Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

ja, rettene har gått fra 1øre til 5øre. :tired_face:

2 Likes

Skulle absolutt helst vært inne her. Tror det er utrolig potensialet. Desverre har jeg et luksusproblem med at akkurat nå går alt jeg har i aksjer oppover og jeg har ikke midler tilgjengelig før neste lønn. Jeg får bare se å nyte oppgangen videre her. Hadde vært veldig moro om de kunne lykkes :slight_smile:

Skal også sies at det er fortsatt muligheter etter emisjon at vi får gode kjøpsanledninger senere. Dette trenger absolutt ikke være at “toget er gått”. Er fortsatt antakeligvis en måned+ til neste lansering, og er vel ikke den som kommer til å dra lasset :slight_smile:

1 Like

En helt normal utvikling i t retter, det dom gjør tr trading så gøy

nesten riktig fra e24 og aksjelive…:

Dagens soleklare børsvinner var spillselskapet Hugo Games, som varslet om mulig avtale med fotballklubben PSG. Aksjen steg hele 150 prosent - dog fra lavt nivå. Aksjekursen er nå på 0,05 kroner.

6 Likes

Og med HUGO blir det fort ekstra gøy fordi selskapet gir ut mange fler børsmeldinger i tegningsperioden enn vanlig. Da kan man i prinsippet prøve å kjøpe minst en million retter til 1 øre og legge dem ut for salg noen ører høyere når gode meldinger kommer.

2 Likes

Hei,

Jeg er en som ikke har så mye peiling på aksjer.
Hva er forskjellen mellom Hugo games og Hugo games TR?

Hugo games TR er tegningsretter til Hugo Games emisjonsaksjer. Siste dagen for Emisjonen er 6 Juni og prisen på aksjene ved tegning er 0,63. Så om du får tegningsretter til 0.05 øre, så om du kjøper aksjer for tegnignsretten så blir total pris for aksjen 0,68. Derimot så tar det omrking 2-4 uker før du får aksjene, så dersom kursene faller betraktelig i løpet av den perioden så er det fortsatt mulig å gå ut av det med tap. Likevel så gir det mulighet til aksjer til vesentlig lavere pris enn hva aksjen står i nå.

2 Likes

Bare vêr obs på at rettene blir verdiløse om dei ikke nyttes, les “key information” for gjeldene datoer

2 Likes

Jeg har vært på børsen siden 2005, og jeg har aldri sett et tilfelle der det har vært større spread mellom tegningsrett vs. emisjonpris, og omsatt aksjekurs. Jeg kjøpte noen retter i dag, så får jeg se på tirsdag hva jeg gjør. I dag ser det ut som gratis penger, bare å plukke opp.

2 Likes

Ja det er stor spread, og enda større spread var det intra.
Ser vi Spread ved dagsslutt, så har jo rettene fortsatt mulighet til å gå ytterligere 100-150%

Eg har flere ganger tidligere tradet t retter, men grunnet en litt travleste hverdag, har eg ikke brukt tid på set denne gangen.
Stort set kan en være veldig heldig, dersom ligger lavt og er tolmodig, er altid retter som dumpes,før det stort sett kommer noen meldinger som setter fart i kursen, vi så også det samme under Hugo emien for ett år siden, da gjorde eg noen kjempe trader

1 Like

Det at folk kjøper aksjer nå i stedet for tegningsretter tyder vel på at det er kortsiktig trading? Omtrent som Aga/hiddn oppgang for en tid tilbake

3 Likes

Det kan også være et forsøk på å pumpe opp kursen før handel av t-retter slutter for så å shorte aksjen før emisjonsaksjene kommer på konto. Ved forrige emisjon falt kursen betydelig like før emisjonsaksjene kunne selges.

2 Likes

For å være litt kynisk, hvem har mest å tjene på at det blir litt hype rundt Hugo nå? De har jo prøvd seg på online ads for å lure inn tegnere til emisjonen, et selskap gjør ikke det med mindre de er desperate.

Nå har CLPA brukt litt over 100k på å få fart i tegningsrettene. Kan være vel anvendte penger for å redde et 50-60m selskap. Det oser jo desperasjon av meldingene som kommer på løpende bånd. Er nærmest spikeren i kista om de kun får 50% tegning i emisjonen.

1 Like

Påminnelse. Idag er siste dagen man kan tegne seg for å bli med i emisjonen.

5 Likes

Alle børsmeldinger, og info i VPS, viser at siste dag er 7. juni, kl.16:30.

1 Like

Med denne farten i kursen øker nok sannsynligheten for at emisjonen blir fulltegnet. Så det samme mønstret ved forrige emisjon i HUGO, voldsomt opp like før t-rettene ikke kunne selges lengre og så kraftig ned i dagene før emisjons-aksjene kom ut. Jeg tipper noen shortet aksjen i denne perioden. Spennende å se om det slår til igjen denne gangen.

3 Likes

Nå hadde det virkelig gjort seg med noen millioner t-retter kjøpt på 1 øre. for en tradingsmulighet dette kunne ha blitt… Fae…

9 Likes

My bad. Da er det Nordnet som roter(?).

Kan se ut til at Nordnet kjører sin egen greie? For jeg har for lengst tegnet meg opp for emisjone via ‘Mine Corporate Actions’ i Nordnet, men på investor.vps.no står det ikke oppført at jeg har tegnet meg. På Nordnet står siste frist 06.06.2017 mens på investor.vps.no står siste frist til som over, 07.07.2017.

Har du kanskje en zero-konto? Så Nordnet trenger en dag fra du har tegnet deg til de tegner for deg? Som igjen forklarer de forskjellige fristene?

3 Likes