Tror det løsner skikkelig utover sensommer/høst, og flere volumordrer i 2023.
OSLO, NORWAY and SUNNYVALE, CA - 18 JULY 2023 - OLOID Inc., a leading provider of physical identity and access technology, has selected biometric cards pioneer Zwipe as its technology partner in pursuing opportunities for biometric access cards across the many markets they serve.
OLOID is a multi-technology identity and access management endeavor with well-known investors like Dell, Honeywell, Okta and others investing in their future. OLOID intends to add Zwipe Access to its expanding global product portfolio.
With market-disrupting technology like the Zwipe Access “biometricsystem-on-card” platform, OLOID will be able to deliver a highly advanced and secure biometric card solution in conjunction with their own physical access, time clock and other IAM offerings. Zwipe : partners with OLOID to offer biometric access cards
Fra investornytt m/ Espen Teigland i går:
Sist uke hadde vi IDEX som ukens aksje, vi tok også IDEX inn i vår langsiktige portefølje. IDEX gikk fra 0,67 til en intradagtopp på 0,778 tirsdag, opp over 17%. IDEX har mange triggere i seg fremover og kan fort gå mot 1kr ila september. Det ble 11% avkastning fra open mandag til høyeste close som var tirsdag.
Kanonbra reklame for Idex:
is honored to be part of the first-ever Modernization of Multi Factor Authentication Symposium of the
Moving away from passwords to more secure and user-friendly methods like #biometrics can protect the US Federal Agencies from #cyber #threats pic.twitter.com/pF2T4TT58C
New market! IDEX Biometrics partners with a leading and innovative Azerbaijani bank to bring biometric #payment cards to Eastern Europe, revolutionizing the payment experience in this rapidly expanding market
https://twitter.com/idexbiometrics/status/1682045234325143552?s=46&t=KJ_cXhGaOR6gCq0Fd0VVZA
Nå er det like før Idex også kommer med en samarbeidsavtale med en bank i Kongo. Jeg er så lei av dette
IDEX Biometrics announces intention to voluntary delist of American Depositary Shares from The Nasdaq Capital Market
Ser at markedet er litt usikker på om delistinga er av det gode. Mener at det tidligere har vært skrevet at dette vil fjerne et mellomledd og dermed senke kostpris.
Det føles som uendelig med den type meldinger over lang tid.
Det ser vel ut til å bli en større og større gruppe potensielle kunder av IDEX.
De selger jo et produkt som trenger litt “modningstid” for kjøper. Det er jo en sammensatt og større avgjørelse for kunden.
Jeg tror den reduserte risiko (om jeg forstår rett) for å bli svindlet, type nettsvindel mm, som bruker av produktet, vil gjøre at det blir et kjempe marked for en slik løsning som IDEX utvikler og selger.
Redusert svindel er tilgode for både kortbruker og banker og andre mulige kunder av IDEX.
Jeg tror det er en gunstig inngang i aksjen nå.
At det kommer flere og flere meldinger om “potensielle” kunder tror jeg derfor er bare gunstig…
Jeg ser at de stadig sier at de forventer at kortene fra disse samarbeidene skal nå markedet i slutten av 23. Bør vi ikke da begynne å se noen bestillinger snart. Så vidt jeg forstår så er det veldig lang leverinsgtid på kortene. Noen tanker?
Jeg har ikke nok kunnskap om det til å være noen pålitelig Spåmann.
Men om du ser under “Nyheter; Aksjonær endringer” senest 10.juli, så har vist både Alden as og Sundt as nylig kjøpt seg ytterligere opp, og dette er karer som har langt mere kunnskap om sannsynlig retning…, men de har selvfølgelig bommet iblant de også.
Spennende “lotto-aksje” som er fin å ha med i en litt spenstig portefølje…
Ja det er en ekstremt spennende aksje. Får håpe de klarer å få noen ordre i løpet av q3 slik at kursen går opp før de må hente litt mer penger. Vil tro de henter penger i q4. De har til nå brent rundt en 75 mill kr per kvartal
Alt er bare tull. Dette har de holdt på med i flere år. Alltid store vyer om 2-3 kvartaler. Tror ikke på produktet lengre
(Jeg håper du var den siste positive, som da har blitt negativ… mao KJØP!)
Bare en liten fleip!
Du har helt rett i det. Fingeravtrykklesere som du blant annet ser på noen Ica butikker er ikke GDPR “compiant”. Da fingeravtrykket lagres i en database.
Mange bedrifter har tvunget kunder over til en 2-factor autentisering. Dette ser vi også har skjedd i Bankene det siste Året.
Blant annet har man 3 grenser på et kontaktløst kort, og det første som inntreffer gjør at 2-faktor autentisering blir “Aktivert”
Man har disse 3 grensene:
Antall transaksjoner[feks 10) nr 11 krever Pin
Maks enkelttransaksjon før Pin: 500 kroner
Akkumulert verdi før PIN inntreffer(1 500 kr)
En rask definisjon av 2 faktorautentisering:
Når man benytter minst 2 av 3 faktorer vil dette bli kalt en 2-faktor autentisering:
Noe du har(Kort, Mobil, Kodebrikke, Klokke)
Noe du vet( Pin-kode, Passord, etc(
Noe du er(Fingeravtrykk/ Ansiktsgjenkjenning/Stemme) eller fellesbetegnelsen “Biometri”
Kontaktløse kort har per i dag ingen 2 faktor autentisering for beløp under visse grenser. Problemet med å ha innført dette tidligere er blant annet Hygiene(Covid-19) og at man sparer tid fot hver transaksjon.
Personlig har jeg sett tilfeller der Kort-Chippen ofte er defekt grunnet produksjonsfeil.
Betalingskort er kun en del avd mulighetene.
De ubemannet kassene har fingeravtrykk lesere . De er ufattelig dårlige. Norgesgruppen og spesielt Meny sine.