Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

IDEX Biometrics (IDEX)

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kjenner caset så godt, har bare fulgt diskusjonen på XI gjennom dagen.

IDEX har vel tidligere omtalt sin sensor som så strømgjerrig at trådløs betaling kan fungere.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=420797

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=381203

Edit: La til lenke med den nye chipen under.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=420483

2 Likes

Noen som kjenner til denne bloggen? Snakkes om IDEX der også. Jeg kan så lite om teknologien at jeg ikke vet hvilke pålitelige kilder man skal lete i. Spennende er det i hvert fall.

@Larsen vet du noe? :slight_smile:

Grattis alle eiere.

1 Like

Gikk inn med 7,5k på 7,54 i går. Kan bli bra. :slight_smile:

Noen tanker om hvor stor verdi dette kan ha for selskapet? Opp 12.50%, men er kanskje mer å gå på her.

Verdi eller aksjekurspotensial?

Tok bittelitt fra PCIB over til en lyttepost i Idex

MCAP er ganske høy, sammenlignet med inntjening sett opp mot FP og Next. Er usikker på potensialet før de eventuelt bekrefter samarbeidet med MC og sier noe om rammen.

Men det er uten tvil potensiale for en stor vekst. Jeg solgte meg forøvrig ut rett etter åpning. Dette var en trade for meg og dro inn ca. 8k. Lommepenger til helga!

1 Like

Mja, ser det er et litt knotete spørsmål. Tenker litt kursmessig. IDEX er veldig høyt priset allerede, så tenker litt om folk har tanker på om potensialet kurs messig nå er veldig mye over der de er.

1 Like

Det er denne meldingen jeg har ventet lenge på. Vært litt ut og inn av aksjen i 1 år. Nå er jeg dessverre ute av aksjen og fikk ikke med meg oppgangen idag.

2 Likes

Samme her dessverre. Trodde ikke denne ville komme før rundt Juni. Syntes dog meldingen fra i går gav ganske klare tegn til at det var sikkert så mulig kjøpet burde likevel vært gjort da. Etterpåklokskap :slight_smile:

2 Likes

Mastercard er jo…store. Men min far kjøpte aksjer i denne for sikkert 15 år siden, tapte stort. Jeg er litt skeptisk. De har liksom aldri tatt helt av. Så vidt jeg husker var teknologien billigere, tok mindre plass /swipe istedenfor trykk) men den har sikkert endret seg… Fussel og Keith var inne denne en stund.

Noen fundamentale betraktninger på denne?

1 Like

Teknologien til IDEX koster vel 1/10 av de nærmeste konkurrentene med nåværende konkurrentene. Med synkende silisiumpriser, kan det jo være det blir enda billigere også. Men det gjelder jo for konkurrentene også.

Men hvor mye tjener de på en sånn avtale…?

Kraftig brudd i hvert fall, fra fallende trend.

540 242 755 aksjer totalt.
Ingen gjeld, litt over 500mill på bok, ned fra over 700 mill for to år siden.

Jeg synes fortsatt det virker dyrt i forhold til omsetning, men det kommer jo an på hvor mye IDEX kan tjene på sikt.

Kommentarer?

1 Like

Det ser ihvertfall ut som et klassisk brudd opp, men klarer ikke si hvor langt opp det bruddet skal.

Altså, man kan jo ikke prise aksjen på eksisterende omsetning hvis man har troen på at de nå omsider får et gjennombrudd i teknologien sin.

Jeg opptar en lyttepost. Frykter at de vil benytte sjansen til å kjøre emi selv om de egentlig ikke burde trenge det.

1 Like

Dårlig stil å kjøre emi når de har masse å gå på… En lyttepost er sikkert lurt: men jeg har på følelsen at det dere ser på som lytteposter er det jeg ser på som større småposter.

2 Likes

Du kan lese porteføljetråden for å få et inntrykk av hvordan folk disponerer midlene sine. :slight_smile:

Varierer sikkert litt.

Enig med Savepig her, er veldig forskjellig hvordan folk investerer her. Noen har kanskje 10.000 totalt i aksjer, noen flere hundre tusen, noen har flere mill. (Det siste er nok et mål for de fleste av oss :laughing:)

2 Likes