Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Det har vært en del negative aktører som mener at fremtidens løsning er mobile-pay og at det derfor ikke er behov for biometriske kort. Jeg har derfor sett litt på muligheten til å betale med mobilen og har selv aktivert apple-pay.

Men så ser jeg at hvis man bruker feks DnB eller danske bank så kan man kun få google-pay. Har man Nordea eller Sbanken så er det kun Apple som gjelder. Så alle kundene i DnB som har iphone kan ikke benytte seg av dette? Vet ikke om denne infoen er oppdatert, men virker slik.

Var inne på en SpareBank side for å se hva de tilbyr. Det var Garmin-pay og mikro-bankkort (kostet 99kr) og armbånd for holde dette kunne kjøpes som tilbehør.

Konklusjonen er at mobilen IKKE kan benyttes til betaling som man ønsker. Og at bankene velger enten google eller apple tyder på at det ligger en kostnad bak disse. At biometriske kort vil koste noe mer er kanskje ikke noe problem hvis bankene må betale for andre løsninger også?

Og en kostnad ingen har snakket om på noen forum jeg har lest er VISAs 250kr(?) årsgebyr. Tipper at kunder/banker i Asia er de første til å bruke disse pengene på feks styrket bankkort i stedet så snart det er mulig. (Kanskje mulig allerede for alt jeg vet)

Ang VISA årsgebyr, kanskje bankene holder igjen og vil at VISA skal ta sin del av ekstrakostnadene for biometriske kort? Mener Visa har en del tilbakebetalinger ved kortsvindel og vil da tjene direkte på at fingeravtrykk gjør kortene sikrere.

Uansett, bankene må tilby sine kunder en egen kontaktfri løsning med høy sikkerhet som må fungere alltid, og kan ikke belage seg på tredjeparters mobilløsninger. Fingeravtrykk løser dette.

Jeg ble tappet for penger på mitt mastercard for et par år siden. Grunnen er nok at ,når jeg handler på nettbutikker så bruker jeg bare mastercard. Og på en eller annen måte så har mitt kortnummer blitt fanget opp antagelighvis når jeg har slått inn dette og vips så var det noen som fikk tak i dette og handlet da i statene på en eller annen fornøyelsespark :slight_smile: Vil dette også bli bedre med et biometrisk kort. ?
Da må en kanskje ha en kortleser koblet opp mot pc hjemme ? For å registrere kortet på den måten istedet for å slå inn kortnummer og slikt ?

Nei det gjelder nok bare betaling i butikk, ikke på nettet. Men sikkerhet har blitt mye bedre på netthandel nå med sms eller bankid bekreftelse

Ja, enig. Og etter at jeg ble tappet på kortet mitt, har jeg lastet ned Nordea Wallet. Der får jeg beskjed nesten umiddelbart når jeg bruker visa/mastercard .

Veldig kjekk app.

1 Like

Har brukt mye google pay, senest idag. Men er egentlig veldig skeptisk til den løsningen da man ikke trenger å være innlogget med skjermlås på mobilen for beløp inntill 500 kroner(akkurat som et kontaktløst kort) mens alle beløp over dette må du inne med Personlig kode/fingeravtrykk/Faceid som på samme tilsvarende måte fungerer som Pin kode på kortet.

Dersom jeg blant annet hadde mistet mobilen og noen hadde fått tak i den mens jeg var “inne” på mobilen min, ville dem i teorien kunne tappet meg for alt jeg hadde på kontoen.
Det problemet slipper du helt med biometriske kort.

Min skepsis til google-pay er at transaksjonene overvåkes/logges og trolig selges videre. Dette skal visstnok ikke være tilfelle med Apple. Synes det er for mye overvåkning som det er. Men så har vel Visa logget transaksjoner i mange år uansett, og det gjør de vel via Apple-pay også, men usikker på om de selger informasjonen.

Var en gjeng og spilt shuffleboard på et utested, og for å betale må det legges kort i baren som gjøres opp når ferdig. Neppe noen som ville legge mobilen i baren et par timer :sweat_smile:

1 Like

Fra LinkedIn

2 Likes

Kan dette ses i sammenheng med sammarbeidet mellom Zwipe og Fraport ?

Bare så dere vet det så sitter jeg enda :wink:
Visst jeg seller so får dere en kjempe opptur.

2 Likes

Selg :crazy_face::wink:

1 Like

Tror ikke du finner noen kjøpere

1 Like
1 Like

Fra LinkedIn

3 Likes
4 Likes

Zwipe presenterer Halvårsrapport(q3 og q4) I morgen. Forventer ikke mye tall, men er spent i forhold til denne meldingen: NewsWeb som er ment fot levering i q4, mens en større ordre fra samme produsent kommer tidlig I 2023

1 Like

https://www.placera.se/placera/pressmeddelanden/2023/02/03/zwipe-as-zwipe-h2-2022-results-q4-revenue-strongest-on-record.html

1 Like

Antworks Money velger Zwipe for å tilby biometriske betalingskort i India

1. FEBRUAR 2023 – Antworks Money, en Gurugram-basert neobanking-plattform, har valgt Zwipe til å tilby biometriske betalingskort i India. Med dette partnerskapet vil Zwipe få ytterligere grep i det indiske markedet for biometriske betalingskort. ‍‍‍Som en del av samarbeidet har begge selskapene blitt enige om å utvikle og utnytte de voksende markedsmulighetene i India for biometriske betalingsløsninger på kort. Fremover Antworks Money vil markedsføre Zwipe Pay-løsninger til banker og finansinstitusjoner i India og samarbeide med Zwipes lokale kortproduksjonspartnere
2 Likes

Kan sistemann være vennlig å skru av

2 Likes

Skal sei ifra når jeg seller. Er so klart 35% ned siden jeg kjøpte og da bruker jeg å lette på porteføljen. Selge meg ut og trur jeg skal få dei billigare. Da går den fort 35% opp før jeg hiver meg på toget og toget snur igjen. Her er det bare å vente. Ikke se på kursen

1 Like