Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Det har ikke hugo hatt problemer med. Tjene penger på disse millionene med nedlastinger derimot. … :thinking:

3 Likes

Sånn nå har jeg fått spilt Doodle Jump galaxy i ett par timer.
Mitt og guttungens subjektive inntrykk(han var Doodle Jump 1 fan).;
Grafisk ser det bra ut. Ikke den sjarmen som før men bra. I sitt segement 8/10 på gfx.
Lyd effekter var meh… men ikke plagsom. Passer inn, men igjen ikke samme sjarmen som på Dj1.
I motsetning til dj1 som er en endless jumper hvor man prøver komme høyest/ slå high score, er dj2 basert på brett hvor man skal fullføre brettet og plukke opp nok stjerner til brensel og aliens til å oppgradere romskipet sitt. Brensel bruker man til å flytte romskipet sitt vidre til neste brett. senere vil man også kunne oppgradere andre deler av romskipet til å få nye gubber(vet ikke om dette kun er kosmetisk).
Handeling er lik som på DJ1, ved at man vipper telefonen eller man kan velge swipe med finger. responsen er litt treg, men slik var det også på dj1.
Man får fem liv som ser ut til å bruke 15min på å få tilbake ett liv. Men kan kjøpe fler liv med ingame mynter man har plukket opp eller se på reklame. Man kan kjøpe mynter med ekte penger. Det er også gems der men de er ikke ibruk på beta versjonen.

De første brettene er enkle og fungerer som tutorial. Det er ingen score, bare om å gjøre komme seg vidre. Det er en slags story der med aliens som tar kontakt og ber om hjelp i bytte mot å oppgradere romskipet ditt.
Romskipet er på en måte meny/homebase hvor man velger brett og oppgraderer.

Guttungen lurte på hvorfor DJ2 kom nå, for ingen har snakket om DJ på ett par år. Han kom ikke til å spille det noe mer. Faktisk så lastet han ned DJ1 igjen for å sammenligne, og han ble for det meste sittende med den. Han sa at særlig det å slå sin egen rekord var noe som gjorde DJ1 så avhengighetsskapende. Litt samme som flappy bird. Han var ikke negativ til DJ2 bare at det var ikke så fengende. Om det skulle bli populært sa han at det kan godt hende, for det er vanskelig å spå om dagen.

Jeg er ikke fan av disse type spill(derfor jeg fikk hjelp av guttungen), men har gjort meg opp noen tanker.

  • Jeg tror det er lurt å bruke upgrades. Håper de i såtilfelle kan makse den funksjonaliteten. Siden man mister slå sin egen rekord aspektet, må det erstattes med noen andre belønninger. Upgrade kan funke hvis de gjør det spektakulært nok.
  • Jeg har ikke timet hvor lang tid det tar å få tilbake nytt liv, men det er smart å ha den så lav som mulig. DJ1 hadde fordelen av at så fort du døde kunne man trykke play again med en gang, noe som holder spilleren der. I ny og ne kom en reklame men det var ikke problem siden spillet var gratis og man trengte ikke kjøpe noe. På DJ1 kunne man betale for remove ads til 6kr. Ellers kjøpe powerups til jumperen din. Håper og tror det gjør noe lignende med DJ2.
  • Spillet ser ikke ut som en fiasko, og fungerer som det skal. Men at det kommer til å nå DJ1 høyder tviler jeg sterkt på. Det kan absolutt tjene penger, men hvor mye er umulig å si. Jeg får ikke følelsen at det vil være nok til å redde den økonomiske situasjonen de er i.

De ser ikke ut til å nå launch datoen på DJ2 29.juni, og community manager sa på discord at det skulle komme en ny update til KoS forrige uke som ikke har kommet enda. Kan selvsagt hende at de nesten når det, bare noen dager forsinket, men skal jeg tippe vil det gå ihverfall en mnd eller to før de får DJ2 ut.
Synd at de ikke har fått ut updaten til KoS som skulle inneholde VM ting. Blir for dumt om det kommer etter VM er ferdig. Forhåpenligvis kommer VM innholdet denne uka ihvertfall.

Sum av sumarium, jeg holder meg utenfor til den dipper under 2kr eller vi får en melding om DJ2 eller inntjening på spill. Halvårsrapporten kommer vel i juli tror jeg.

5 Likes

Nå følger ikke Hugo tett, men har stort truffet bra.
Eg mener Hugo (blir standard tekst soden eg spår emi hvert år), også iløpet av 2018 trenger å hente penger.
Hugo guidet i fjor positiv caswflow rundt juni ‘18, men også etter det hat utsettelser vert det som har preget selskapet.
Det kan helt sikkert vises til greie nedlastingstall, men det blir ikke brukt penger i spillet som skal være modellen.
Eg tipper vi iløpet av q3 ser nok en emisjon i Hugo, eg ville vertfall vert forsiktig med å kjøpe seg veldig tungt opp, men samtidig ser eg at Eg ser at aksjen kan gi korte men høye rallyer, men sjeldent nok volum til at man kan komme seg ut med store tradingposisjoner

3 Likes

Nedenfor er tallene de viser til på nettsiden. De begynte året med 56 millioner DKK. Tror fort du kan få rett i dette rundt emisjon med annet pengene begynner å rulle inn. Litt vanskelig å vite burnrate akkurat nå ettersom de kun leverer halvårsrapport finansielt. Neste kommer 23 August. Kan bli veldig aktuelt å følge med på det for å se hvordan det står til med likviditeten.

1 Like

Er vel sansynlig at det kommer en emmisjon for å dekke kostander rundt Viking og tinTin

1 Like

Ja, jeg har noen lodd i Hugo,
Det sies at all PR er god PR, men jeg kunne tenkt meg Hugo nevnt i andre artikler enn denne…

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/06/Dette-er-de-verste-aksjene-paa-Oslo-Boers

3 Likes

Ikke mange dager igjen av Q2 nå. Kvitt eller dobbelt :slight_smile:

1 Like

Hvis man er inne ville jeg ventet for å se om det kom en utsettelse (som kan gruse kursen) før jeg dobblet i hvertfall. Og siden det er mulighet de holder skjema for DoodleJump2 ville jeg ikke solgt nå. Hold ville jeg gjort, men også vært rask på salgsknappen hvis det ble ett lite rally med release av DJ2. Tror de sliter for mye(må ha 4x inntekter for å gå i null) til at det er verdt risken.
Men selvfølgelig kan de treffe en gang, jeg tør ikke satse stort på det. Hvis jeg går inn igjen, blir det for en liten spekulativ trade ved utsettelse eller blodig emi.

1 Like

Tror prisen er allerede er medberegnet at det blir utsettelse.

Mulig, i så fall vil den gå litt noen timer hvis den blir sluppet 29.juni. Men også mulig den dipper ned. Jeg tar ett lodd hvis den dipper under 2kr.

1 Like

24-2018 Hugo Games - Major Shareholder Announcement

COPENHAGEN, June 26th, 2018: Hugo Games (OMX: HUGO) has June 26, 2018, been
notified by Aula Invest ApS, which is 100 percent owned by Henrik Kølle, that
Aula Invest ApS as of June 26th holds less than 15 percent of the shares and
votes in Hugo Games A/S.
Aula Invest ApS now holds 14,1 percent of the share capital and votes in Hugo
Games A/S.

About Hugo Games
Hugo Games is a mobile games publisher and developer located in Copenhagen and
Nottingham. At Hugo Games we are honoured to cooperate with strong IPs as The
Adventures of Tintin and premium sports brands as FC Barcelona, Liverpool FC and
Paris St. Germain – as well as soccer star Cristiano Ronaldo and skater icon
Nyjah Huston. We are proud to expand the world of television hit series Vikings
– and we are thrilled to produce the official sequel to the legendary Doodle
Jump.
For more information see www.hugogames.com or contact Hugo Games CEO Henrik
Nielsen +45 27 200 200

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=454546

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180626.OBI.20180626S82

1 Like

Noen som vet hvor mye han(selskapet) hadde før?

Han hadde 17.5% i januar.

3,4% reduksjon altså. Ca 1.4mill aksjer? De har vel ikke blitt omsatt på børs, har de?. Volumet der har jo vært på 20000 til 50000 i ukesvis nå.

Sikkert redusert over lang tid

Hvordan fungerer egentlig meldepliktig handel? Går det på prosenter?

§ 4-2. Primærinnsideres meldeplikt
(1) Personer som nevnt i § 3-6 første ledd skal straks gi melding om kjøp, salg, bytte eller tegning av aksjer utstedt av selskapet eller av selskaper i samme konsern. Det samme gjelder for selskapets handel med egne aksjer. Foretak som eier børsnoterte aksjer i et annet foretak eller aksjer i et annet foretak som er notert på regulert marked, og som på grunn av eierskapet er representert i vedkommende foretaks styre, må gi melding ved handel i slike aksjer. Meldingen skal sendes senest innen åpningen av regulert marked dagen etter at kjøp, salg, bytte eller tegning har funnet sted. Meldingen skal sendes til Finanstilsynet eller den Finanstilsynet utpeker.

(2) Meldeplikten gjelder også lån som nevnt i aksjeloven § 11-1 og allmennaksjeloven § 11-1, inngåelse, bytte, kjøp eller salg av tegningsretter, opsjoner og tilsvarende rettigheter knyttet til aksjer som nevnt i første ledd. Meldeplikten gjelder uavhengig av om det finansielle instrumentet gir rett til fysisk eller finansielt oppgjør.

Dette var flagging, ikke meldepliktig handel. Kølle er ikke primærinnsider lenger.

4 Likes

Å. Takk for oppklaring. :grinning:

Interesant at «kølla», selger, kanskje ikke helt det man såg for seg.
Så lenge man ikke er primærinsider, så er det kun flaggrense som meldes, tipper dette nok blir lite positivt tatt imot

3 Likes