Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Huff nå gjør jeg noe jeg trolig vil tape på. Prøver meg på IoX. Selv om det sjelden går bra å henge seg på slike raketter. Ser jo at potensialet for videre oppgang er ganske stort her. Går bare inn med mindre pott. Kjøpte 8000 for snitt 3.95

3 Likes

Her kommer en juleoppdatering fra meg. Fra størst til minst:

Stillfront
Seamless
Funcom
PCI Biotech

Har også mye kontanter tilgjengelig ettersom jeg har realisert gevinst.

Truffet bra på et par trades i Funcom i det siste og har nå en beholdning som jeg er komfortabel å sitte med over lansering. Vil vurdere å øke/redusere basert på informasjonen vi presenteres for fram mot 31 jan.

Har allerede klatra forbi målet på 50% avkastning for året, så jeg er mer enn fornøyd, og det til tross for at jeg er ned ca 40% i Seamless. Det er sjukt å se på grafen som viser hvordan bingen har økt jevnt og trutt siden 1 jan. Kan nesten sette en klinisk rett strek som følger økningen gjennom hele året.

Største feiltrinn:
Ikke selge seg ut/redusere beholdning i Funcom før emisjonen. Burde sett den komme.
Seamless. Her har jeg gjort mange hodeløse kjøp for å senke snittet. Burde definitivt ha satt stop loss ved et par nivåer på vei ned. Kunne flyttet penger fra denne til andre aksjer ved swing-tradingen jeg har holdt litt på med. Det er tøft å bite i det sure eplet…

Høydepunkt:
Turte å satse ordentlig i Funcom når emisjonståka hadde lagt seg og det fundamentale så bedre ut.
Emisjonen i Hugo. Nailed it.
PCIB. Første kjøp på 4.8 kr. Solgte en posjon på 44 kr.

I 2017 gleder jeg meg mest til å følge PCIB og Stillfront. Sistnevnte er aksjen jeg har klart mest tro på.

9 Likes

Minus 40% i Seamless er en del ja. I og med at du ikke sier noe om at du har solgt de aksjene enda, har du da sterk tro på oppgang?

Jeg tror på en reprising av Seamless ila 2017.

1 Like

Lodder stemningen med 10k snitt 3,86 :+1:

1 Like

Ute igjen på stram stop loss… Enda en erfaring rikere :sob:

Det kom en svensk låt inn i hodet mitt ‘did it again’. Får den ikke ut. Men solgte desverre ingenting. Har hentet juletre.

3 Likes

Hey det ser ikke så galt ut dette her. Holder kursen seg her så ser det ut som om oppgangen vil fortsette i romjula syns jeg. Får håpe jeg skulle være så heldig å treffe blink med en nyttårsrakett som ikke inneholder omega 3 for en gangs skyld? Foruten Funcom da, så klart.

1 Like

Du skulle kjøp da eg omtalte den, bare to uker tidligere omtalte eg Qec på kurs rundt 3kr, ser hvor den er nå :wink:

4 Likes

Fortsett å gi tips du så lærer jeg nok. Du må være tydeligere, hey @Morti KJØP DENNE NÅ for eksempel… :wink:

Edit:
Nå er jeg plutselig i null igjen her. Tror jeg sitter jeg :slight_smile:

7 Likes

2 Likes

2 Likes

Da er min portefølje slik, alfabetisk:

Axa
Funcom
Gig
Iox
Nano
PCIB
PCIB T

Får se om jeg får redigert inn prosentandel.

Kakediagram som gjelder! Fordi kake er digg

4 Likes

Kake er vanskelig. Wordpad er lett

2 Likes

tok yara gevinst nå. Kjøpte på 301 og solgte på 338.

Blir nok endringer her igjen snart

5 Likes

Mer cash på vei inn på vps også nå.

Edit, har kjøpt litt flere tegningsretter også nå.

4 Likes

Konto #1:

Konto #2:

Axa og Nano er de 2 viktigste investeringene, mens de andre er stockking’s nyttårsraketter… hihi… :slight_smile:

4 Likes

Mye mas fra meg nå i romjula. i 2016 har jeg bare omtrent 10% av antall transaksjoner i forhold til 2015. Så selv om jeg nå er litt hyper her så er det faktisk ikke normen lengre.

Scatec holder jeg nok på langsiktig. Solgte Thin og IOX nå for å finansiere potensielt flere tegningsretter i PCIB og en eventuell overtegning på 100% etter det igjen. Jeg velger meg ut PCIB som min “første aksje” utenom Funcom i 2017. Scatec går veldig fint nå og er en aksje som jeg kan sitte på lenge hvis det trengs eller selge på 50-60 kroner en gang. Vil gjerne ha en eller to til som er mer på 2-4 års sikt. Slike som Storebrand, Kitron og Kongsberg gruppen er aktuelle for det. Tar i mot forslag i andre tråder.

Meglerstatistikk Scatec i dag:

5 Likes

Har ikke gjort noen handler, men Seamless utgjør nå flere prosent andel etter dagens oppgang. Vil gjerne har mer i de mindre posisjonene RNB, AllTele, Next og Episurf som alle egentlig viser gode takter nå. Har tro på alle aksjene i porteføljen fremover.

5 Likes