viktige datoer å passe på
Jeg har fortsatt en trade her med at jeg sitter dobbelt opp med både aksjer og tegningsretter, og kommer til å selge aksjene hvis de stiger en del før tegningsperioden går ut og da tegne for hele beløpet.
viktige datoer å passe på
Jeg har fortsatt en trade her med at jeg sitter dobbelt opp med både aksjer og tegningsretter, og kommer til å selge aksjene hvis de stiger en del før tegningsperioden går ut og da tegne for hele beløpet.
Ser at jeg kan selge tegningsrettighetene mine for 10kr. Totalt.
Ja det er veldig liten innsats for å ta den traden om man likevel sitter på aksjer.
Jeg kjøpte et hav av t-retter i tilfelle det skal/skulle komme noe skikkelig bra nyheter i tegningsperioden, men det veddemålet til dårlige odds ser ikke ut til å slå til. Bare en liten post av retter pengemessig.
Jeg tenker at det kan komme en spike i aksjekursen 13 og 14 november og at det da kan lønne seg å sitte på både aksjer og TR så kan man ta arbitrasjen i intervallet mellom dem. Om du bare har TR så kan du tegne deg, men ingen garanti for at kursen holder seg frem til du får aksjene (i mitt scenario der kursen går først opp fra dagens pris)
direkt:
STOCKHOLM (Direkt) Seamless dotterbolag Meawallet har tecknat avtal med det spanska kreditinstitutet Oney Espaa för leverans av Meawallets proprietära teknologi för kontaktlösa kortbetalningar.
Avtalets ordervärde ligger inom det normala intervallet för Meawallets leveranser mot enstaka kortnätverk, det vill säga mellan 200.000 och 350.000 euro över en treårsperiod.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Kristine Trapp +46 8 5191 7927
Nyhetsbyrån Direkt
Fikk inn ca 40% av pengene de ønsket
Accordingly, the rights issue is subscribed by 39.70 per cent. Through the rights issue, Seamless will receive proceeds amounting to approximately SEK 42 million before issue costs.
Oney España är en del av den franska Oney Bank S.A., som verkar i 11 länder.
Lars Sandtorv, chef för MeaWallet: - Vi är stolta över att leverera en pilot och senare en kommersiell version av Mea Token Platform för MDES till Oney Servicios Financieros, förhoppningsvis bara den första av många Oney-installationer. Vi får bra återkoppling från marknaden beträffande vår servicekvalitet och affärsmodell, och vi är säkra på att detta under 2018 kommer att verka lockande för en stor del av kortutgivarna.
Høres ut som det kan bli flere ordre hvis meawallet leverer et godt produkt, med tanke på at de operer i 11 land
INVUO: SÄLJER SEQR FÖR 8 MLN KR, SPARAR CA 20 MLN KR
09:03
STOCKHOLM (Direkt) Invuo, tidigare Seamless, har nu nått avtal om att sälja affärsområdet SEQR till Glase Fintech. Köpeskillingen för Seqr är satt till 8 miljoner kronor kontant.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Invuo har tidigare aviserat planerna på att avveckla SEQR.
Genom att sälja SEQR, istället för att avveckla affärsområdet, förväntar sig Invuo en kostnadsbesparing på cirka 20 miljoner kronor, skriver Invuo.
Genomförandet av transaktionen är planerad att ske före utgången av 2017, då SEQR och alla där tillhörande kostnader tas över av Glase. Transaktionen inkluderar bolaget SEQR Payments AB, som har Finansinspektionens tillstånd att ge ut elektroniska pengar. Glases förvärv av SEQR Payments kräver förvärvstillstånd av Finansinspektionen.
Tillsammans med andra viktiga aktiviteter, som den nyligen genomförda företrädesemissionen, innebär försäljningen att bolaget nu är starkt positionerat när det gäller likviditet och finansiella tillgångar för att möta de viktiga finansiella och operativa målen för 2018, skriver vd John Longhurst.
Med målsättningen att Meawallet kommer att vinna minst 20 order 2018, räknar Invuo med att bolagets likviditet räcker för att nå positiva kassaflöden utan att behöva gå till aktieägarna för ytterligare stöd.
Hvor mange utestående aksjer er det her etter emisjonen?
Dagens antall +39.70% etter emisjonen
2017-12-28 08:59
STOCKHOLM (Direkt) Invuo Technologies, som tidigare hette Seamless Distribution, har tecknat avtal med Swedbank för leverans av dotterbolaget Meawallets teknik för kontaktlösa kortbetalningar på de lettiska, litauiska och estniska marknaderna.
Kontraktets ordervärde är mellan 0,5 och 0,6 miljoner euro under en treårsperiod, skriver Invuo i ett pressmeddelande.
Meawallet strävar efter att leverera lösningen i skarp produktion till Swedbank i etapper från första kvartalet 2018.
Enligt Invuos vd John Longhurst har Meawallet fått fyra order under de senaste sex veckorna. Han ställer det mot målet att Meawallet ska säkra minst 20 order under 2018.
Tror de trenger minst 20 avtaler for å begynne å gå i pluss og for å unngå ytterligere penge-tilførsel fra investorene. 80% igjen.
Fire ordre på 6 uker lover jo godt for 20 over et år. Swedbank er en god kunde å sikre seg
Tok en liten lyttepost i dag i tilfelle dette er starten på noe stort etter lengre tids motgang for seam.
Tar jeg market cap og trekker fra 8 msek for SEQR salg, 42 msek som de hentet i den siste emisjon, 35 msek som de har lånt ut til SDS og verdien av 23.3% av SDS aksjene får jeg hele 1.6 msek i verdi på Meawallet og eProducts.
(82 084 955 * 1.33) - 8 000 000 - 42 000 000 - 35 000 000 - (23.3% * 6 913 565 * 14) =
1620941.12
Tydelig markedet forventer at enten SDS eller INVUO eller begge går i konkurs. Samtidig peker innsidekjøp i motsatt retning.
Blir spennende å følge resultatet her.
INVUO TECHNOLOGIES AB
Ändringar i Invuos ledning och styrelse (Cision)
2018-01-10 17:45
Ny operativ ledning
Som en följd av slutförandet av avyttringen av SEQR tillkännager nu Invuo Technologies AB (“Invuo”) den nya operativa ledningen som kommer att ansvara för genomförandet av Invuos B2B-strategi. Den nya ledningen, under John Longhurst, CEO, består av följande befattningshavare:
· Martin Schedin, CFO och Head of Investor Relations: Martin, som började vid Invuo under 2016, har mer än två decenniers erfarenhet från krävande finansroller och bidrar på ett mycket betydande sätt till företagets ansträngningar för att upprätthålla finansiell integritet och att minska cash burn.
· Lars Sandtorv, Head of MeaWallet: Lars började vid Invuo som Head of MeaWallet när MeaWallet förvärvades i juli 2016. Innan Lars var CEO vid MeaWallet, har han haft positioner såsom CEO vid TrustNordic och manager vid IBM.
· Jonas Lundgren, Head of eProducts: Jonas, som har varit vid Invuo sedan 2013, har lång erfarenhet av olika roller och ansvar inom IT-verksamheter och support samt av att leda och hantera organisationer.
Tomas Klevbo avgår som styrelseledamot
Tomas Klevbo har informerat styrelseordförande Tomas Jalling om att Klevbo idag avgår från styrelsen i Invuo. Anledningen till att han lämnar Invuos styrelse är att det sedan börsnoteringen av det tidigare ägda dotterbolaget Seamless Distribution Systems AB (”SDS”), där Klevbo också är styrelseledamot, har förekommit flera fall av potentiell intressekonflikt, som har sin grund i att Invuo fortfarande innehar 23,3% av aktierna i SDS. För att kunna bidra fullt ut i styrelsen i SDS har Klevbo valt att undvika risk för framtida intressekonflikter genom att avgå från Invuos styrelse.
”Tomas Klevbo har på ett avgörande sätt bidragit som ledamot i Invuos styrelse. Genom att lämna Invuos styrelse, och därigenom undvika risk för intressekonflikter, kan Tomas Klevbo fullt ut delta i det viktiga arbetet som ledamot i styrelsen för SDS”, säger Tomas Jalling.
Ikke nødvendigvis konkurs, men at de vil fortsette å brenne penger framover inntil de klarer å få balansert inntekter/utgifter, og med den track-recorden de har hatt hittil, så tror nok markedet det kan ta litt tid.
Lånet til SDS er vel blitt kuttet fra 50MSEK til 35MSEK ved et pennestrøk, så hvor reelt det lånet er går det an å stille spørsmål ved.
Årsaken til den lave kursen er null resultater, totalt forandring av hva selskapet driver med og mye kluss med ledelsen. Resultatet er null tiltro i markedet.
Hadde Invuo vært et spillselskap, så hadde dette derfor vært riktig tidspunkt å kjøpe på…