Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

jinco smart card

Må være ærlig å si at det hadde vært kul teknologi for 5-6år siden.

Med Apple og google pay som gjør akkuratt det samme, men du slipper å dra med kortet. Så tror jeg de er for sent ute.

Jeg har ikke Apple produkter , men sånn jeg forstår det så må en vel ha en telefon eller klokke for å betale med ApplePay ?? Skjønner ikke at dette som Idex har utviklet for kort ikke skal være behov for ? Mastercard har vel ikke gått inn for å bare kaste penger ut av vinduet ?!

Du må ha klokke eller telefon for applepay og Googlepay ja.

De fleste går alltid med telefon. Jeg synes det er digg å slippe å gå med lommebok.

Visa og Mastercard må gjøre noe ellers mister de jo hele inntektskilden sin. Da målet til både google og apple er å slippe mellomleddet som visa og Mc er idag.

Men fra et forbrukerperspektiv så er det ekstremt mye mer praktisk å ha dette innbygget i en enhet du har med deg uansett fremfor å ha det i et kort som allerede virker avleggs.

Nå er det jo sånn at verken jeg eller du @Evilfreud , kommer til å bestemme om det blir en sak som hvermansen kommer til å ha i lomma. Men jeg også har en telefon (med kortlomme) her tar jeg enkelt ut kortet når jeg betaler i butikken…:slight_smile: Har ikke lommebok …:ok_hand:

Jeg tror nok de er klar over hva de gjør. Hadde kortene kommet for 5-6år siden, så ville det vært vanskelig iom mobilmarkedet først begynte for fult med sensorer i 2015-16 ish. Husker folk var skeptiske til fingreavtrykk når det kom. Nå er folk vant til å bruke fingeravtrykk på pc og mobil og det har banet vei for disse kortene. Jeg har ikke troen på den ene eller det andre alene, nå og i fremtiden vil folk kunne velge i mye større grad, og monopol vil bli mer og mer vannet ut. Man ser det nå med telefoner, det finnes masse forskjellige telefoner og mange operativsystemer ift bruk og hva folk foretrekker, Man ser biometric ansiktsgjenkjenning, iris, finger, Man ser det med bil f.eks : bensin, diesel, hybrid, el bil, hydrogen osv osv, alt etter hva man trenger. Samme vil det være med betalings former og valutaer.

https://www.mastercard.us/en-us/consumers/payment-technologies/digital-wallets/google-pay.html

https://www.mastercard.us/en-us/consumers/payment-technologies/digital-wallets/google-pay.html

Jeg tror ikke folk kommer til å bestemme seg for å bruke kun et alternativ, men heller velge mellom forskjellige. Min tanke er at folk foretrekker sømløse betalingsformer for å kommunisere med alt og alle. Jeg f.eks liker å bruke cash, vips og kort, mobil pay har jeg ikke rotet meg til, men det kommer nok det å:) jeje.

Når jeg hadde iphone 7/8 så synes jeg det var kult at jeg kunne logge meg på uten å bruke pinkode, men heller fingeravtrykk… på samme måte var det både kult og enklere å bruke fingeravtrykk på å komme seg innpå nettbank/betale på applestore og andre apper bare ved å bruke tommelen. Når jeg gikk over til X så ble fingersensor erstattet med face-ID, men det er ikke alltid face-ID fungerer optimalt, som f.eks i mørke osv… da går den tilbake til pinkode… Poenget er at det er bra med forskjellige alternativer i tilfelle det ene ikke fungerer… Derfor er det viktig at man kan velge… Uansett så er det helt utrolig hvor langt teknologien har utviklet seg, det er mye mer lettvint å logge seg på nettbanken nå kontra et par år siden når man måtte bruke kodebrikke + passord

Det er jo fortsatt mange steder man bare kan betale med kontaktbasert-kort. Om nye 5-6 år så er nok de fleste terminaler byttet ut ja, men inntil da så trenger man også et kort. Man drar ikke på ferie i dag med mobilen sin og tror man får betalt overalt med den.

På sånne terminaler så vil jo også idex sin leser komme til kort.

1 Like

Nei, det er jo det som er klart for levering nå. Contact-based cards. Altså at du må stikke den inn og holde finger på sensor. Contact-less cards er under verifisering etc. nå.

1 Like

http://www.leepartners.com/idex-america-relocation-to-wilmington/

1 Like

Put your fingerprint on the future

https://www.idexbiometrics.com/about-idex/career/

1 Like

Godt jeg var med i fingerprint Cards tidlig også.

Zwipe bruker fingerprint Cards sensorer.
Biometric technology company Zwipe and Silone CardTech, a VISA, Mastercard, China UnionPay and JCB certified card manufacturer based in Shenzhen, China have announced a partnership to launch battery-less dual-interface biometric payment cards with banks and loyalty programs in China.

Commenting on the partnership, CEO of Silone CardTech, William Ju said “We thoroughly evaluated the various offerings in the market and Zwipe’s technology platform was the only offering genuinely capable of performing battery-less dual-interface biometric authentication within the rigors of the existing payment card ecosystem, enabling us to offer our customers, some of the largest banks and loyalty programs in China, a cutting edge solution that we are confident will be well received in the marketplace.”

http://zwipe.com/zwipe-silone-cardtech-announce-partnership/

1 Like

fingerprint sin egne melding :

Fingerprints supports Zwipe in launching battery-less dual-interface biometric payment cards with banks and loyalty programs in China
On August 28, 2018, the biometric technology company Zwipe and Silone CardTech, a VISA, Mastercard, China UnionPay and JCB certified card manufacturer based in Shenzhen, China have announced a partnership to launch battery-less dual-interface biometric payment cards with banks and loyalty programs in China.
Fingerprints is happy to support its long-standing partner Zwipe in this project with Fingerprints’ ultra-low power consuming fingerprint sensor, tailored for use in smartcards.

https://www.fingerprints.com/2018/08/28/fingerprints-supports-zwipe-in-launching-battery-less-dual-interface-biometric-payment-cards-with-banks-and-loyalty-programs-in-china/

Håper vi snart får nyheter så denne kan poppe opp av vimpelen:)

idexvimpel2908

Idex venter fortsett at bestillingene vil komme shortly, og har gjort bestillinger for å møte det, sier selskapets finansdirektør Henrik Knudtzon til TDN Direkt under DNBs TMT-konferanse onsdag.

-Vi har bestilt komponenter og sensorer, og så har vi sendt til produksjon hos de som sammenstiller modulene. Så er vi avhengig av å få en ordre før vi sender til kunden, så det venter vi vil komme i løpet av kort tid, sier han.

Finansdirektøren sier kommersielle diskusjoner avgjør bestillingstidspunktet.

-Våre kunder er de som lager kortene, og så er det bankene som trykker på knappen og bestemmer seg for å gjøre dette. Så vi er avhengig av våre kunders kunder for å få ordrene. Denne prosessen er relativt forutsigbar siden vi snakker tett med våre kunder, men akkurat timingen har vi ikke helt kontroll på. Vi trodde det skulle komme shortly i første kvartal i mai, og vi tror fremdeles det samme, men siden det er et helt nytt marked ser vi at det tar litt tid. Men usikkerheten er mer på akkurat når enn om, sier Knudtson.

Han sier selskapet pr andre kvartal har tre-fire kvartaler med runway for kostnadene.

3 Likes
4 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Mr.Tortilla (123 likes)
  1. @H.L (94 likes)
  1. @Nano_Rekyl (66 likes)

Resten av topp 10:

  1. @JAXI (52 likes)

  2. @Londonmannen (44 likes)

  3. @Evilfreud (41 likes)

  4. @Mml (27 likes)

  5. @BioMed (23 likes)

  6. @tittentei (22 likes)

  7. @thomashagen (17 likes)

Gratulerer!

3 Likes
2 Likes