Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

https://www.biometricupdate.com/201808/idex-reports-slow-quarter-but-expects-volume-shipments-for-biometric-cards-soon

Sales of IDEX fingerprint products came to a near-standstill in the second quarter, but the company anticipates volume orders of its sensors for biometric cards now that it has passed all certifications and is ready for shipments, according to IDEX’ first half 2018 report.

utrolig hvor mye den ligner på 2015.

Omvendt HS 2015 førte aksjen fort opp til 7kr på topp.

Omvendt HS 2018

Satser på at vi ser 5.6 i bakspeilet i morgen :slight_smile:

1 Like

Med den avslutningen 16:25 i går så kjenner jeg ihvertfall at det kribler litt i magen :slight_smile: Lykke til i dag!

Goooood morgen Norge!
Vi går en spennende børsdag i møte og med kjøpsinteresse fra tunge investorer på slutten av dagen i går, så ligger det an til at vi får et IDEX med sprintskoene på fra åpningen. 6-tallet bør kunne nås innen vi setter tennene i salamipølsen til lunch og foglane må vite hvor vi ender dagen.
Men skulle de komme en melding fra selskapet med positivt innhold vil nok kursen stige til værs som en Appolo rakett.

I disse tider mener jeg det er best å sitte med en pen bukett IDEX aksjer og salgsknappet tiltapet med gaffatape av best slag. I naturen går man mot lysere tider om våren, men i tilfellet IDEX kan det fort vise seg at høsten vil bli lys og oppløftende for aksjonærene.

PS. Nei, jeg har ikke åpnet noen flasker enda, men går det som vi alle håper, så ser jeg ikke bort fra at noe dyrt, godt vil passere mine lepper i løpet av kvelden!

Ha en fortreffelig børsdag!

5 Likes

Dobbel bunn i weekly chartet?
Eller er det slik at disse må komme etter en lang tids negativ trend?

1 Like

den hadde god støtte der nede så vi får se :smiley:

Utrolig spent på åpningen i dag:)

Tror ikke den starter høyt, men får se utover dagen/mot slutten :smiley:

Fra Investtech

IDEX (IDEX) steg kraftig med 18.61% og sluttet på 5.45 kroner. Forrige gang aksjen steg like kraftig var 18. juli, da den var opp 25.43%. Den siste måneden har aksjen steget hele 70.05%. Aksjen er trendmessig negativ på mellomlang sikt og nærmer seg motstanden ved ca 6.00 kroner

Som sagt er halslinjen til OHS 5,8, brytes den tror jeg 6kr ryker.

Jeg tror 5.8 testes, må nok inn melding om volum på bestillingene om den skal bryte, men vi får se, er veldig spent

2 Likes

Sist den tester 5,8 var det motstand i trend kanal, etter å hvilt litt og nede på støttelinje kan den gå til 6,5. Som bilde jeg postet tidligere ser du linjene her.
cc94a5d8d6afa33c397dfb9226123ed9cb92c9a8_1_690x794

Tror den snur opp nå.

Heisan!

Det er det samme nesten hver morgen at den dupper sydover!

Er enig at det snur snart nordover igjen!

Ha ellers en fin børsdag alle sammen!

1 Like

kjøpte meg inn på duppen igjen … solgte på 5,33 igår . Hva erre han surrer med han med 130K posten a :stuck_out_tongue: huttetu …

Nå er det trangt inn døra opp mot 4.50!!!

Tviler

Er vel begrenset hvor mye aksjen kan gå. Begynner å bli et dyrt selskap.
Lurer på om de kjører emisjon eller annen form for finansiering. Ordlyden i Q rapporten gjør at jeg ikke tror de klarer å å få nok volumsalg før kassen tørker ut.

1 Like

Nå trenger ikke emisjon å være negativt, men jeg tror ikke selskapet trenger det!

Vi må huske at de har null kroner i gjeld og en kassebeholdning på nesten 200 mnok på bok. Om de skulle trenger penger til å finansiere videre utvikling kan de gjøre det med lån.

Ha ellers en fin børsdag alle sammen!