Det så alle du gjorde vikingfan🤣
Så du solgte deg ut kun på grunn av ingen Enova støtte? Eller var det andre grunner?
De sier jo de har penger ut året og en god løsning for maritime næringen så det er jo “kun” kontrakter de venter på.
Regner med det er flere rederier som ser interressen i hydrogen løsning for å få bli mer klimanøytral og få støtte fra Enova
fant denne artikkelen på det tyske forumet
Another one bites the dust. Tror vi vil se mer og mer av disse growth aksjene komme til denne konklusjonen nå som finansieringen har tørket helt ut. Trist for de som har aksjer her.
Hyon klarte seg fint igjen fra døden:) Vi får se hvor den ender…
Hva er ATH for aksjen, 3 kr…? Nå står den i 0.30 øre? Vil tro det sitter mange med betydelige tap men det smerter så klart litt mindre med litt mindre tap…
Blir spennende å se hvem som kjøper. Jeg lanserer 4 kanditater: Shearwater, Greenstat, Norconsult eller Heimdal🙂
Har du lest hele meldingen?
“Through the proposed transactions, Hyon’s core
business will be changed to markets unrelated to its current business, and its
current business and technology are expected to be discontinued and/or
potentially realised to maximise shareholders’ value”
Ingen av de fire har nevneverdig bruk for teknologien til Hyon med unntak av kanskje Greenstat? Hva er poenget dit?
Jeg lurte på hvorfor du hadde Greenstat som en kandidat, når det for meg virker som en helt usannsynlig kandidat
Ja, de er minst sannsynlig av de 4, men de skal på børs på et tidspunkt. Litt typisk Spetalen å snappe opp dette også.
Hva tenker folk om veien videre her? Er 17mil Mcap et realistics verdi for en børs skall eller bud krig mellom de interessante kan ta den høyere opp?
Hvordan tolker dere denne?
Oslo (Infront TDN Direkt): Hyon har signert et ikke-bindende term sheet med en interessert aktør, med formål om å legge frem et forslag til en transaksjon innen utgangen av 2023.
Det fremgår av en melding fredag.
- september meldte selskapet om at det hadde mottatt et tilbud fra en tredjepart som foreslo en overtagelse av selskapet og utstedelse av nye aksjer.
Hyons kjernevirksomhet ventes å bli endret til markeder som ikke er relatert til den nåværende virksomheten, og den nåværende virksomhet og teknologi forventes å bli avviklet og/eller realisert, dersom en transaksjon som foreslått viser seg gjennomførbar.
Vanneskelig å si noe om dette. Kunne hjelp med litt mer info rundt hvem denne aktøren var eller hvilken sektor den opperer i. Aksjen oppfører seg som jojo med usikkereheten rundt avtalen.
Avgjørelse rundt oppkjøp er bare dager/ uker unna - skal bli behandlet innen utgangen av 2023. Blir spennende å se hva som blir utfallet. Ser at selskapet ikke har gjeld, fremførbart underskudd på 50 millioner kroner og kontantbeholdning på 13-14 millioner NOK. Markedsverdien på selskapet er pdd 14 millioner. Spent på hva alt av (inkl skall) patenter, assets, avtaler osv blir verdsatt til. Oppsiden kan fort bli stor slik jeg ser det.
Valgte uansett å trekke et lodd her i dag. Får håpe på en fin førjulsgave/ ordentlig nyttårsrakett her
Norwegian Hydrogen AS er den største aksjonæren i Hyon, med betydelige investeringer. Hyon blir også anerkjent som en “Key-player” i Hellesyltprosjektet, da de opererer innen et nisjemarked som ingen andre gjør. CEO I NH uttalte nylig: “Vi skal bygge en verdikjede for hydrogen, og da trenger vi teknologien Hyon utvikler.”
Det som er særs positivt i denne oppkjøpsprosessen er jo at flere eksterne har lagt inn bud og vist interesse. Nå er de i sluttforhandlinger med ett selskap. For å få realisert verdikjeden er Hyon en nøkkelpartner i sitt segment. Blir utrolig spennende å se hvem som har trukket det lengste loddet og bydd mest for selskapet. Her vil de også få med seg et fremførbart underskudd på 50 MNOK på et selskap som har penger på bok, og ingen gjeld. Avtalen kommer, og den vil ikke på noen måte gjenspeile den nåværende kursen som småaksjonærene har presset ned. Markedet er i ferd med å modne, og med Enovas støtteordninger neste år vil dette bare akselerere.
Kjøpte selv et lodd i denne etter litt mer research. Basert på nåværende kurs 0,26/aksje (stod i 1,80/aksje(!) for nøyaktig ett år siden) - så tenker jeg denne fort kan mangedoble seg når avtalen blir offentliggjort.
Spennende tider i møte!
Ja, det at det har vært så mye interesse fra tredjeparter er veldig positivt. Tror selv på en ordentlig rekyl her. Bare å holde på aksjene, er ikke mange i fritt omløp nå. Ser topp 50 sitter stille i båten og innehar en betydelig andel.
Sjekk ellers ut denne som nylig ble publisert:
Det at Fortescue har investert kraftig i Norwegian Hydrogen er jo også veldig interessant og positivt her Timingen også i grunn
Ser oppdatert aksjonærliste viser at topp 50 øker med +189 135. Ingen selger.
Dette anser jeg som BULL!
Det er positivt! Angående Fortescue vil det ikke overraske meg om de kan være den potensielle oppkjøpskandidaten. Går jo også rykter om Heimdall Power. Vil jo være veldig positivt for Norwegian Hydrogen også, som største aksjonør i Hyon med sin eierpost på 17,64% om Fortescue blir oppkjøpskandidaten.
Stille før stormen?
Skjer mye spennende her nå. Har en følelse av en kunngjøring ila. uken jeg. Fortescue er en mulighet
Legg ellers merke til nr 29 på aksjonærlisten som nylig har kjøpt seg inn med 300 000 aksjer. Skal ikke nevne navn her, men han er absolutt en bjellesau. Tjent gode penger på sine handler Veldig interessant!