Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Krypto: launchpads, early access, IDO og IEO; alert and watch list!

Jeg tror nok på det til å ha kjøpt litt. Men mye på grunn av konseptet at de kan gjøre mining “mer miljøvennlig” ved å sette ut minerne i områder der det er overskudd fra alternative energikilder. Enig i at mcap er høy, men tenker at hvis mining er kommet for å bli så kan et slikt selskap bli en god investering likevel.

1 Like

Sånn jeg også har tenkt. Har fulgt regel nr 1 også da, aldri sats mere en du har råd til å tape…

1 Like

Kan være enig, men poenget med denne tråden er å få innspill på ICO-er som er interessante. Vi trenger ikke diskutere hver coin/ico ihjel i denne tråden. Saken er at det er lett å gå glipp av en ICO man kunne vært interessert i dersom det bare opprettes en ny tråd. Hvis man følger denne tråden får man på en måte “nyheten” med en gang. Dessuten føler jeg at å starte en helt ny tråd på en måte fordrer litt mer informasjon i første post, enn en liten heads-up om en ICO i denne tråden…

2 Likes

Nucleus Vision kommer, kan bli stor.

SingularityNET var jeg akkurat med på, en av de raskest utsolgte icos. Kan være verd å følge me når den kommer på exchange, hadde forespørsel på 10x det de solgte. 36m hard cap.

1 Like

Enig, når det begynner å bli en del innlegg om én ICO kan jeg splitte de ut til egen tråd - hjelp meg gjerne med å huske på det :wink:

3 Likes

Ikke hørt om. Hørt om presearch men tror den ICOen faila.

Telegram: https://t.me/internxt_io

Så vidt jeg har forstått er antall bulltokens fastsatt. Jeg la merke til at hardcap på prosjektet er veldig høyt, på ca 220.000 ETH. Tipper de vil slite med å selge ut så mange tokens men litt risky i forhold til kurs. Jeg ser på dette mer som et bra fond å investere i, enn en ICO man kan tjene raske penger på.

Har sett dette på flere ICO’er og på en måte kan jeg forstå det, dersom prisen på f.eks ETH faller, så er det jo mer lukrativt å være med på en ICO. Og siden krypto er så volatilt er det vanskelig å tilpasse prisen pr. ny token hele tiden. Men samtidig er det frustrerende å tenke f.eks at man skal kjøpe x antall ETH for å være med på ICO, og neste dag får man kanskje 1/3 mindre tokens pga. ETH har steget i verdi.

1 Like

Heads-up: Tokia stenger pre-ICO om 13 timer. 47% rabatt på tokens om man kjøper før stengetid… Kan betale med Litecoin, Bitcoin eller Ethereum (evt dollar men det er nok for sent).

Jeg vet ikke hva referral-linken gir men den dukket etter jeg (nettopp) kjøpte meg inn:

http://wallet.tokia.io/Referal/2c913d84-3f02-43a3-9191-f0a074f992b5

Tokia blir en konkurrent til Ethos / Bread / TenX.

Kommer med eget kredittkort.

PS: kan være scam for alt jeg vet. Dette er ikke ment som en anbefaling! Jeg har gått inn med et lite beløp som jeg er forberedt på å tape.

Håper for all del at du mener det når du sier du er forberedt på å tape. Røde flagg over hele prosjektet.

Er en del røde flagg ja, virker litt useriøst…

https://bitcointalk.org/index.php?topic=2636790.0

1 Like

Kan si meg enig i det. Nå er token-sale forlenget…:

“Well I don’t really see a problem with”…(extending the coin-discount-period).

Det var en ganske stor varsellampe for meg. Ser ut til at pengene mine kan være tapt, men vi får se. Kan jo hende de bare plutselig hadde lyst til å forlenge salgsperioden. Men med hardcap på 10.000 ETH er det rart den ikke er nådd for lengst.

Dessverre er det nok riktig at det er en scam :frowning:

1 Like

ICO’er er det bare å holde seg unna. Det funket for et år siden, nå er det stort sett scam eller MASSIVT salg av eierne det øyeblikket det settes ut i livet… :confused: Det var lukrativ bedrift for massene før (med enkelte ICO’er), men nå er det ikke det lengre - kun kyniske grupper som ser at folk fremdeles tror de skal bli millionær fort. Jeg skal iallefall aldri inn i en ICO. Godt nyttår til alle og håper 2017 ble et plussprosjekt!! 5% er bra, da har man iallefall slått høyrentekonto :blush::ok_hand:

1 Like

Er ganske uenig Wallstreet :slight_smile:
Ico-er har den siste måneden hatt en enorm oppsving. Det er nesten som i juni/juli for tiden hvor man bare kunne kaste penger inn i et prosjekt og så automatisk få 2-3x.

Begynner å komme ganske mange nye, solide prosjekter hvor praktisk bruk av blokk-kjeden er til stede. 2018 er nok året hvor vi vil begynne å se denne teknologien i bruk og hvor potensialet til teknologien endelig får utfolde seg.

Ico-er er høy risiko, enig, men gjør man forarbeidet og setter seg inn i prosjektene kan man minimere risken betraktelig. Personlig ser jeg ofte på risken for et betydelig fall i feks btc som like stor som i enkelte ico-er.

Til slutt vil jeg si at det er utrolig hva folk kaster inn penger i. Noen av prosjektene som kommer er jo bare svindel, så det er ikke rart at reguleringer har kommet.

2 Likes

Så bra! :slight_smile: Uenighet er opprinnelsen til opplysning - iallefall i dette tilfelle. Jeg antok(… noe man kanskje ikke burde gjøre i finansmarkedet) at ICO’er var det samme som i høst (sept/OKT/Nov) hvor mine scenarioer utspant seg, men hvis det har endret seg i løpet av de siste 4-8 ukene så er jo det bare helt perfekt for alle :blush::+1: Kjør på, tut tut!!

PS. Jeg skal aldri inn i en ICO uansett :joy::wink:

Skrev en anbefaling på elastos her om dagen, har funnet noen røde flagg.
starter med veldig høy marketcap ca 500mill$, 6 mill Ela solgt presale for 4000btc når den var 3000$, nå 2mill Ela for 2500 btc, 16,5 mill skal deles ut i airdrop til bitcoinholdere via exchange med totalt 33 mill Ela tokens. verdien av Ela tokens skal bare være en valuta har ingen hensikt til Elastos plattformen.
Jeg måtte spørre på telegram mange ganger før jeg fikk ordentlig svar på at det bare var en currency.

Kan sikkert øke mye selve prosjektet er veldig bra , liker ikke hva vi som investorer får igjen.

Veldig bra! Enig med deg - man kan aldri bli for opplyst :slight_smile:

Ikke helt riktig, Marketcapen (MC) bestemmes ut i fra Circulating Supply (CS) og ikke Total Supply.
Vi vet ikke hva som blir CS, men ved 8000ELA (presale og crowdsale) er MC 130M$ ved dagens BTC kurs på 13000$. Jeg tror nok CS blir høyere, men vanskelig å si hva den blir siden teamet ikke sier noe. MC av 33M ELA er 536M$ ved dagens kurs.
Det skal visstnok komme en uttalelse ang dette den 01.01. Jeg avventer denne før jeg gjør en vurdering.

Du har rett det blir ikke 33 mill med en gang, det stod dem skal dele ut 16,5 mill ela til bitcoin holdere, 6mill presale 2 mill sale som kommer nå, det vil si 24,5 mill ifølge det jeg hadde fått vite, resten skal mines som enen slags merged bitcoinmining.

Men det kom akkurat ut en video med Blockchainbrad med ceo til Elastos hvor dem skulle prøve og forklare litt, de 16,5 mill som skal deles ut ved airdrop skal brukes som promotion på forskjellige exchange’s hvor dem som har btc får 1:1, første airdrop i februar, så virker ikke som alle disse blir delt ut alt med en gang som jeg trodde.
Jeg spørte moderatoreren i telegram fikk mye dårlig informasjon derifra, han er ikke dyktig og ga meg linker som ikke hadde noe med spørsmalene mine og gjøre, han skapte litt FUD hos meg.
Selve prosjektet er helt rått jeg fikk bedre intrykk når jeg så intervjuet, jeg kommer nok til og sette et lite bet her.