Håper folk kjøpte i går som jeg sa i fra om
God update!
https://newsweb.oslobors.no/message/509111
- Overleverer på det meste, bl.a. 320% YoY vekst i revenue
- kvartal over kvartal vekst i brukere
- kvartal over kvartal vekst i BETALENDE brukere
- Brown Brothers inne som ny stor eier ( 1% enn så lenge)
Rart aksjen ikke går mer?
Den var 31 for noen dager siden, noen tradere som tar gevinst
Har et kortsiktig mål på 41 innen 15 juli selv.
Sendte en ordre på 36.5 for moro skyld. Hadde ikke trodd jeg skulle få. Lukter 40+ ja
enig, tipper vi spretter over 38 igjen neste 30 min
Nytt kursmål från Arctic
Opp til kursmål 60, fra tidligere 50👍
Gleder meg til de blir ferdig med å kjøpe på 39 så vi kan få vekk noen sperrer og rase over 40
Kahoot planlegger ipo på Oslo børs i Q1 i 2021. Blir aksjene fra Merkur konvertert til Oslo børs da?
Hva tror dere om videre vekst? Tror dere selskapet klarer å konvertere kunder slik at de blir betalende?
Hvor tror dere kursen ligger den 1 desember 2020?
Ja, de blir konvertert.
Jeg har troen, men er bare 50% lastet i tilfelle nye dipper i sommer og høst pga. Covid-19 smittetallene som påvirker smallcap. Tror Arctic kursmål på 60 er en konservativ pekepinn frem til lansering på Oslo børs…
Vil vel forvente dip ved fravær av nyheter uansett etter denne oppgangen. Og hvis covid - 19 drar seg på så ser vi en nedgang i kurs. Hva tror du om inntjening og videre vekst? Det er mange brukere av tjenesten, men utfordringen er å få folk til å betale og ikke kjøre gratisversjon.
Det er vanskelig å spå inntjening i vekstselskaper som Kahoot. Jeg tror det skal lite til at selskapet overgår inntjeningen som er guidet av ledelsen. Da kan vi fort få kurs over 60, avhengig av hvor mye som er priset inn i kursen…
Tja. På en god P/E 40 så er det jo priset inn et resultat på 350mnok på dagens kurs. 600mnok på kurs 60.
Forstår ikke helt bekymringen deres ang covid19 for dette selskapet? Kahoot har ved flere annledninger gjennom media forklart hvordan isolering rundt i verden har bidratt til flere brukere med økt fokus på e-lærings plattformer. Klar over at de har delt plattform veldedig, men dette øker jo bare kundebasen når ting normaliserer seg.
Tror dere ikke ved en neste dip at aksjonærer er mer forberedt på å ikke hoppe av feil tog som sist? Ingenting retorisk her, jeg er oppriktig nysgjerrig på tankene her.
Å treffe nytt kjøp etter neste dip høres fryktelig risikabelt ut…
Om det ser ut som toget kræsjer er det ikke bare de i fremste vogn som hopper av. Selv om de i bakerste vogn mest sannsynlig er uberørt av kræsjen vil flere hoppe av, for sikkerhetsskyld.
Fortsetter den kraftige veksten, fortsetter nok også kursoppgangen, selv om omsetning og inntjening ikke er i nærheten av å forsvare selskapsverdien per dags dato.