Her er saken i Finansavisen:
Hever kursmålet i Kahoot med 115 prosent: – Verdien ligger ikke i teknologien | Finansavisen
For en merkedag. Da føler jeg vi har kommet til ett lite platou og jeg sikkrett investert kapital. Kjøpte 7140 aksjer snitt 36 i sep. Solgte 2140 aksjer i dag snitt 116. Fikk nesten 250k ut og sitter med 5k aksjer i pluss. (De blir til oppkjøp)
(Kjøpte nordic unnmanned og fikk litt over 7500 aksjer hmmm selge den 115 om 6-12 mnd )
Update 15.Jan
da ble litt salg til og over i play Magnus . Tror kanskje de er en liten mini kahoot (der kahoot var for lenge lenge siden) verd 1 / 50 del men på vei inn i ett nytt marked. Ser kanskje store muligheter for play Magnus og dobbel trippel seg mens kahoot begynner og bli veldig store nå. Liker og trekke meg litt vekk når «alle» skal kjøpe aksjen og finne nye uslipte diamanter. Men Kahoot er en av mine bedte investeringer gjennom tidene så det er litt vemodig.
Grattis
Men spørsmål er om nedsiden er spesiellt stor i Kahoot så lenge du har de store bjessene med å innen en US børsnotering/oppkjøp. Alltså skulle Kahoot falle 20-30% nu så tror jag de er Mange som hade vart sugna på å kjøpe.
De tjänar ju ikke speciellt mkt penger så resultat er ikke noe som drar ner.
Ja kahoot er en kjempe aksje og helt ærlig så tror jeg den fortsetter veien til og bli kjøpt opp. Men jeg liker de nye aksjene med enormt potensialet og litt høyere risiko (de som endrer på ting slik de har vært). Som kahoot har gjort.
Jeg har pleid og være i aksjer når de er små og når ‘alle’ skal kjøpe de og de er verd 52mrd så begynner oppsiden og begrense seg. Nå blir det jo enda en emisjon 6.7 mill aksjer. Så går verdien til 200kr blir vel markedsverdi 100-120mrd.
Ser vi på mine aksjer som er qfuel, play Magnus, kalera så er jo verdien små og de er enda i oppstart. Får en av disse det til som kahoot er mulighetene 3-10 gangen.
Det var slik jeg gikk inn i kahoot og (qfuel var jeg med fra 11kr til 80kr men da og solgte jeg når alle skulle ha de. Kjøpte igjen på 58kr når de bekreftet 90% effektivitet )
Har jo enda 4K enn så lenge…
Kahoot! - Mandatory notification of trade and disclosure of significant shareholding
Ingen tvil om at Softbank har klokketro på Kahoot. Nesten så jeg vurderer å springe etter igjen etter å ha tatt gevinst på 115,3. Vanskelig valg!!!
Nydelig at Hanoa handler som gal også!
Artikkel i Finansavisen:
Hanoa kjøper 1 million som et signal åpenbart, “trenger” ikke flere aksjer
Spennende å se hvordan markedet reagerer på dette!
Det er sant. Han har mer enn nok🙂
Jammen tilgang på midler Hanoa ja…
Har du tilgang til innholdet i artikkelen?
Det har jeg. Men det er ganske langt. Så blir nok slettet av moderator.
Korrekt, dersom vi ikke sletter det kommer den sinte advokaten til FA og plager PDX.
Ser den👍 Det er helt innafor det.
Gjorde det nok bedre med Kahoot enn med Funcom
Henriette Trondsen fra Arctic anbefaler som vanlig Kahoot!:
Tre eksperter: Dette er de beste IT- og teknologiaksjene nå – E24
Hvem er det 2 andre?