Støtten er absolutt en kritisk sak, men husk at Enova støtten ble tildelt ulike prosjekter i Juni 2022. Les: Det ble valgt X prosjekter som fikk tildelt 1,12 milliarder. Disse prosjektene har så 1 år på seg til å levere inn “slagplanen”. Når denne slagplanen er levert inn og godkjent av ENOVA er man i mål. Før denne Slagplanen skal fremvises ENOVA, så skal eventuelle underleverandører utnevnes. HYON er en underleverandør. Med andre ord skal underleverandører ala HYON utnevnes INNEN Juni 2023. Dette er kun i forhold til Enova støtte som ble tildelt ulike prosjekter i fjor. Så har man alle de andre ulike støtteordnigene man kan søke om, også gjennom Enova, EU, Innovasjon Norge etc etc. Slik jeg ser det er det viktigere at potensialele samarbeidspartnere(prosjekter) får tildelt støtte. Kommer støtten der, så drypper det på klokkeren også
En annen sak som er veldig interessant er jo Hyons intensjonsavtale med rederiet NX Cruise sine ambisjoner om å bygget totalt 14 nye utslippsfrie cruiseskip, første fartøy skal etter planen være klar for cruise i 2025 eller 2026.
Skulle fått volum. Tydeligvis noen som ikke ønsker oppgang å legger sperrer på 59 og 60 øre.
Tyskerne har økt bra over tid:
Aksjonærliste per 03…03.2023
Clearstream øker - ny ATH
- CLEARSTREAM BANKING S.A. - KONTO #10A +10 000 +0,22% 4 557 661 8,202%
Er det ingen som vil selge til meg på 0.53? Får jeg ikke velkomstrabatt?
Har du fått handlet noe?
Noen skulle fått rensket alt opp til og med 60 øre.
Da hadde det blitt fart mot 1 kr
Fikk handlet litt.
Nå har mange fått kjøpt rundt 0.6. blir gevinstsikring fra 0.72-0.9. Å ny dropp til 0.6. ørkenvandring frem til store/gode nyheter. Helt vanlig vekst case utvikling.
CASH:
Slik jeg ser og og hvor fort de brenner pengene, så har HYON cash til sommeren 2024, altså i over 1 år. Men det er om de tyner det maks og ikke gjør noen besparelser ELLER investeringer. Jeg tenker som så, at om de skal ha penger før det, så gjør man det kun fordi man skal investere. og investere gjør HYON kun om de får en avtale i bunn etc etc. Slik jeg ser det og ledelsen sider: trenger de penger: NEI. Tror jeg at de kommer til å hente penger før sommer 2024: JA - men fordi de har fått en avtale
Enova:
Der finnes det ørten ulike program som utdeler støtte. Jeg også tror at de kommer til å få flere tildelinger. Om det er fra Inovasjon Norge, Enova, EU etc vet jeg ikke.
Men at funding kommer, ja det tror jeg. Det fine med slik funding er at den kommer plutselig. Og ikke noe man regner med. Med andre ord, ingen nedside, bare oppside hvorvidt man får funding eller ei
[Azazel]
Selskapet har flere søknader inne for støtte både innelands og utenlands - uten at de kan kommentere hvilke.
Torghattens løsning med trykksatt Hydrogen passer som hånd i hanske med Hyons løsninger👌
Dette blir en spennende vår!
Da regner du med at de brenner 4 millioner per kvartal og venter med emisjon til konto er 0kr?
Jeg forventer iallfall ikke emisjon før de har landet news som får kursen lagt over dagens.
Eneste grunn til at vi er på dagens kurs er at NEL og SAGA solgt seg ut.
Er det i dag vi endelig får tatt ut det under 60 øre og kan begynne oppturen?
interessant presentasjon live nå !
Det er nok det han gjør
Pointet er vel at de ikke MÅ hente penger om de ikke FÅR noen prosjekter.
Altså de kan brenne de pengene de har et stykke tid uten noe produksjon.
Slik markedet er nå er det greit å vite. De henter nok kun penger om de ønsker, de MÅ ikke i det korte bildet
dette du mente ?
Vanligvis ønsker selskapene å ha cash sikret et år fremover så jeg lurte på forutsetningene her.
- Mitsui er allerede gått involvert, derfor betyr det jo enda mere at de dytter mere penger inn i selskapet tenker jeg. Først Hexagon, Så Hexagon Purus, Så meldt “samarbeid” med HYON + fremtidig funding, så fundet Norwegian Hydrogen, så gått inn med mere penger i Hexagon Purus. Sånn sett mangler kun HYON nå. Den røde tråden er jo “Flakk + compressed Hydrogen + Mitsui” - Det at Flakk er alfamannen i det hele, også i Norwegian Hydrogen (som igjen er største eier i HYON) - mon tro ikke Mitsui hører på om her også om han føler at det bør dyttes penger inn i HYON ? tiden vil vise
For de som ikke har lest presentasjon:
Fytti for noen gode kjøp det er i HYON i dag.
Prises til under cash i banken!
Utrolig!
Kanskje vi ender i pluss etter på det meste å ha vært ned nær 20%.
Ikke bra, blir kraftigere utvanning ved emisjon på slike lave kurser, en emisjon kommer!