

Jeg tror du har rett og det som kan være turnaround for Hugo er jo at de nå flytter fokus bort fra Hugo trollet, fotball og reklameskilt og over på solide IPer: DJ, Vikings og Tintin. Jeg tror også at spill på Steam er veldig bra for selskapet for da får de flere ben å stå på. Tintin mobilspill har veldig stort potensiale. Så det blir spennende her fremover. Håper de også snart skifter navn på selskapet og lar Hugo trollet få være igjen i 1989.

1 Like

3 Likes

Her kan man laste ned DJ Galaxy (DJ2) beta til android.

Hugo handles nå for 2,70…tenker man litt tilbake da motsatt splitt ble til ( 5 aksjer ble til 1) så koster den nå 0,54 per aksje…det er ganske utrolig med tanke på hva de fortsatt har foran seg i år. Doodle Jump 2 lanseringen alene bør gi en opptur på 60 - 100% hvis man tar oppturen før nyttår hvor bare meldingene om en dato for kos var en realitet. Da ble den handlet rundt 5,50…

1 Like

Har vi dato eller ca dato for Viking og Tintin?

Ikke mer enn Q3 2018 og 2019 for TinTin, desverre er Hugo dårlig på å både melde ting og på utsettelser av utgivelser så det er vel derfor en får disse 100% svingningene, man går lei og får tro igjen og så om igjen så fortsatt er timing veldig viktig her, men på dette nivået er det vondt å la være👍🏻

“DJ Galaxy is doing well too. I’m not sure if we’re sticking to that deadline or not, but the game is available (device/territory limited) on both iOS and Android at the moment in beta.”

Dette er det jeg venter på. Kan se ut som vi får nok en utsettelse av DJ2(samme som med KoS). Men de melder det ikke, så kan hende det går investorne huse forbi.

Kan bli det kommer en liten stigning hvis de får på plass pvp og VM fjas til KoS innen VM er over. Kanskje de kan dra inn en slant på det. Tror desverre de drukner i andre bedre fotballspill i disse tider.

Det er jo helt latterlig å late som det er PvP - gjør meg veldig skeptisk når noen tar slike snarveier :smile:

6 Likes

Spillet klatrer

1 Like

Ser at Fuzzy Frog Games nå er Nottingham avdelingen til Hugo games. Det er bra at disse slås sammen som selskaper. Styrker inntrykket av Hugo som selskap.

De søker ganske mange ansatte nå og det er verdt å merke seg at de er fokusert på Unity samt VR/AR:
https://www.hugogames.com/careers/

Unity engine gir mulighet for publisering på mange plattformer så jeg er veldig spent på hvordan de benytter seg av disse mulighetene når de nå har tilgang på IPer som Vikings og Tintin:

De bør absolutt prøve seg mer med spill på Steam. Så kan de slippe å bruke tid på gratis mobilspill med reklame. Det er dødfødt med mindre man treffer med timing og spill som går viralt.

Fin utvikling i antall nedlastinger.