Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Nå kom det jo frem noe positivt i Iox mld, da med at godkjenninger er på plass, så aksjen bør jo kunne stige imorgen, men samma for meg, eg er ikke inne, så eg håper jo på mageplask og tørr brønn etterhvert

1 Like

Synes det er fint å se en oppside. Børsmeldingene har vært forutsigbare - jeg forventet utsettelse.

Statistisk sett er det stor sannsynlighet for funn. LLA-47 er det mest spennende feltet, men jeg har faktisk troa på Altair óg

2 Likes

@kronn, du som kjenner denne best av de som er her inne. Tror du selskapet hadde meldt om det hadde startet å bore (ref. forrige melding: expected to commence drilling on march 8)?

Ja eg tror det, enten samme dag som planlagt eller dagen etter, ville være mest naturlig, da og melde " vi starter igår drilling lalala" og forventer ag det skal ta x antal dager.
Men self ikke noe garantier, kommer det ingen mld, ville eg på nytt tolket det som om noe er gærnt.
Eg har ingen aksjer i Iox, selv om eg likevel forventer at aksjen kan få ett betydelig løft fremover nå

Jeg har heller ikke noen aksjer for øyeblikket. Bare interessant å følge med hvordan ulike selskaper gjør det. Ville trodd at det var naturlig å melde når de satte i gang drilling siden det betyr at de er on schedule i forhold til forrige melding. Hvis det ikke kommer melding frykter jeg en ny forsinkelse, og da er det sikkert flere som tenker det samme.

Aksjen siger nedover, ble hentet opp en del ører rett før slutt på veldig få aksjer, er nok mye nerver her.
Eg tror ikle Iox er igang med drilling iht datoer som kom i siste melding, eg tror Iox hadde børsmeldt oppstart, men eg har tatt feil før, og det gjør eg sikkert igjen

Mistenker også at de ikke er i gang. Hadde håpet at de skulle melde om igangsettelse, slik at kursen kunne gått litt. Sitter utenfor enda, og håper på fin inngang før lla47.

Du hadde håpet at kursen kunne gå litt, men samtidig håper på fin inngang ?
Hvor er det eg ikke helt forstår ? :thinking:

Hehe, håpet kursen kunne gått litt for de som sitter der :slight_smile: selv håper jeg på inngang noen kroner ned, så kan jeg være med på forventningen mot lla47

1 Like

Da så, da er eg med :+1: Eg ønsker at Iox skal lykkes, så eg håper det går veien

1 Like

IOX har ikke meldt igangsettelse de siste forsøkene, bare utsettelser da den skulle vært ferdig… Nå rundt den 28 (?), har jeg troa på at det ikke vil bli flere utsettelser. Men hvilke boringer er først? Først 2 brønner på altair, og etter ferdig boring der hopper de over på noen på LLA47? har ikke like stor tro på feltene til altair som LLA47 igrunn. Men holder nok på aksjene gjennom første boring likevel

Altair først ja, så er det 4 (?) brønner på lla, som jo er den store juvelen til Iox, forpliktelsene i lla er noen flere, så en stor trigger vil også være løsning på finansiering på den resterende delen av forpliktelsene.
Altair er liten i forhold til lla-47, men samtidig viktig å kunne øke produksjon der det allerede er produksjon, så eg vil si altair nok er en viktig del, og med treff der, kan det kanskje være enda enklere å løse finansiering på resterende drilling program på nemte lla feltet.
Nå tar jo partener en stor del av kostnad med drilling og da også risiko, mot å også få en stor del av inntekter knyttet til Evt funn, så det vil gå noe tid før det klinger mynt i kassa

Dagens melding sendte kursen ned ca 10%. Aksjekapitalen skal forhøyes med 8 millioner gjennom det jeg forstår skal være en rettet emisjon.

An Extraordinary General Meeting of Interoil Exploration and Production ASA will
be held at Kronprinsensgate 17, Oslo on Friday 7 April 2017 at 10:00 CET.

The only item on the agenda for the Extraordinary General Meeting is a proposal
to grant the board an authorisation to increase the share capital.

Please find attached the notice for the meeting including the attendance form
and proxy.

Contact: [email protected]


Interoil Exploration and Production ASA is a Norwegian based exploration and
production company - listed on the Oslo Stock Exchange - with focus on Latin-
America. The Company is the operator of several production and exploration
assets in Colombia. Interoil currently employs approximately 71 people and is
headquartered in Oslo.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.

1 Like

Eg skal ikke mene noe om det, men eg har flere ganger stilt spørsmål rundt finansiering av forpliktelser, Iox har også en del gjeld, som self ikke er noe særlig tema på HO.
Da Iox tok av rundt juletider, sa eg flere ganger at Iox burde bruke mulighetene til p innhente kapital.
8 millioner aksjer høres lite ut, men noen prosenter er det, er jo bare 65 millioner aksjer i Iox, men self noe som må til for å få frem verdiene, en vekst emisjon som burde være interessant, og mulig å sette til en OK pris

2 Likes

Slik jeg forsto det er det snakk om et ukjent antall aksjer, men at de skal ha inn NOK 8 millioner.

Fra dokument vedlagt i melding:

  1. Aksjekapitalen skal kunne forhøyes med opp til
    totalt NOK 8 086 289, som kan benyttes til
    kapitalforhøyelser som gjøres for å tilveiebringe
    finansiering for selskapets virksomhet.

Jeg har delt synet ditt, at en kapitalinnhenting kunne vært sunt for selskapet.

1 Like

Se der ja, så lite følger eg med, trodde det var 8millioner aksjer eg, beklager feilen.
tror det er en fin kjøpsmulighet idag, men ikke for meg

Er det rett som det sies på HO, så er det pålydende og da blir det 16 millioner aksjer til 50øre, må innrømme at eg ikke helt forstår.
Ville jo trodd at Iox Kine sett en emisjon til en liten rabbat, dette blir jo en grise emisjon på høyde med stygge greier fra et spillselskap vi kjenner til.

Kan noen av proffene her hjelpe til ?
@holmes @Evilfreud @Christian @Irathi

( nå har eg også røpet hvem eg mener er dei mest proffe på forumet, ta til dere anerkjennelsen )

1 Like

Tegningskursen som skal betales for aksjene skal
fastsettes av styret i forbindelse med hver
emisjon.

Står ikke noe om 50 øre aksjen der?

Nei sant, det er jo det eg ikke forstår hvorfor det snakkes om 50 øre, men da er ikke eg som er tullete da ?
Emisjonsnursen er vel hitil ukjent ?
Trodde eg kunne mitt om dette, men må ble eg usikker

Høres ut som HO sprøyt, men jeg er ikke noen ekspert.

1 Like