Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

InterOil Exploration and Production (IOX)

Pålydende er den verdi som ble satt da aksjeselskapet ble opprettet

4 Likes

Så da må du inn i regnskapet og finne ut hva aksjekapitalen er nå. Så se hvor mange aksjer den er fordelt på og så gange opp med den nye totale aksjekapitalen.

1 Like

Takker og bukker, ser at eg har misforstått meldingen noe, og også fremgangsmåten.
Ang pålydende så visste eg hva det var, men forstod ikke helt sammenhengen.
Engen kan eg skulde på influensa og litt feber, eller så kan eg innrømme at kunnskapsnivået ikke helt holdt mål her, eg velgere feberen :+1:, siden eg føler eg skulle visst mer om dette,

@kronn

Further to the announcement made on 1 March 2017, regarding the commencement
of drilling on the Altair licence, drilling operations began as expected in
Turaco-1 (Altair). The first section at 1,205 feet has been completed and
logs are being recorded. This section will be conditioned and cemented in the
next 48 hours, as originally planned. The drilling of the second section will
start on Saturday 18 March to a target total depth of 6,800 feet. Reservoirs
are expected to be found below 5,000 feet.

Once drilling is completed the rig will be moved to the LLA 47 licence to
drill the Vikingo-1 well.

Contact:
[email protected]

1 Like

Så bra, eg hadde ikke troen på at dei var igang, men eg er glad eg tok feil.
Så får vi se om dei finner noe etterhvert som dei kommer nedover.

1 Like

Blir rødeiox idag

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=423574

En del av dei som kjenner Iox har fryktet konsekvenser iht cor6, og det har vert avgjørende for min del.
Må Iox betale 22 millioner dollar, ja, hva da ?

CEO trekker seg

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=423727

Alejandro har hele tiden vert genierklært, men nå ser det ut til at ting gjerne ikke har gått helt etter ønske likevel, blir en spennende fortsettelse etter desse meldingen vi har fått siste dagene, virker til å være usikkerhet nå.
Hva blir fortsettelsen her nå, rekker Iox ett oljefunn før neste mld av negativ karakter ?
Håper jo for alle Iox kameratene mine at Iox lykkes, men eg synes det blinker svakt i noen varsellamper.
Kanskje ringes helgen inn med ett oljetreff på altair, eller Evt en deal på resterende program på lla-47, som eg ser på som stor usikkerhet, bare slått av cor-6 disputten

2 Likes

Oil discovery in Turaco -1 C7 formation

The Company is pleased to announce that the Turaco 1 well has tested oil in the upper section of the C7 formation.

The Turaco-1 well has been finalized and logs from selected sections of the C7 Formation, tested to measure the petrophysical properties. The well proved oil in the upper section of the C7 Formation (5742 - 5746 ft MD). Tests will continue with slickline, to determine the size of the oil accumulation to evaluate commerciality and further development. The lower section C7 (5915 - 5919 ft MD), produced 100% water.

Mobilisation to Vikingo Well

SLS (the farm in partner for the drilling campaign) is now “rigging down” in Altair to mobilize the equipment to LLA-47 - the Vikingo well. Estimated mobilisation time is 12 days.

Julio Cesar Garzon, VP of Exploration, commented: “We are pleased with the confirmation of oil tested in the upper part of the C7 formation. IOX and SLS are looking forward to the next phase of the drilling campaign with the wells planned in the LLA-47 license.”

Noen inne her?
Virker veldig billig om dagen, boring i gang på Vikingo-1 (Lla-47)
Mcap 460mill.

Har vurdert denne flere ganger. Skal en inn så er vel nå et greit tidspunkt. Finner de olje går vel aksjen ganske greit.

Bare vêr klar over denne :

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170329.GlobeNewswire.HUG2091637

Bare kaos i denne bransjen skjønner jeg.

1 Like

Den og emisjon er det som holder igjen.
Tror fordeom at aksjen kan få et godt løft ved treff på LLA, og at det kan skje før noe annet

Eg er enig i det

Har ikke sett så nøye på rapporten, men registerer at Iox ikke klarer å tjene peng med oljeprisen vi hadde gjennom kvartalet, noe som er litt skuffende.

Uansett er det ikke det som betyr mest nå, DT er 3 potensielle store triggere på gang i Iox

  1. Det er self Cor-6 som eg anser som en usedvanlig avgjørende og viktig sak, som eg vil ha avklarert

This is not a mandatory payment order and the company has responded to the ANH reiterating its position and its continuing willingness to formalise the agreement reached with the ANH to transfer the COR-6 license commitments to the Altair and LLA-47 licenses. The company is still optimistic that a mutually agreeable solution can be reached with the ANH and will continue to pursue all legal alternatives.

2: Er funnet på Altair kommersielt ?

3: LLA-47 med anslag på 30millioner fy men kan inneholde helt oppimot 100

Set kan være verdt å følge Iox tett nå, men bare ver obs på ANH’s “invitasjon” til Iox om å betale seg ut av cor-6 med 22MUSD, den dagen det blir ett krav og en realitet, så blir en dupp i kursen

1 Like

Som eg skrev på chatten idag, så har eg idag og fredag plukket litt Iox, blir ikke noe stor posisjon pga cor 6, men eg håper på at altair gir økende produksjon etterhvert og at lla spruter av olje snart

Edit : økte noe i igår også, tirsdag

Endringer i styret og kapital sterke canacol overtar fra kalitaksvake Andes.

Tror det er Bull, blir spennende å se

Spennende tider. Tenker også at Cor 6 er risikofaktor. Om Colombianske myndigheter har krav på 22$ millioner, så gir det ikke mening at de skal frasi seg det kravet. Om krusen skyter fart, hvor fort tror du en eventuell emisjon kommer?

Det er ikke ett krav, foreløpig, men en “invitasjon” til Iox om å betal og bli ferdi med saken.
Utfallet blir spennende, og håpet er at det frigis og forpliktelsene overføres til lla-47.

Vil ikke spekulere i emisjonen, men greit og være forberedt på at det kommer

Fint driv i Iox, og slutter på dagens høy 7,64

Kan nærme seg oppdatering på drilling, og mye tyder vel etterhvert på at det ikke er tørdrilling, da nok første brønnen veldig snart vert avsluttet.

Iox driller på land, å ikke ultradypt afrikansk nivå.

Iox kan raskt få store utslag, da det er lite aksjer i omløp