136milliarder eller er eg feil?
Og ikkje 14 milliarder som står i finansavisen?
Det som står i Finansavisen er rett.
Det er tydelig at det er noe i lufta her hos meg.
1.6 billion dollar er 1368 480 000 000 kr med dagens valuta kurs og 1 milliard har 10 tall i seg ergo ca 136milliarder jaja
Prøv igjen…
Billion betyr ikke det samme i Norge og USA
Like før vi burde startet en poll
1.6 ganger dollarkurs ganger 1.000.000.000
Er forskjell på merkevare- og selskapsverdi…
Kahoot! ASA: Trading update for the first quarter 2021 to be published 7 April 2021
Ingen store oppkjøp siden q3 såvidt jeg vet. Blir interessant å se hvor mye de vokser organisk.
1.6 billion dollar betyr 1.6 milliarder dollar eller 1,6 milliarder dollar x 8,5 Nok/dollar = 13,6 milliarder kroner. Kahoot hadde børsverdi på 41,5 mrd i går. Det finnes uttallige mange loftslotter på børsen nå.
billion = milliard
Markedsverdi er verdi av fremtidig cashflow IKKE av merkevare.
Det finnes utallige muppets som ikke forstår hvordan aksjer fungerer…
Toppen her, Apple, har en market cap på 2 trillioner dollar per i går.
Så merkevare ~250 milliarder dollar, market cap ~2000 milliarder dollar
Apple driter penger.
Kahoot har tilgode å omforme sin massive brukerbase/merkevare til penger på bunnlinja. De har vokst omsetningen med massive 1600% uten at det har resultert i annet en 42% økning i tap de siste tre årene.
Når kahoot begynner å bli et voksent selskap, veksten begynner å avta og med en ok P/E på 20 burde resultatet ligge på 2MRDNOK etter skatt for å forsvare verdsettingen pr idag.
Kosten på samme nivåer som idag lang inn i fremtiden (totalt urealistisk) vil det si en omsetningsvekst på 6600%. Og da har jeg faktisk bare tatt utgangspunkt i EBIT, ikke resultat etter skatt.
Liker at det blir forklart og diskutert men la oss droppe å komme med nedlatende kommentarer. Da er nok av sånn her i verden.
Som tidigare påpekat.
Om du ex jämför Kahoots tal med Spotify, etc så ser du att de är en del företag som spelar i en Annan liga med tanke på värdesättning…
Spotify har en P/E på -75 och förväntas i 2023 ha en PE på 150 …
Jag menar att Kahoot är helt jämförbart med Spotify. Det är tänkt något större och mer omfattande än ett vanligt företag.
Kahoot har t.o.m. bättre och fler möjlighet att tjäna pengar än Spotify då man har hela världens skolsektor som potentiell kundebas. (Skattefinansierade Institutioner som kunde som skiter pengar och alltid betalar i tid). Och läring likt Kahoot kommer snarare bli vanligare i alla länder också tex Brasilien (211 miljoner invånare) + Övriga Sydamerika och Afrika.
De kommer vara helt avgörande för lärandet i dessa länder att använda digitala lösningar i framtiden för att höja den generella nivået.
Siden ATH har vi duppet ned til drøye 90-lappen. Papirtapet til f.eks. Haudemann er på flere milliarder, men han sitter. Det samme gjør de andre med storposter. Dette forteller meg kun en ting; sitt rolig. Kahoot er ingen døgnflue. Det er flere enn én her i verden som har solgt seg ut av selskaper for tidlig. Greit nok at ingen noensinne har tapt på å ta gevinst, men is i magen har heller aldri skadet. Fin avslutning i dag. Bunnen nådd og herfra er retningen nord igjen. God påske! Husk kompass.
– En kjøpsmulighet
Onsdag rykket DNB Markets-analytiker Frank Maaø ut med en ny analyseoppdatering på Kahoot, hvor kjøpsanbefalingen og kursmålet på 150 kroner ble opprettholdt.
«Kursfallet den seneste tiden tror vi kan være en attraktiv kjøpsmulighet. Færre investoroppdateringer skaper noe usikkerhet på kort sikt. Selv om vi har nedjustert prognosene for første kvartal noe, tror vi Kahoot vil gjøre det rimelig bra og er fortsatt på sporet for å nå sine mål for hele året», skriver han i oppdateringen.
KJØP: DNB Markets-analytiker Frank Maaø mener kursfallet i Kahoot er en god kjøpsmulighet.
Ifølge analytikeren er det flere potensielle årsaker til det kraftige kursfallet som har kommet uten noen negative nyheter fra selskapet.
Maaø tror at sektorrotasjonen fra vekst til verdi-aksjer har tynget Kahoot, i kombinasjon med færre handelsoppdateringer og en oppfatning i markedet om at ledelsens tone ikke er like trygg som før.
Høyrisiko-aksje
I første kvartal estimerer DNB Markets fakturerte inntekter på 19,5 millioner dollar, tilsvarende en vekst på 2 millioner dollar. Meglerhuset venter fortsatt solid vekst i brukerbasen, men litt lavere konvertering.
«Vi tror at konsensus sannsynligvis er på den lave siden. (…) På våre estimater verdsettes Kahoot markant lavere enn peers hvis man tar hensyn til vekst og finansiell profil. Vær oppmerksom på at Kahoot er en høyrisiko-aksje. Vi ser på den seneste kursnedgangen som en attraktiv inngang, spesielt for langsiktige investorer», skriver Maaø.
Basert på 2021-estimater prises Kahoot til 56 ganger EV/Salg, mens på neste års prognoser er multippelen på snaut 30-gangeren.
Også Arctic Securities sendte ut en oppdatering på Kahoot i dag med følgende budskap: «Den svake kursutviklingen er en god kjøpsmulighet».
Meglerhuset har en kjøpsanbefaling med kursmål på 140 kroner.
Ingen sånne selskaper som prises til PE på 20. Prøv 60 du
Skal jeg tippe tror jeg det blir mulighet for billigere inngang etter at q1 legges frem.
Aldri sett et selskap jobbe så hardt for å pumpe opp kursen. Kan fort bli blodbad om de leverer lav vekst et kvartal.