Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hvordan slutte med kryptovaluta?

Kjøp kryptofond istedenfor masse obskure coins. Kjøp noen coins du har tro på. Vær eventuelt med på noen ICO du har troen på og rebalanser porteføljen i forbindelse med det. Og prøv å glemme hele greia, eller få det i på avstand. Vurdere å ha litt overblikk, men ikke delta for mye i diskusjoner på Tekinvestor (dessverre er det litt vanskelig, og forumet i seg selv er litt avhengighetsskapende).

Det viktigste for å slutte med krypto er å vite at penger ikke er alt, og legge merke til alle tankene og følelsene som oppstår i forbindelse med kryptotradingen, om det er følelser du ønsker å ha i hverdagen, og hvordan det påvirker deg og dem du er glad i.

4 Likes

THIS… :disappointed_relieved:

2 Likes

Gjelder ikke det all type trading egentlig? Fryktelig avhengighetsskapende som kan gå ut over alt annet.

Kanskje enda mer avhengighetsskapende siden man i praksis kan trade kryptovalutaer døgnet rundt? Når stopper man hvis man kan gjøre enda en god trade hvis man bare sitter oppe én time til?

3 Likes

Spørsmålet skulle stilles i 2018
Hvordan kjøpe mer kryptovaluta

1 Like

Kommer veldig an på. Ser denne tråden er opprettet i januar før kollapsen. Cardano f.eks er lavere nå enn da, Ethereum har litt mer enn doblet seg siden da, Tron noenlunde lik kurs, Dogecoin var ikke så populær da. Så har du haugevis med prosjekter som var hot den gang som har død ut nå.

1 Like

Tror Bitcoin var i den tiden rund 3000-4000 dollar

1 Like

Niks. Ca 16000 usd januar 2018

Nå har jeg selv vært i kryptomarkedet lenge før den tid og angrer selvsagt ikke på det når jeg ser på både realisert gevinst den og urealisert gevinsten jeg har.

Men når du først skulle dra fram en så gammel tråd så var jo timingen for en utgang fra markedet nærmest perfekt da. Altså ikke god timing for å kjøpe i i januar 2018. Noen måneder senere så var det ekstremt god kjøpsanledning.

2 Likes

liten gutt ruggpuller en “memecoin” helt alene.