Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Da sliter de nok med å unngå emi før DjG. Tipper emi rett før eller etter halvårsrapport.

Bra timet salg av Kølle rett før utsettelse av DJ2…

5 Likes

Fy faen for noen meldinger de koker ihop! Skatespillet skulle jo lanseres for over et år siden?

2 Likes

Ja dette er nok et forsøk på å sukre pillen over DJ2 utsettelse. Jeg synes også meldinga er litt i overkant positivt vinklet. Jeg har ikke aksjer her nå, men følger med.

1 Like

Solgte ut litt igår og sitter bare med en liten lyttepost. Det er jo unektelig spennende å følge med om mcap synker ned mot 100 mill eller mindre… Kan kanskje gi spennende muligheter på sikt?

1 Like

Rimelig sikker på at dette er en handel gjort utenfor børs, har jo vært vanskelig å finne kjøpere til 10.000 aksjer, så det å selge 4.5m i en fei lar seg jo ikke gjøre uten at man har en kjøper linet opp.

27-2018 Hugo Games’ “Nyjah Huston #Skatelife” Highlighted on Apple App Store – Grabs International Headlines

COPENHAGEN, July 27th, 2018: Hugo Games A/S (OMX: HUGO) is pleased to report
that the recently released mobile game “Nyjah Huston #Skatelife” is gaining
international attention.

The game, which stars skateboard icon Nyjah Huston, was launched worldwide
approximately one month ago. So far, the game has been a “Number One Worldwide
Trend of the Day” on TrendHunter.com and has been recommended by the British
newspaper The Mirror.
Furthermore, the game has now been highlighted as a featured new game on the
Apple App Store. The attention pleases Hugo Games CEO Henrik Nielsen.

“It’s extremely gratifying that the media and the App Store have chosen to
highlight ‘Nyjah Huston #Skatelife’,” says Hugo Games CEO Henrik Nielsen. “The
reason is that the competition for consumer mindshare is fierce. Thousands of
new games are released every month. Right now, our game is highlighted to users
on the Apple App Store all around the world, meaning that we are reaching
potential players that may not have known about the game.”

“Nyjah Huston #Skatelife” has been downloaded more than 170,000 times since the
worldwide launch on June 29th. The game allows players to team up with the
famous skateboarder in his first official mobile game and steer him through a
challenging environment in Venice Beach, California.

The 23-year-old Nyjah Huston is widely recognized as one of the world’s most
influential skateboarders. He has won several big titles – the latest on
Sunday, July 22nd, in Minneapolis, Minnesota, where he won the Skateboard Street
competition at the X Games. Nyjah Huston will be using his social media channels
to promote the game.

The news about “Nyjah Huston #Skatelife” does not change any of Hugo Games’
previously announced financial information.

About Hugo Games
Hugo Games is a mobile games publisher and developer located in Copenhagen and
Nottingham. At Hugo Games we are honoured to cooperate with strong IPs as The
Adventures of Tintin and premium sports brands as FC Barcelona, Liverpool FC and
Paris St. Germain – as well as soccer star Cristiano Ronaldo and skater icon
Nyjah Huston. We are proud to expand the world of television hit series Vikings
– and we are thrilled to produce the official sequel to the legendary Doodle
Jump. For more information see www.hugogames.com or contact Hugo Games CEO
Henrik Nielsen +45 27 200 200

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=456283

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180730.OBI.20180730S17

1 Like

Nå går det nedover her når man sender ut melding om at et spill er highlighta i itunes :joy:

4 Likes

ja, dette er ikke akkurat noe som bygger troverdighet til selskapet. 170.000 downloads av et gratis spill. fint det, men det hjelper ikke mye, desverre. Jeg sitter med en liten lyttepost i tilfelle doodle jump kommer til å skape noe mer enn dette … :slight_smile:

DJ2 ble utsatt for ikke lenge siden. Mobilspill krever mange downloads, bør over en million minst. Det er ikke lett å lykkes i dette markedet, noe som gjør at mobil-spill-aksjer synes jeg er vanskeligere å lykkes i enn andre spill-aksjer som utvikler spill til konsoll eller pc.

2 Likes

Man kan jo f.eks sammenligne med Paint hit fra Mag Interactive. Det klarte mer enn 10mill downloads på google play på under 2 måneder.

3 Likes

Hugo Games har strengt tatt snakket ned Nyjah Huston spillet i forhold til inntekter. De har forklart at det er en del av å bygge merkevare og utvide porteføljen. 170k nedlastinger første måneden synes jeg virker rimelig greit selv om det helt sikkert ikke drar inn veldig store summer. Er veldig spent på om Kings of soccer og Nyjah Huston spillet utgjør noen merkbar forskjell i det hele tatt økonomisk da det nok også er brukt mye penger på markedsføring. Må si jeg gleder meg litt til vi ser tallene etterhvert.
Få også håpe at Doodle Jump 2 ikke er alt for langt unna.

170k nedlastninger faktisk ekstremt lite.

3 Likes

Nå er det vel snart halvårsrapport. Med mi dre de har giret ned for å spare penger tror jeg den gir ett lite hint til hvor lenge det er til emisjon. KoS frykter jeg ikke har gitt så mye penger. Jeg spiller det fortsatt og nå merker jeg disconnect på både meg og motstanderen er i nesten hvert eneste spill. Soccer Kings er en konkurrent som er bedre på alt i samme stil.

1 Like

Åkei.

Synes du 170k nedlastninger av et gratis spill er mye?

Jeg tror relativt til sjangeren og forventninger at det virker å være helt greit. Jeg vil anta basert på totale nedlastinger jeg ser på andre skatespill som kommer opp når jeg søker, så er det nok det spillet som har flest nedlastinger for øyeblikket. Likevel, er første måneden så er nok rimelig naturlig.

Jeg tror derimot ikke dette vil generere noe penger av betydning.

Ok, jeg synes det er et heller labert tall og jeg tror ikke de tjener penger på det prosjektet.

4 Likes

Nå har jo Hugo flere spill med millioner av nedlastninger, noen over 10 millioner også, uten å ha klart det å tjene penger, 170k her er vel bortimot lik null dessverre.

4 Likes

Tror ikke jeg heller. Det er et prosjektet startet opp av den tidligere ledelsen og er med på å bygge portefølje og markedsføre selskapet, men skulle jeg tippe så hadde ikke den ledelsen som er i selskapet nå valgt å sette i gang dette prosjektet. Å klare å tjene gode penger i den sjangeren er nok utrolig vanskelig. I tillegg går nok rimelig mye av pengene til Nyjah Huston royalties. Hugo Games har også rimelig store kostnader, så de er helt avhengige av at prosjektene de fullfører gir god avkastning.