Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Lite trolig at det er noe manipulering, spørs hvordan du definerer det, litt algoritme og robottrading er det nok. Jeg tenker det mest sannsynlige er kjøpsordre som ligger åpent i markedet som blir fordelt utover flere handler, alt etter hvordan kjøps og salgssiden ser ut. Helt vanlig egentlig. Så skal en heller ikke glømme at det f.eks er studenter og andre som knapt betaler kurtasje for handlene sine, da er det ikke så unormalt med slike tall.

Men er langt ifra noen ekspert selv :slight_smile:

1 Like

Kahoot! AS - Annual Report for 2020

1 Like

Kahoot! AS reports fourth quarter 2020 results

2 Likes

Kahoot bekrefter planer om notering på utenlandsk børs!:+1::slightly_smiling_face:

3 Likes

Dette går strake veien opp mot 140 i første omgang.

1 Like

sell on news her. Hvor dypt skal vi?

122 ser ut til å være panikkbunnen.

Ikke helt :confused:
Er det noe annet negativt i Q4?
Rykter om fremtidig notering i utlandet må jo bare være positivt

1 Like

Kan hende noen få forventet spenstigere nyheter.

Feks konkrete oppkjøpsplaner, konkret dato for hovedlisting, generelt hva skal gamle og nye emisjonspenger brukes på?

Overraskende at den går såpass langt ned når det meste var kjent allerede og bekreftelse av notering i utlandet er åpenbart positivt. Men er vel en del med større poster som utnytter volumet til å få solgt.

Samtidig har jeg en mistanke om at mange forventet presisering av notering på Oslo børs. Har bare skumlest rapporten, men språket er vel likt som tidligere? Hadde vært greit med endelig avklaring på det.

At stoffet var kjent, tipper jeg er grunnen til reaksjonen. Kahoot! har fått mange nye aksjonærer den siste tiden, og tipper det var mange som forventet at de skulle komme med noe nytt- eller kanskje til og med oppjusterte tall fra trading updaten. Men de som har fulgt selskapet en stund vet at trading updatene treffer svært godt, og at Q-presentasjonen stort sett bekrefter tidligere innhold. Reaksjonen er udramatisk IMO, men ikke overraskende i en volatil aksje som Kahoot!

Syntes det stadig blir vanskeligere å lese hvor mye de vokser organisk. Veksten slik jeg ser det, spesielt i home kategorien, er hovedsakelig drevet av oppkjøp. Goodwill avskrivningene er jo ganske betydelige.

Takk gud for at de avskriver goodwill IMO. Mye verre med de som blir liggende med feite balanser, og kanskje feilaktige verdier på goodwill-poster, pga. manglende goodwill-avskrivninger. (Skjønner for øvrig at du forsøkte å komme med et annet poeng)

OK :slight_smile: Takk for svar!

Ser ut til at emisjonsfullmakten på 67m aksjer skal brukes i forbindelse med notering på hovedlisten.

Må innrømme at det var jeg ikke klar over. Trodde de hadde enten Softbank på trappene som ville øke eierandel, eller spesifikke oppkjøpsplaner i tankene når de hastet gjennom fullmakten.

Forsåvidt logisk nok. Er det slik at man “må” tilby nye aksjer i forbindelse med notering på hovedliste? Det er vel tross alt en IPO.

Tror ikke man må det, er vel bare en flytting fra ene markedet til det andre siden de er notert.

Er man egentlig “børsnotert” på gamle Merkur?

Edit: bare glem det, trodde jeg hadde lest at notering på merkur egentlig ikke kunne klassifiseres som børsnotering. Ser nå at det er feil🤦‍♂️

Man er notert, er bare en enklere prosess :slight_smile: Samt at de behandles på annen måte skattemessig :slight_smile:

Jeg er ganske sikker på at fullmakten vil bli benyttet ifbm notering på Nasdaq (+ gjerne et oppkjøp i mellomtiden). Gir ingen mening å notere seg der uten et spredningssalg. Det er enkleste måten for å øke interessen der, samt sentimentet i aksjen. Siden den måtte hastegodkjennes nå, så tipper jeg det er fordi målsetningen er å komme på nasdaq før sommeren.