Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Eg tror jo Hugo må gjennom en ny runde med emisjon, mulig Henrik reduserer i forkant for å ha mulighet til å kunne delta uten å bli sittende med for stor eierandel.
Selfølgelig bare teorier fra meg

3 Likes

Merk her at det er forksjellige regler for inn og utlåner

Enig. Tror ikke de kan unngå en emmisjon i 2018, men de vil nok lansere DoodleJump galaxy først.

1 Like

Så, du tenker at de lanserer dj2, den gjør det så dårlig at de fortsatt treffer penger og så kjører emisjon?

Nei, ikke helt. Den kan gjøre det bra, eller ok. Men må gjøre det sykt bra for å demme opp for pengebruken, det jobbes ihvertfall med vikings (Tror jeg vel å merke.). Tintin er vel på ett tidlig stadie.
Jeg har testet DjG og KoS ganske mye nå og er ikke personlig overbevist at det er lett å tjene penger på de.
DjG er bare i beta, så den kan forandre seg en del, så litt urettferdig bruke den som mal kanskje. Men det jeg mente er at når de får ut DjG og kan friste nye investorer med det, er det mer hensiktsmessig enn før utgivelse. Særlig hvis de kan skryte av millioner av downloads.

Ouch dette skal bli interessant å se effekten av… men der kom den. Prøver han å redde stumpene eller letter han seg før (nok) en deltakelse i emisjon-det blir bare spekulasjoner. Om Kølle har mistet håpet, da står det i så fall dårlig til. Det som er sikkert er at stakkaren har tapt mye på Hugo…

Antar at @Christian mener det eneste fornuftige for Hugo er å kjøre emisjon før fullansering av DJ2, ref Funcom 1.0.

2 Likes

Funcom 1.0 trengte vel pengene for å komme i mål med CE og overleve. Håper for Hugo sin del at de ikke er så langt unna. Spillet skal jo egentlig lanseres i morgen. DET tviler jeg på.
Men i beste Hugo stil vil de ikke melde noe tror jeg.

Funcom kjørte strategi med emisjon før release av både TSW og Lego, litt usikker på AoC.

1 Like

@cagey2
Å. Det var før jeg ble med i Funcom sekten. Hvorfor gjorde de det? Og for å holde seg litt til topic, hva kunne Hugo tjent på det(hvis vi leker at DjG blir utsatt til etter sommeren)?

Fordi det er mye tyngre å gjennomføre emisjon etter et mislykket spillslipp enn før.

4 Likes

Beklager for å spore av tråden, men synes dette er interessant.
Kan man da spekulere i at Fun1.0 regnet med en mislykket spillslipp? For det er vel mest hensiktsmessig å ha en emi etter hvis man regner med en vellykket slipp?

De kjørte vel en emisjon på 33 kr før AoC. så var de sikret samme hvordan det gikk. Emisjon etter spillslipp gir ikke mening. Hey, vi tjener ikke penger, bare se på det siste spillet vårt, du burde satse på oss! :joy:

1 Like

Den kan jo snus på også; Hey vi skal snart slippe spill men regner ikke med tjene penger så vi kjører emi først, du burde satse på oss! :joy:

1 Like

Jeg ville også tenkt at dersom det skulle være emisjon, så kjør det før spill slipp. Som Christian nevner så er det nok blytungt å få det til dersom spillet ikke skulle dra inn nok penger. Når en skal inn i emisjon så er det fordel å ha så mye positive triggere som mulig helst på så kort sikt som mulig.

1 Like

The devil is in the details vil jeg tro.

Alle er vet at emi=vi trenger penger. Men penger til hva er det utslagsgivende.
Gjeld og drift er negativt. Utvikling, oppkjøp eller nye avtaler kan være positivt. Sånn sett er nok hvorfor viktigere enn når tror jeg.

Noen hypotetiske scenarioer for Hugo;
Man vil ha så høy kurs som mulig før emi slik at man kan få så mye penger som mulig.
Kursen er idag ikke langt fra der den var før revSplit(mao ræva), det viktigste og mest forventede spillet er rett rundt hjørnet og selskapet har tro på dette. Free to play spill genererer penger over tid i motsetning til fullprisspill, så det er ingen forventning om at man kan melde eller forvente penger med det første.
Tidligere har lanseringsmeldinger gitt ett kurshopp og ved dette spillet DjG bør det ihvertfall gi dette. Så man lanserer spillet, og kursen går 10-30% så melder om emi for å fortsette suksessen(har allerede over en mill downloads i beta) med ferdigstilling av neste store spill, Vikings. Så istede for å ha emi på 2.5kr-2.8kr har de emi på 3.2kr-3.5kr(minus emi rabatt).

Eller
De har nok en utsettelse på spillet som har varslet lansering 27.juni og istede serverer markedet med enda en emi før lasering. Kursen dundrer ned og de trenger en kølle for å garantere x% tegning. Sliter med å få den fulltegnet og ender opp med å forlenge tegningsperioden(skjedd to ganger før). Under tegningsperioden hamres det ut meldinger om downloads, klubbsignering, det nye teppet på kontoret osv. til den nesten er fulltegnet. Pga rabatten vil mange overtegne uten retter og alle vil få. Kursen under tegningsperioden holder seg overraskende godt men faller bratt rett før emi deltagerne får aksjene sine. De fleste dumper emiaksjene men også mange holder for å vente på DjG. Kursen kan da brått være på under/rett over krona før de slipper. Og ved slipp gå 100% til 2kr. Og så må markedet vente en stund for å se om de faktisk tjener penger…

Eller.
Det kommer aldri noe emi. Pengene de har på bok etter forrige emi pluss KoS har begynt å generere penger under VM , gjør at de klarer seg ut året. Og i løpet av vinteren når DjG 50mill downloads og tjener gode penger. 2018 blir første året Hugo tjener penger på børs og kursen står i 10kr. 2019 starter med at de bytter navn og lanserer Vikings.

4 Likes

Ser ut som markedet tror(vet) Doodle Jump Galaxy blir lansert innen juli.

Opp 11.35% i dag. (scenario 1?)

Laughing my f… ass off!

Innsider eller i hvert fall en svært sentral aksjonær selger seg ned + utsettelse av deres neste spill er garantert selv om de ikke gidder melde det.

=>Aksjen opp 10%!!!

Hugo er ikke helt som andre akjser nei… :slight_smile:

2 Likes

Kanskje man spekulerer i at Kølle har solgt alt til en ny større eier utenfor markedet, det kan jo tolkes positivt i så fall.

1 Like

Litt merkelig utvikling idag, men muligens en fornuftig forklaring, neste mld blir spennende

25-2018 Major Shareholder Announcement

COPENHAGEN, June 28th, 2018: Hugo Games (OMX: HUGO) has June 27, 2018, been
notified by Aula Invest ApS, which is 100 percent owned by Henrik Kølle, that
Aula Invest ApS as of June 27th holds less than 5 percent of the shares and
votes in Hugo Games A/S.
Aula Invest ApS now holds 4,2 percent of the share capital and votes in Hugo
Games A/S.

About Hugo Games
Hugo Games is a mobile games publisher and developer located in Copenhagen and
Nottingham. At Hugo Games we are honoured to cooperate with strong IPs as The
Adventures of Tintin and premium sports brands as FC Barcelona, Liverpool FC and
Paris St. Germain – as well as soccer star Cristiano Ronaldo and skater icon
Nyjah Huston. We are proud to expand the world of television hit series Vikings
– and we are thrilled to produce the official sequel to the legendary Doodle
Jump.
For more information see www.hugogames.com or contact Hugo Games CEO Henrik
Nielsen +45 27 200 200

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=454684

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180628.OBI.20180628S20