Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Krypto: launchpads, early access, IDO og IEO; alert and watch list!

Det var en annen telegram som bare het Wepower… så helt likt ut. Systemet på nettsiden var også helt likt og så perfekt ut… fikk en ny eth adresse klin likt som i icoen…
Eneste forskjell var noen småting i URL

Steike så surt! Mange som blir lurt ville nok normalt ikke gått på det, men fomo kan ta den beste i øyeblikket.

1 Like

Ja grådighet. Må bare lære av det. Og dele det så andre ikke går i fella

2 Likes

Fikk mail nå, ser slik ut:

Hello, participant of CREDITS ICO platform!

Added a new comment in your personal account, please read it.
Your status: Approved

Fikk for den ene ETH-en jeg signet opp for.

1 Like

Sikker på at du får da? Blir vel et race på icodagen

Kom over denne ICO’en i dag og gikk inn med litt ETH.

Ladies & Gents: VinChain!

Hva er Vinchain?

VinChain er en global database som tracker historikken på bilen din.

Jeg liker konseptet og de er en direkte konkurrent til bl.a. CarVertical som gikk 5x ved notering. Jeg likte ikke teamet bak CarVertical, men teamet til VinChain er sterkt.

Forskjellen mellom VinChain og Carvertical ser også ut til å være at VinChain i tillegg har hardware som tracker status på bilen, som ikke bare gir beskjed når bilen trenger service, men tracker servicehistorikken etc. på blockchain! I tillegg har de en fungerende mobilapp og alpha version av hjemmesiden man kan teste allerede nå.

En annen ting er at man som bruker kan få betalt for å dele data om bilen med nettverket, og få betalt i tokens.

Token metrics

There are 1,000,000,000 utility tokens. And the distribution will look like:

  • 600,000,000 => are distributed among ICO members;
  • 250,000,000 => are reserved among founders, consultants and other members of the team with a sale restriction of 2 years;
  • 87,500,000 => are reserved with a sale restriction of 2 years;
  • 50,000,000 => are reserved for Advisory board. If not all tokens will be distributed it will be burned.
  • 12,500,000 => are reserved for early investors with a sale restriction of 3 months after ICO ending.

Soft cap: 3 300 ETH
Hard cap: 23 250 ETH

1 milliard tokens er et høyt antall, men mtp. antall biler i verden og at det koster rundt 25 tokens for å sjekke historikk, kombinert med at alle tokens som ikke blir solgt blir brent, så er ikke dette så farlig tror jeg. På lang sikt er planen også at man skal kunne betale service avgifter og liknende med Vinchain tokens.

Et annet pluss er at det er lock-up på tokens til teamet, slik at disse praktisk talt ikke er i sirkulasjon på kort sikt.

ICO

ICO er i gang nå - og det er 25% bonus til de når soft cap, bonusen dropper etterhvert. Kunne skrevet mye mer om prosjektet men siden ICO pågår nå og de har en ganske oversiktlig hjemmeside og en one-pager for de som har dårlig tid, anbefaler jeg dere å heller lese der. Det ligger også en del intervjuer med CEO på youtube.

Liker du posten og har tenkt å innvestere setter jeg pris på om du bruker min referral lenke (gir meg 10% flere tokens).

Referral link: https://vinchain.io?aid=5a734876c2d6b

noc-Out

P.S - Har ikke gjort skikkelig due dilligence her pga. dårlig tid, men av det jeg har sjekket på Reddit og Bitcointalk etc. er det ingen røde flagg å spore. Det at de også har fungerende app og alpha-versjon av platformen (som jeg testet) så er jeg 95% sikker på at dette er legit.

Høres ut som dette prosjektet vil bli en del av et marked iota allerede er veldig godt etablert i. Har de noen fortrinn i forhold til iota, og trenger biler en egen blockchain og token?

Har ikke satt meg mer en overfladisk i IOTA, men hovedfortrinnet til VinChain tror jeg er hardwaren deres + at de har fokus på biler. Alle som har kjøpt og solgt bil vet det største problemet er å stole på at historikken er sann. Med blockchain kan man ikke endre historikken (f.eks - man kan ikke si bilen har hatt service men det står ikke i serviceheftet, her blir informasjonen automatisk lagret når man utfører en service på bilen og man kan ikke endre informasjonen i ettertid) + at man får betalt for å dele denne informasjonen, og man kan få bedre forsikring og frynsegoder etc.

Litt mer info:

Grunnen til at jeg nevner iota er at de har en imponerende liste med løse og faste samarbeid innenfor dette markedet. For eksempel Chief Digital Officer i Volkswagen som har blitt med i styret i IOTA med avsatt tid hver uke.

De har en del utvikling igjen, men om de klarer å levere det de lover sliter jeg med å se hvordan det skal være plass til andre her.

1 Like

Mye mulig, men innen den tid er jeg nok ute av denne :wink: Jeg ser på konkurrenter som er der pr nå - som CarVertical. Den hadde ICO på 5 cent tror jeg det var, peaket på 23 cent eller noe sånn. Er fornøyd om jeg får 5x ut av denne, men jeg tror egentlig mer mtp. at det ser så sykt mye bedre ut på papiret :slight_smile:

1 Like

Liten advarsel, mange ICO’er som har fått mailing listene hacket. Bl.a. DADI.

Hva innebærer det? At de har mailadressen vår?

At de kan sende mail til deg som ser offisiell ut, men ikke er det?

OH, OK. Jaja, får bare vær forsiktig med å klikke på maillenker. Noen som har oversikt over hvilke lister som er hacket? Er ikke med på Dadi ICO.

Har IOTA CFO i Audi som advisor? :slight_smile:

Bare VW, men det er samme konsern da?

Men seriøst, du burde lese om IOTa. Søk på Jinn og Iota…

Vel, ville du kjøpt Audi eller VW? Jeg vet hva jeg ville kjøpt :wink:

Enig i det… Men det er jo ikke gitt at Audi er mer lønnsom enn VW?

1 Like

Hehe, vel johann Jungwirth er CDO i Volkswagen Group som eier både Audi, VW og en hel haug med andre bilmerker :grin:

2 Likes

Jeg bare tuller altså :slight_smile: