Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Det samme du er inne på her har jeg lest nå ved flere anledning på HO. De som stusser på dette er de samme som investerer uten å legge noen egeninnsats. Hadde man lyttet til ledelsen under Q2 presentasjonen så hadde ikke spørsmålet vedrørende størrelse blitt tatt opp.

En gang for alle så håper jeg folk forstår at det er ikke automatisk slik at IDEX kan redegjøre eller kvantifisere betingelsene på de inngåtte kontrakter. Selv om de gjerne kunne ønske de hadde anledning, så er det jo kontrakten som regulerer dette og det er ikke uvanlig at det kommer begrensninger på nettopp slike detaljer.

Hadde man hørt på Q2 presentasjonen så informerte de også at mange slike produksjonsordrer vil bli meddelt markedet, men at det også vil være ordrer som ikke blir meddelt markedet, gjerne da typisk oppfølgingsordrer, men de ordrer som blir meddelt markedet blir gjort det grunnet at de er signifikant “material” for selskapet.

Dette er en milepæl av dimensjoner for selskapet og markedet det virkelige startskuddet. Dette blir naturligvis også lagt merke til utover landegrensene og nå går altså IDEX inn i en svært spennende vekstfase!

4 Likes

Nesten så jeg vil tankeløst gå inn all in med resten her. Var med fra fire tallet nå å ut på 5.61. Hva er edruelige mål i denne? Er det ren gjetning man kan få for øyeblikket? Ser omtrent alt mellom 11 til 100 blir nevnt. Men så er hegnar forumet som jeg innom i mellom enten veldig positivt eller tvert om.

fikk meg en liten post idag da toget gikk , timingen var ikke optimal med tanke på porteføljen og events men men litt er bedre enn ingenting.

gratulerer og lykke til! til dere som sitter i denne :wink:

Har noen noe fornuftig estimater på denne? Sitter med en post, vurderer å droppe den for å bruke pengene på PCIB emisjonen, eller beholde.

har egentlig ikke peiling, men skal jeg tippe ser vi kanskje 7 tallet innen uka er omme

kun synsing fra min side, men meldingen idag signaliserer jo startskuddet på ordrer som det kan bli mange av fremover ;D lykke til!

Får satse på en fingerprint stigning da :stuck_out_tongue_winking_eye:

hadde ikke vært meg imot :wink:, men de solgte vel sin fingerprint løsning/teknologi til diverse mobil levrandører slik jeg har forsått det, har dessuten ikke anelse om intjeningspotensialet der kontra biometriske kort… men at dette kan bli en fin reise nå i 2019 med nye EU regler er det vel liten tvil om.

Skulle gjerne hatt vist mer sikkert om hvor bra dette kan bli fremover. Men en dobbel kurs av dagens burde vel være mulig. Jeg handler stort sett på nyheter å skvetter raskt ut igjen. Men skulle kanskje hoppet på igjen her

Dette er startskuddet og det er jo nå biometriske løsninger skal rulles ut og man taler her om flere “verticals”. Følgende slides fra presentasjon jan 2018 og Q2 presentasjonen gir egentlig klarhet i hva man har i vente. Så må man jo ha i bakhodet at dette er ikke kun snakk om løsninger for “Payment cards” men også “Access control” “Government ID” med mer.

  • Hva om IDEX når målsetning om 40% market share allerede i 2019 og det på prognose 202 millioner kort (“payment, access control and government ID”).
  • IDEX blir “preferred choice” innen biometriske løsninger ?

http://hugin.info/131532/R/2160559/830887.pdf

  • Man har altså på knappe 6 måneder sett en økning av interessenter på 3.5x siden Q4-17 og det blir neppe avtagende nå når man løper fra startlinjen og biometriske kort med annet skal rulles ut i fullskala 2019 ->

http://hugin.info/131532/R/2210931/861005.pdf

Nøkkelord for IDEX fremover blir;

  • Significant growth
  • High margins
  • Market share
  • “First mover”

Skal heller ikke undervurdere at her kan det komme inn tunge institusjonelle investorer etterhvert nå når selskapet går inn i vekstfasen.

4 Likes

jeg har vær inne i denne for ikke lenge siden med en fin gevinst, men hoppet av pga av andre investeringer samt at aksjen svinger en del. histrorien til selskapet er kanskje ikke den beste, men farlig å bedømme utifra det oxo. grunnen til jeg solgte var jo oxo fordi jeg synes Mcapen var litt høy med tanke på ingen bekrefta ordre… men nå har vi jo det så da kan man jo bare spekulere i hvem som la inn orderen og hvor stor den er. “skal ikke være lett” :sweat_smile:
og ja guidingen til selskapet er det ingenting å si på, den er BULL

Søvnløs natt på å lese seg opp en mening for neste dags start :sweat_smile:

Så er det jo fint at EU setter fokus og målsetning om økt sikkerhet. Dette vil nok spre seg til andre land løpende og med det hjelper jo dette på utrulling der IDEX kan bli en viktig brikke :wink:

"With new EU regulations coming into place next - September 14th, Mastercard is predicting a significant increase in the use of biometric technology to authenticate who is paying.

  • With regards to card payments, currently just 1-2% per cent of online transactions in Ireland require cardholder authentication, through 3D Secure, to complete a transaction (most likely using a password), but this is set to rise to up to 25% or 1 in 4 payments from next autumn.
  • The European rules aim to tackle online fraud, by increasing the number of transactions subject to two factors of authentication by the payer, known as “Strong Customer Authentication” (SCA).
4 Likes

Heisan!

Da er vel runde 1 ferdig og vi gjør oss klar til runde 2!

Ha ellers en fin børsdag alle sammen!

Kom meg inn på 6 blank. Bedre sent enn aldri tenker jeg:)
Tror IDEX skal opp mot 10 kroner ganske raskt. Veldig spennende det som skjer nå. Nye ordrer kommer, og IDEX er først ute i markedet med denne løsningen.

1 Like

[quote=“Nano_Rekyl, post:636, topic:361, full:true”]
Heisan!

Da er vel runde 1 ferdig og vi gjør oss klar til runde 2!

Du traff rimelig kjapt i går når du annonserte runde 2 @Nano_Rekyl :slight_smile: Når starter runde 2 i dag ?

Tenker etter lunsj :slight_smile:

De må få lov til å gevinstsikre samtidig er det greit å riste av oss noe RSI!

Men uansett er vi i startgropa til noe stort med IDEX. Vi burde vel i det korte være på nivå med kursen til FING. Men det er min oppfatning fordi IDEX er først på markedet med sine sensorer som er banebrytene i forhold til sine konkurrenter!

Ha ellers en fin børsdag alle sammen! Up we will go!

2 Likes

IDEX har allerede høyere mcap enn Fing, om du regner med valutakurs

1 Like

Det er korrekt men om jeg ikke husker feil så vil vel ikke Fing komme med noe før i 2021! Dvs at de er på etterskudd med sitt produkt! Hvor står da IDEX i forhold pr dags dato. I mitt hode så er de 3 år foran i løypa! :slight_smile:

1 Like

Ja vel? I siste presentasjon fra Fingerprint står det følgende

Initial orders for T-Shape™ module
received from two major global card
manufacturers, to be used in dualinterface
(contact and contactless)
payment cards

1 Like

Det er sikkert rigktig det som står i presentasjonen til FING, men jeg prøver å finne det jeg har lest en eller annen plass at det var forsinkelser på et eller annet av FING sine produkter.