Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Invuo Technologies (INVUO)

Dette er veldig lovende!

Seqr ökar sin omsättning med 82 %
Seqr ökade sin omsättning med 82 % jämfört med samma kvartal föregående år och vi förväntar oss en ännu större ökning längre fram under året. Övergången till kontaktlösa betalningar tycks löna sig och ökningen av transaktionsvolymer härrör främst från kontaktlösa betalningar i Europa. Som ett exempel har vår dagliga transaktionsvolym i Tyskland ökat med över 350 % under kvartalet. Den exponentiella utvecklingen har fortsatt oförminskad under perioden mellan slutet av första kvartalet och datum för denna rapport. Om ökningen fortsätter i samma takt kommer Tyskland inom kort att ha utvecklats till Seqr:s största marknad.

2 Likes

Jepp!

Som ett exempel har vår dagliga transaktionsvolym i Tyskland ökat med över 350 % under kvartalet. Den exponentiella utvecklingen har fortsatt oförminskad under perioden mellan slutet av första kvartalet och datum för denna rapport. Om ökningen fortsätter i samma takt kommer Tyskland inom kort att ha utvecklats till Seqr:s största marknad.

Den var jo faktisk rimelig nice :slight_smile:

EDIT: Ikke veldig imponerende så totalt sett:

EDIT2: delen de skal selge ser ut til å gå greit:

Ser også at “Group functions” hadde lavere kostnader dette kvartalet.

EDIT3
SEQR omsatte for 2632 forrige kvartal og 3066 dette kvartalet, så 16,4% vekst fra forrige kvartal. Samtidig tapte de mer penger. (22154 vs 18631).

EDIT4
Forstår hvorfor markedet sender Seamless ned i dag, det er helt klart et åpent spørsmål hvordan utskillelsen av en del av selskapet kommer til å gå. Veksten som ser utrolig bra ut year-on-year ser ikke så bra ut når man sammenligner med forrige kvartal. Spesielt når underskuddet økte samtidig.

Samtidig, hadde vært veeeldig morsomt med 350% vekst i kvartalet i Tyskland ut året, så jeg får sitte litt til. :wink:

1 Like

Q1 er gjerne det svakeste kvartalet på året for sds

Så ja jeg mener det blir feil å sammenligne mot q4 som er et sterkt kvartal

Synes rapporten var helt klart godkjent.

20% vekst per uke er godkjent :slight_smile: Spennende å se hvor lenge de kan opprettholde den sterke veksten i Tyskland. Drømmesituasjonen hadde vært om de kunne få til noe lignende i UK.

1 Like

SDS

Veldig kjedelig - gjesp :slight_smile:

[quote]
Transaktionsväxeln/Seamless Distribution Systems
Seamless Distribution Systems (SDS) AB, tidigare affärsområdet Transaktionsväxeln, levererar system för hantering av
distributionsnätverk av primärt elektronisk påfyllning av kontantkort samt eProdukter som sträcker sig från gåvokort till mobila
banktjänster. Systemet är i tillägg till ett sofistikerat distributionssystem också plattform för ett antal avancerade funktioner för
bland annat kampanjhantering och säljledning. Navet i verksamheten är den egenutvecklade ERS 360° plattformen som ständigt
utvecklats för att möta marknadens behov sedan den första installationen för 15 år sedan. Kunder finns över hela världen men
främst i Afrika och Mellanöstern där telekombolag utgör den största kundgruppen. Idag hanterar plattformen på årsbas 5,3
miljarder transaktioner till ett värde över 8 miljarder USD på 28 marknader.[/quote]

2 Likes

Med den farten så tar det godt under et år å få alle innbyggerene i Tyskland som kunder. Dvs samme markedspenetrasjon som Vipps i Norge. Det hadde vært mer en nok for meg. :slight_smile:

2 Likes

En spennende joker her er “norske” MeaWallet

[quote]Förutom dessa nya samarbeten har MeaWallet en mycket stark och omfattande orderlista och håller på att avsluta
förhandlingarna med ett antal nya samarbetspartners i Europa och Asien. Flera värdefulla kontrakt förväntas slutas under Q2
och resten av 2017. [/quote]

1 Like

Rettssaken der er vel en spennende joker også?

2 Likes

Hvor langsiktige er dere i utgangspunktet i Seamless? Jeg tenker det må være bra på lang sikt for det er jo fortsatt masse vekstpotensiale.

1 Like

Hvis du ser på kursen, så har det vært en sell-on-news trader-aksje de siste årene. De brenner bra med penger, og inntil nylig så det ikke ut som det skulle løsne for dem.

Akkurat nå lurer jeg litt på om de faktisk har fått det til å løsne. 20% vekst i uka i Tyskland blir det penger av hvis det fortsetter.

3 Likes

Nice, CEO kjøper mer

2 Likes

For en grei slump penger også, 185.000 kroner. Lurer på hva som har trigget han til å kjøpe nå? Aksjen har jo vært mye lenger ned. Muligens veksten i Tyskland?

Som insider så er det greit å handle etter at kvartalstallene er presentert, samme med at planen om å dele opp selskapet nå er offentlig. Handlet for enda mer tidligere rundt 8 kroner om jeg husker riktig.

Edit: ikke minst også masterpass avtalen med MasterCard

2 Likes

Holder seg greit i Tyskland, viser nedlastinger blant finansapper på google play i tyskland siste året

2 Likes

“Riktig” timing å kjøpe her nå på 20 ukers snitt. Jeg har økt litt.

1 Like

Martin Larsson, Head of Treasury,Investor Relation har kjøpt 13910 aksjer a 6.35

https://marknadssok.fi.se/publiceringsklient/sv-SE/Search/Search?SearchFunctionType=Insyn&Utgivare=seamless&PersonILedandeStällningNamn=&Transaktionsdatum.From=&Transaktionsdatum.To=&Publiceringsdatum.From=&Publiceringsdatum.To=&button=search&Page=1

2 Likes

Jeg liker at det er flere i selskapet som kjøper. Det er et tegn på at de har troen på selskapet og trives godt.

2 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Seamless har beslutat att inleda förberedelsearbetet för en särnotering av dotterbolaget Seamless Distribution Systems (SDS) på First North.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Seamless har tidigare indikerat att en särnotering av SDS skulle bli aktuell och sökte mandat för detta vid årsstämman den 20 april 2017.

Enligt Seamless bokslut för 2016 omsatte affärsområdet SDS 96 miljoner kronor under fjolåret med ett rörelseresultat på 33,1 miljoner. Det kan jämföra med hela koncernen som under samma period omsatte 275 miljoner kronor med ett rörelseresultat på -83,5 miljoner.

Kristine Trapp +46 8 5191 7927

Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

Spennende, da er vel det eneste problemet at jeg og alle andre Seamless aksjonærer må få frem pengene for å kjøpe ut SDS (enten ved å sette inn friske penger, eller selge Seamless aksjer eller selge kjøpsretter på OTC). Men på andre siden av denne transaksjonen så vil man kunne eie et fullfinansiert SEQR og et lønnsomt SDS som begge kan få en høyere verdsettelse enn dagens samlede market cap på 361 msek.

1 Like

Seamless Distribution AB
SEAMLESS PLACERAR ÅTERKÖPTA AKTIER (Cision)
2017-05-09 08:50
.
Seamless Distribution AB har placerat 1 000 000 tidigare återköpta aktier. Bland köparna av aktierna återfinns tidigare aktieägare däribland ordförande John Longhurst.

De återköpta aktierna har funnits för att säkerställa incitamentsprogram till anställda i utlandet, ett behov som inte längre kvarstår.

Med transaktionen äger Seamless inga fler aktier i det noterade bolaget.