Ellers arrangerte IDEX Biometrics kapitalmarkedsdag tirsdag. Arctic Securities skriver i en oppdatering onsdag at selskapet i motsetning til tidligere vage og verbale kommentarer nå presenterte et veldig tydelig veikart for fremtiden. Arctic mener det er positivt at IDEX nå er tydelige når det kommer til både antall forventede lanseringer og datoen for lanseringene, og bemerker at ledelsen fremstod som selvsikre og positive. Arctic poengterer imidlertid at denne selvtilliten og positiviteten kan være nødvendig, gitt selskapets kapitalbehov.
Arctic har en kjøpsanbefaling på IDEX med kursmål 3,30 kroner. Aksjen faller onsdag 3,4 prosent, til 0,9195 kroner, etter å ha endt opp 2,1 prosent tirsdag.
Ja vet du hvordan det gikk?
Vet vi datoene? Hadde vært kjekt å vite:smiley:
Er klaget inn 27. juni i år.
Tenkte på lanseringene jeg da😃
Minner om denne som Idex delte på LinkedIn for over en måned tilbake. Der den franske regjeringen har satt av 20 Millioner Euro for lansere et biometrisk helsekort til “alle” franske innbyggere,
“While it sounds quite high tech, the idea is relatively simple, according to centre-right MP Thibault Bazin: the carte vitale would be equipped with a chip that “contains physical characteristics of the insured, such as their fingerprints” which would allow healthcare providers to identify them.”
According to the centre-right Les Républicains group, the reason for having a ‘biometric’ carte vitale is to fight against welfare fraud.
They say this would have two functions; firstly the biometric data would ensure the card could only be used by the holder, and secondly the chip would allow for instant deactivation if the card was lost of stolen.
It would involve replacing at least 65 million cards across France and repurposing them with biometric chips, in addition to taking fingerprints for all people concerned.
"
Uklart hvem som er fingeravtrykk-leverandør her, eller hva slags løsning de ønsker å bruke,
Men det er klart at dette gjelder et Biometrisk kort, der fingeravtrykkleseren er lagret i kortet og beskyttet.
Dette gir oss kun 2 muligheter; Idex eller FPC(utelukker asiatiske tilbydere)
Idex delte innlegget på både Twitter og LinkedIn
Mitt gjett er at de går får Idex sin Turnkey-løsning med Infineon, grunnet at de har størst markedsandel i verden til Halvledere, noe som er svært viktig ved levering til millioner av folk.
Men skulle heller ikke forundre meg om de gikk for Idemia/Idex eller Idemia/Idex/Zwipe grunnet at de begge 2 løsningene er fullverifisert med Visa/Mastercard, og at Idemia er frasnk.
Det vil med stor sannynlighet komme mer informasjon denne høsten
“The scheme is set to begin in the autumn, but there us no information on how this will be done, and whether the biometric chip will just be added to new cards, or whether existing cards will be replaced with new ones.”
Ja dette er jo kun Frankrike. Tenk på alle land som er potensielle her noen som har kontakter i artic og kan spør om hvilke datoer de sa lanseringene kommer?
Fikk faktisk kjøpt 1 mill aksjer med snitt på 0,8391 her nå. Utrolig at noen er villig til å selge på denne kursen. Men for all del, takk for handelen:)
Versågod mr
Er det emisjon på veg?
Melding!
IDEX Biometrics and Sentry Enterprises to launch biometric smart card for digital authentication
OSLO, Norway, 21 September 2022 - US-based Sentry Enterprises has selected the IDEX Biometrics Trustedbio Max fingerprint sensor solution for use in the next generation of their industry leading biometric identity platform, SentryCard. This platform integrates multiple certified access control technologies, including FIDO2, into each SentryCard to enable a decentralized biometric identification solution. IDEX has received an order to support initial production of this solution which is scheduled to reach the market in Q4 of 2022.This biometric identity solution delivers quick and secure authentication, critical in protecting assets and securing access for enterprises, governments, and individuals. Removing the need for PINs and passwords, biometric platforms provide ground-breaking ways of safeguarding digital assets and securing physical access.We are delighted to collaborate with Sentry Enterprises as we continue to capture the increasing demand for digital authentication in the United States and across the globe, as the SentryCard will be secured by our TrustedBio Max sensor solution with integrated MCU and PMU. said Vince Graziani, CEO of IDEX Biometrics. We are confident this biometric card solution will deliver increased performance and cost efficiency for customers while providing a seamless and secure user authentication experience. The IDEX Biometrics technology was a natural complement to Sentrys growing ecosystem of identity-based solutions, says Mark Bennett, CEO of Sentry Enterprises. We believe absolute trust of identity is a fundamental necessity for any secure interaction, whether its an employee badging through the front door or logging into a computer system. The challenge is providing resilient solutions that are both secure and respect peoples privacy. The SentryCard biometric identity platform is one of the first solutions in the world that delivers on that promise without requiring businesses to replace their existing infrastructure. With $172 billion spent on Information Security in 20221, the market for secure digital assets and a seamless customer experience is a fast-growing opportunity. IDEX Biometrics and Sentry Enterprises are transforming what identity means across both the physical and digital world enabling organizations to reimagine identity, and to build new levels of trust in their products, services, and capabilities.1 Gartner 2022For further information, contact:Marianne Bøe, Head of Investor RelationsE-
Der kom den:)
Begynner å bli trangt i døra nå🚀
IDEX under krona er penger på gaten😎
Blir bra dette!
Skal hilse å si det ble trangt i døra. Bare synd det var motsatt vei
Snitter og snitter meg ned på hver en gevinst jeg tar andre plasser, denne kommer til å gå bananas etter Q3 er min mening. Jeg har vært ute noen vinternetter før så tåler røde tall i lengre periode. Vekstselskaper har hatt det vanskelig, nye rentehevninger gjør dette enda vanskeligere men om en ikke har troa, kast gjerne korta, jeg kjøper:)
Jeg skal kjøpe etter emisjon på 0.2
Som lengre opp;) lykke til.