Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

INDUCT Software 🖥

2 Likes

Er et utrolig spennende selskap å følge dette. Har vurdert inngang i denne lenge. Det som er vanskelig å vurdere er hvor store inntekter de potensielt kan klare å dra inn. På nåværende øyeblikk er børsverdien på selskapet 120 mill. Selskapet har 50 ansatte. Med tanke på hvor stort det kan bli så vil jeg nesten anta at de må utvide. Dersom de lykkes med dette i Norge og i tillegg klarer å etablere seg ute i verden blant store sektorer så er det vel liten tvil i at potensialet er veldig stort.

Likevel så er det som med mange andre selskaper at avtalene må generere gode penger. Med tanke på de partnerene de får så er det ihvertfall liten tvil om at de de samarbeider med har penger så det holder.

Edit: legger på noen referanser på børsverdi og antall ansatte:
http://www.inductsoftware.com/en/about-us/
https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/INDUCT-ME.MERK/overview

2 Likes

Jeg er inne med 225K :wink:

4 Likes

Hvis de blir verd 1 mrd eller mer så kan det fort bli penger av det :smile:

2 Likes

Sitat fra Q1 rapporten:

The market potential is expected to be huge, and it will probably be attractive for new
operators to enter the market. However, Induct is still in pole position to deliver our
infrastructure to these existing “non-digital” networks. We will communicate more
regarding this development in Q3 2017.

2 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=428159

Liker at de har begynt å rapportere størrelse på kontraktene. Alle monner drar :smile:

1 Like

Kontrakter tilsvarende en halv mill på et par dager er da ikke dårlig det :wink: Disse kontraktene vil nok vokse, da dette bare er en start. Induct har som mål å gå i null i år og det har jeg troen på at de vil klare. Q3 2017 smeller det :smiley:

3 Likes

Greit @Larsen , du har pirret min nyskjerrighet :wink:
Skal forsøke å finne tid til å lese kvartalsrapporter og sette meg litt bedre inn i selskapet.
Generelt skeptisk til Merkur selskaper, men skal ta en titt

2 Likes

Koselig å høre @Fenriz
Jeg anbefaler ingen å investere i noe som helst, men sett deg inn i selskapet og les nøye igjennom hva de driver med. Legg merke til hvilke selskaper de har god kontakt med, sjekk hvilke andre investorer som er inne med en slant penger og forstå hvilke fremtidsplaner og visjoner de har. Det er ikke lenge før bunnlinjen beveger seg over den magiske grensen og jeg tror heller ikke dette selskapet har en like lang levetid på Merkur Market som mange av de andre selskapene (ref WR). Oslo Axess er ikke langt unna om du tenker langsiktig.

Induct har foreløpig monopol i dette markedet, men det vil komme konkurrenter også her. Får bare krysse fingrene for at Induct klarer å dra i havn de beste kontraktene før dette skjer.

Forstår at det virker skummelt når kursen er så brutal, men det skyldes lite omsetning og det hjelper heller ikke at de er listet på Merkur Market. Trå varsomt og vær forsiktig er mitt tips.

2 Likes

Jeg har også aksjer i induct, og sitter langsiktig :grinning:

3 Likes

OSLO, 31. mai 2017 - Induct har skrevet kontrakt med Brønnøysundregistrene.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=428579

1 Like

Brønnøysundregistrene har valgt Induct som leverandør av en sky-løsning for
mottak og behandling av forenklingsinnspill og ideer i Brønnøysundregistrene og
Altinn, der målet er å skape bedre tjenester og løsninger for sine brukere.
Valget av Induct er gjort gjennom en offentlig anbudsprosess.

  • Vi er stolte over at en signalkunde som Brønnøysundregistrene velger å benytte
    seg av Induct-plattformen. Denne avtalen viser at tunge offentlige institusjoner
    tar innovasjon på alvor, og vi ser frem til et langsiktig og godt samarbeid med
    Brønnøysundregistrene, sier Alf Martin Johansen, CEO i Induct.

Avtalen løper over fire år og har en verdi på 870.000 NOK.

2 Likes

INDUCT - ANNUAL REPORT FOR 2016
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=428645

Er utrolig spent på hvordan de skal dra inn ordentlig med penger her. Avtalen er flotte, og det blir noe penger av det. Likevel, det må være mer enn de abonnementspengene som må til for at det skal bli skikkelig business. De har jo også nevnt at abonnement skal være hovedkilden for inntektene. Spørsmålet ada er litt hvor store summer blir det snakk om da når de evt. signerer Statoil. I tillegg også hvordan det blir i forhold til addons og lignende med utvidelser av avtaler og økte inntekter. Utrolig spennende å følge og virker helt kalrt å ha et vanvittig potensiale. For min del er det eneste som er litt uklart er hvor de store pengene skal komme. Har ikke klart å finne noe info på det som gjør at jeg vil føle at dette er en aksje jeg må inn i. Likevel, om det skulle dukke opp så skal en ikke se bortifra at toget er gått :slight_smile:

3 Likes

Ordredybde pr. 9. juni 2017

2 Likes

Skal vi ta resten? :joy:

2 Likes

Nå ser det litt bedre ut vel? :stuck_out_tongue:

1 Like

INDUCT - ENDRINGER I STYRET.

OSLO, 16. Juni 2017 - Ny styreleder i Induct.

Med referanse til dagens innkalling til ordinær generalforsamling tirsdag 27.
juni 2017, vil det velges ny styreleder i Induct.

Styreleder Even Nordstrøm tar ikke gjenvalg som styreleder.

«Styrelederoppgaven i Induct har vært svært arbeidskrevende og vesentlig mer
tidkrevende enn hva jeg forutså. Induct er i en spennende og viktig
utviklingsfase, både operasjonelt og markedsmessig, og det hadde vært spennende
å ha tatt del i dette. Jeg har imidlertid kommet til at engasjementet i Induct
for min del blir for tidkrevende. Jeg ønsker ny styreleder og selskapet lykke
til i det videre arbeidet» sier Nordstrøm.

Bjørn Gabrielsen stiller til valg som ny styreleder. Gabrielsen har bakgrunn fra
konsernledelsen i et større svensk børsnotert programvareselskap, med ansvar for
salgsorganisasjonen i alle markeder Induct opererer i, inkludert Brasil og
India. I tillegg til å ta vare på strukturen som er bygget opp, vil Bjørn bidra
med sin erfaring med videre skalering av virksomheten.

«Induct er ett av de mest spennende selskapene jeg har sett, med et stort
nasjonalt- og internasjonalt potensiale. Jeg gleder meg veldig til å bygge
videre på det arbeidet som er gjort av Inducts styre og ledelse så langt, og
være med på å løfte selskapet til neste nivå» sier Bjørn Gabrielsen.

Styremedlem Audun Wicktrand Iversen velger også å tre ut av styret på kommende
generalforsamling.

«Det har vært tidkrevende med mange styremøter, og jeg har derfor valgt å la
stafettpinnen gå videre» sier Iversen.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=429840

1 Like