Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Jeg kan si det nå. 2 garantert vinnere i 2023.

Elliptic labs
Noreco.

En potensiell mange doblings kandidat og børsvinner for året

Ultimovacs.

Akkurat nå har jeg bare elabs og ultimovacs.

Så får vi se om jeg kommer meg inn i noreco så snart som mulig. De aller fleste kjenner til ultimovacs og deres potensiale.

Jeg vil anbefale alle å ta en titt på elabs tråden og lese seg opp. Det er ett nytt NOD på randen av ett stort gjennombrudd som starter nå.

1 Like

Porteføljen har vært uendret siden midten av juni og kvalifiserer knapt nok til uttrykket «portefølje» med følgende fordeling:

100% Ultimovacs

En god sluttspurt fra ULTI fikk året i grønt etter en traurig vår, og jeg endte med +21% på «porteføljen» i 2022.

Har flere aktuelle kandidater på watchlist som frister, men blir sittende stille med ULTI til avlesning av INITIUM-studien, så tar jeg en ny vurdering da basert på resultatene og markedsreaksjonen.

PS: Når jeg skriver 100% betyr det 100% av alt jeg har aktivt plassert i markedet på en egen Zero-konto. Det er dette jeg anser som «min portefølje».

Egen eiendom, sparing i fond og bank regnes ikke med her da jeg ikke anser det som relevant i denne forbindelse.

8 Likes

Berg og dalbane år for porteføljen, året var på det verste ned over 30%, endte på -1% etter en sterk sluttspurt av Ulti.
2023 blir meget spennende, da porteføljen består av
80% Ulti
20% cash
Har tatt meg en lyttepost i Nekkar.
Godt nytt år alle sammen.

3 Likes

To store poster i Ultimovacs og Nykode nå ved årsskiftet. Førstnevnte av åpenbare grunner, sistnevnte kom nylig på plass fordi det ligger an til en overgang til opptrend etter langvarig, kraftig kursfall. Personlige vaksiner fikk for noen uker siden en boost som følge av Moderna/Merch-avtalen. Vaksine-spacet som sådan bør går et spennende år i møte.

I H1 23 ønsker å ta en post i Nekkar, muligens Starbreeze, Photocure og ArcticZymes. Eventuelt annet som virker potent.

2 Likes

Philly Shipyard. Mye å hente i kursutvikling, men tror på salg av selskapet i løpet av 2023!

Fordelt mellom Ultimovacs, Desert, Pryme, Co2 og Softox. Fra størst til minst. Pryme og Co2 er kjøpt på bunn og vil bli solgt når casene blir mer modne, Softox var et forsøk på en trade som ble mer long og Ultimovacs og Desert er type long long.

2 Likes

Cereno

2 Likes

Ser ingen grunn til å sitte verken med bankinnskudd eller kontanter ut over den bufferen man bør sitte med for å møte hverdagens overraskelser. Et mindre rammelån (fleksibelt og rentefritt når det står i null) kan like gjerne dekke det behovet.

Utenom eiendom sitter jeg derfor bare med aksjer. Mest i Ultimovacs, deretter ArcticZymes, Photocure pluss diverse smått.

2 Likes

10 K oz sølv og en neve gull.Trenger ikke mer.

1 Like

Bergenbio

Den er knallhard. Vurderer det samme om initium ikke meldes i januar. Melding i midten av februar og utover da vurderer jeg all inn.

Vurderer det samme her (ikke all inn, men mer):grin:

4 Likes

55% Ultimovac
40% Bioextrax
5% Abera
Sånn ca… :grin:

3 Likes

Fordeling:
|Privat AS |8,88 %|
|Techstep|4,81 %|
|Akastor|30,10 %|
|Frøy|50,99 %|
|Borr Drilling|5,22 %|

Opp kakket over 31% på de børsnoterte så langt i år.

1 Like

100% ultimovacs :pray:

Opp 9 % i år, ned alt for mye i fjor :grimacing:

Tålmodigheten er tynnslitt i SoftOx. Håpet er stort i Photocure. Drømmen lever i Ultimovacs.

6 Likes

Northern oil and gas 10%
Cameco 10%
Nordic American Tankers 10%
Ardmore shipping 10%
Scorpio Tankers 10%
Shelf 10%.

Ultimovacs 5%
Desert Control 5%

Cash 30%

100% PGS (all inn)

100% Ulti her, og fyller på ved mulighet :slight_smile: Som nevnt tidligere er ikke “porteføljen” spesielt stor nå da. Bolig er der verdiene ligger.

1 Like