Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

INDUCT Software đŸ–„

Kan vĂŠre bra med litt friskt blod inn i styret tenker jeg. Ser ut som det er han her:

https://www.linkedin.com/in/bjorngabrielsen/

Nok erfaring iallefall :slight_smile:

2 Likes

Litt negativt at de ansatte begynner Ä merke presset, men igjen sÄ er jo det positivt da det tyder pÄ at ting skjer! Her er det store muligheter for en billig inngang i et selskap som nÄ er priset til bare 140MNOK og vil mest sannsynlig gÄ i 0 dette Äret.

2 Likes

Jeg har hatt en lyttepost pÄ 1000 aksjer her en stund. Har virdert Ä kjÞpe mer men omsetningen er superlav, sÄ lm jeg vil ut mÄ jeg selge veldig billig (kjÞperne er sÄ gjerrige ;).

2 Likes

1000 aksjer og du er redd? :wink: Jeg sitter med 14 000 aksjer :smiley:

2 Likes

Jeg er ikke redd
 jeg kjÞper bare ikke flere aksjer, i hvert fall ikke enda :slight_smile: jeg har brent meg pÄ illikvide aksjer. Jeg ombestemmer meg litt for mye!

NÄ har jeg fÄtt konto hos Pareto, med STOR kreditt :confused: og siden de ikke har zerokonto kan det hende det blir litt mer langsiktighet. Forresten er jeg langsiktige i sÄ Ä si alle kjÞpene jeg gjÞr, men sÄ ombestemmer jeg meg fordi det er noe annet som frister mer en annen dag! Oppskriften pÄ Ä tape penger tror jeg
 :frowning:

3 Likes

At Even NordstrÞm og Audun Iversen trer ut av styret virker ikke akkurat positivt. De har jobbet gratis til nÄ, sÄ det kan vÊre de har gÄtt lei, noe som igjen tyder pÄ at Induct muligens ikke har nÄdd sine salgsmÄl? SalgsmÄl de er avhengig av dersom de skal slippe Ä hente penger fÞr de eventuelt er cash positiv.

Noterer meg ogsÄ at Induct i bÞrsmelding 15/9-2016 kjÞper tilbake aksjer etter Ä ha avsluttet samarbeidet med Cimit. Disse aksjene ble utstedt til Cimit ifb. et samarbeid de startet opp med i 2010. NÄ er altsÄ dette samarbeidet slutt, hva har skjedd her?

Finnes det forresten skjermbilder av software? Finner ikke noe pÄ hjemmesiden deres.

2 Likes

Tatt fra Q1 rapporten:

Cash forecast show break even in Q4 2017 as planned.

Selskapet har ogsĂ„ dratt inn en god del prĂžve-kontrakter og fulle kontrakter dette Ă„ret. De har kommunisert ut til markedet verdien pĂ„ ca 20% av kontraktene tilsvarende en sum rundt 1.6MNOK, og det er utenom Sykehusene, Statoil, Norgesgruppen ++ Jeg vil nĂ„ si de selger godt og at det ikke er noen grunn til bekymring for at de ikke nĂ„r sine salgsmĂ„l. At de bytter ut folk i styret er helt normalt, og jeg synes det er ryddig av selskapet Ă„ “kvitte” seg med mennesker som ikke har den driven de trenger i et selskap som er i sĂ„ sterk vekst som de nĂ„ er. De trenger folk som er villig til Ă„ gi det lille ekstra.

Dette kan fort bli et nytt spennende Norskt software eventyr :slight_smile:

2 Likes

OSLO, 21. juni 2017 - Induct har inngÄtt avtale med KS om Ä lansere den
nasjonale delingsportalen komINN (www.kominn.no).

For Induct innebÊrer avtalen at KS fÄr en sentral delingsportal pÄ Inducts
plattform, hvor kommuner og fylkeskommuner vil legge inn egne gjennomfĂžrte
prosjekter samt sĂžke og finne prosjekter som er gjennomfĂžrt i andre kommuner og
fylkeskommuner. Som en del av plattformen, vil kommunene fÄ tilgang til egne
omrÄder, hvor de kan samhandle innad eller mellom kommunene.

  •    VĂ„r samarbeidsavtale med KS har nĂ„ resultert i neste generasjon av
    

Inducts plattform. Kommunesektoren vil nÄ enkelt kunne ta i bruk Induct for
samhandling og deling. Induct er en plattform for Ă„ kunne digitalisere
arbeidsprosessene til kommuner og fylkeskommuner, og vi ser frem til Ä tilby vÄr
kunnskap og plattform slik at kommunene kan sikre lokal gjennomfĂžring og
gevinstrealisering av prosjekter innen innovasjon og digitalisering, sier Alf
Martin Johansen, administrerende direktĂžr i Induct.

KS er kommunesektorens organisasjon i Norge. KS organiserer landets kommuner,
fylkeskommuner og et stort antall kommunale foretak. Avtalen gir Induct en unik
anledning til Ă„ kunne stĂžtte landets kommuner gjennom digitaliseringsprosessen.

Kommuner og fylkeskommuner som registrerer prosjekter fÄr opprettet et eget web
-omrÄde (Induct Community) der hver kommune kan registrere flere prosjekter, se
oversikt over sine prosjekter og gi ansatte tilgang til Ă„ diskutere, kommentere
og bidra i gjennomfĂžringen.

AvdelingsdirektÞr i KS, Lasse Jalling, forteller at dette er hovedÄrsaken til at
KS velger Ă„ samarbeide om en slik portal.

  •    Vi Ăžnsker at det skal bli enklere Ă„ lĂŠre, stjele og dele gode
    

innovasjoner. NÄ slipper vi at alle finner opp hjulet pÄ nytt, sier
avdelingsdirektĂžr i KS Lasse Jalling.

Dette er en avtale knyttet til vertikalen kommuner/byer, som er en av fem
vertikaler Induct fokuserer pÄ (helse, utdanning, kommuner/byer, private
selskaper og humanitĂŠr sektor).
For ytterligere information, vennligst kontakt:

Alf Martin Johansen, adm. dir.
+47 90 17 94 35
[email protected]
Om Induct

Basert pÄ Ätte Ärs samarbeid med over 250 organisasjoner over hele verden,
tilbyr Induct en digital plattform, som gjĂžr det mulig effektivt Ă„ styre
kunnskapsbaserte prosjekter og prosesser. I tillegg gjĂžr Induct det mulig for
organisasjonene Ă„ kommunisere, samhandle og dele kunnskap i et stĂžrre og sikkert
sky basert nettverk.

Abonnementer er hovedinntektskilden til Induct, og Induct har kunder i 9 land.

Induct er notert pÄ Merkur Market-listen pÄ Oslo BÞrs, med ticker INDUCT-ME.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=430145

Til tross for at dette nok er enda en offentlig portal som blir lite brukt sÄ er dette ekstremt positivt for selskapet. KS er og forblir en stor aktÞr i norsk sysselsetting.

3 Likes

Ligget lenge en sperre pĂ„ 15.20. Noen som hele tiden har masse aksjer Ă„ selge pĂ„ den kursen. NĂ„r vedkommende innser at det er en lav kurs i forhold til hva den vil stĂ„ i om 1-2 Ă„r, sĂ„ rykker vi nok litt opp igjen. Er nok en trader som prĂžver Ă„ “manipulere” kursen ved Ă„ kjĂžpe pĂ„ 13-14 og selge pĂ„ litt over 15.

Ganske stor uenighet om hvor mye kursen er verdt :smiley:

Da er det bekreftet. Det er en robot som ligger Ä holder kursen nede pÄ 15.20.

Hmm, interessant selskap. Kanskje jeg vurderer noen lodd her etterhvert!

2 Likes

Induct er uten tvil interessant og jeg Þnsker Ä vÊre tidlig ute med aksjer i dette selskapet. Jeg tror ikke det er mange Är igjen fÞr de er pÄ hovedindeksen. Bare se pÄ prÞve-kontraktene Induct har dratt i havn dette Äret, fÄr en til Ä mÄpe litt. #NorgesGruppen #Statoil 


1 Like

Hehe, du sier noe der.

Jeg tenker som sÄ at potensialet her er utrolig stort, og da er det fordelaktig Ä ha sÄ mange store og anerkjente selskaper pÄ kundelisten i et tidlig stadie.

Selv kjÞpte jeg altfor mye pÄ rundt 16.50. Hadde jeg klart Ä vente litt kunne jeg kjÞpt det meste pÄ 15.20 nÄ ser det ut til, men slik gÄr no dagan :wink: Ikke lange veien fra 15.20 til 16.50 i denne aksjen :slight_smile:

Snittet mitt er pÄ 16.14 eksakt.

2 Likes

Takk for Äpenheten! :slight_smile: Ikke lange veien fra 15.20 til 16.50 nei, spesielt ikke med det volumet som er nÄ. Minner meg litt om hvordan det er i hiddn (interessant selskap det ogsÄ forresten!)

Jeg fÄr ta en vurdering pÄ jeg jeg gjÞr til uken, da jeg i utgangspunktet har bundet all kapital i andre aksjer. Men jeg er pÄ et stadie der jeg vurderer Ä selge unna litt for Ä gjÞre plass til noe nytt, sÄ ikke utenkelig at vi er i samme bÄt etterhvert, hehe.

3 Likes

Snitt pÄ 16.29 her. Sist emisjon var vel pÄ 17 ca? SÄ jeg tenker/tenkte at alt under det er en fin inngang.

2 Likes

Du er ikke alene om den tankegangen :slight_smile: Vi kjÞpte nok det meste pÄ samme tidspunkt vi da :wink:

1 Like

NĂ„r man tenker litt over det, tjenestene til Induct er jo egentlig ikke super-revolusjonerende, men jammen har de klart Ă„ finne en nisje det er etterspĂžrsel etter - hvor potensialet i tillegg er ufattelig stort.

I tillegg tror jeg at det hjelper pĂ„ at kundene, slik som Oslo Universitetssykehus, deler best practices og at Induct lager videoer av det. Noen kunder tenker nok kanskje at “hva er sĂ„ spesielt med dette systemet” og da kan de fort endre mening nĂ„ anerkjente kunder viser frem hva de har implementert pĂ„ grunn av bruken av tjenestene til Induct.

1 Like

Ellers er det for Þvrig gledelig at avtale med KS nÄ er pÄ plass, ettersom det stÄr fÞlgende i Q1-rapporten:
Due to delay in signature of KS agreement, municipality contract signing are four months delayed

Mao burde det tikke inn litt kommunale avtaler fremover :slight_smile:

2 Likes

Litt om potensialet innen vertikalen helse:
“2015 sales breakthrough in healthcare (Norway, Spain, UK and US)”.
Antall sykehus i de respektive landene:

  • Norway: 65 sykehus
  • Spain: 763 sykehus
  • UK: 2 364 sykehus
  • USA: 5 723 sykehus

I hele verden er det ca 300 000 sykehus. I de markedene Induct er tilstede (pr feb 2017) sÄ er det totalt 23 750 sykehus (Norge, Sverige, Danmark, Spania, Storbritannia, USA, Brasil og India)
 I nye potensielle markeder sÄ snakker vi om 37 313 nye sykehus, der Kina stÄr for 19 686 av disse.

1 Like