Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Blir spennende å se om det kommer PR før børsåpning i US. Håper det var flere aktører som ønsket den internasjonale delen, så de fikk en god pris!

Through a pre-existing licensing agreement, Kalera retains an irrevocable, perpetual, and sublicensable right and license to Kalera GmbH’s intellectual property, excluding the &ever®, Dryponics®, and HappyNest® trademarks owned by &ever GmbH prior to its acquisition by Kalera group.

In an additional effort to accelerate bringing Kalera to cash flow positive, the Company continues the process of divesting Vindara, its seed genetics business and expects to close prior to the end of Q1 2023.

Kilde: https://investors.kalera.com/news-releases/news-release-details/kalera-plc-announces-completing-separation-international-assets

Og full fart på NASDAQ :slight_smile: :slight_smile:

Opp 60 prosent. OK start på dagen.

Men av hvilken grunn? Rimelig loco uten nyheter?

Sånn markedet for «low floaters» er om dagen!
Det shortes og flippes i øst og vest🤪

WallStreetBets?

Hur säker kan man vara på att denna är riktig :smirk: :unamused:

Hva ble status for dette salget av den internasjonale virksomheten? Hvor mye fikk de for det?

Tenk at jeg lot meg lure av den gjengen her. Investeringene skulle gi en payback på 3 år. Alle meglerhusene var med å selge svindelen. Jeg var rett og slett så naiv at jeg ikke forstod at det var lureri. Shit ass. Dette føles så lenge siden.

2 Likes

Gå gjennom rapportene; se hva de guider og hva de faktisk leverer.

2 Likes

Nylig guidet cashflow positive i slutten av 23! Blir bra🥳

1 Like

For all del håper jeg de leverer på det for dere som fortsatt sitter i aksjen. Det er jo et helt annet firma nå.

1 Like

Kalera har hatt og har sine utfordringer. Vil ikke si at det er svindel, men de har gjort noen disposisjoner som ikke har vært heldige, les: kjøp og nylig salg av farmene/lokasjonene (München, Kuwait og Singapore) tilknyttet &ever. Kjøpet av &ever ble gjort da tidligere CEO satt i lederstolen.

Det er uheldig at selskapet ikke har presentert Q4-tallene fra 2022. Jfr diskusjoner på «Discord»: ser for meg at presentasjonen kommer før 15. april. At selskapet ikke har frigitt Q4-tallene skaper usikkerhet, og det presser nok kursen ned. Ja, med god hjelp fra «shorterne». Det kan være taktiske grunner til at dette blir gjort så sent som mulig for deretter å frigi Q1-tallene fra 2023 like etter. Mulig de ønsker å sette «shorterne» på plass med en slik manøver :wink:

2 Likes

Har spekulert i det jeg også. Håper bare de ikke kjører emisjon på dette nivået. Lån nå og emisjon når kursen har hentet seg inn igjen🤞🏼

1 Like

Da kan man vel konkludere med tidenes scam!

hva tenker du nå? Er du overrasket?

helt ok at mange start-ups går i dass. Men hva tenker du om guidingen på profitabilitet på farmene deres?

Det er ofte svært vanskelig å vite hvem som har visst hva når kontra hva som har blitt guidet.

Jeg syntes Kalera ikke har vært mer misvisende enn en del biotekselskaper for å si det enkelt. Er det innafor? Vel, er grunn til å være skeptisk til mye av guiding på børs syntes jeg.

Jeg tror de aller fleste som har investert i Kalere følser seg grundig lurt. Både av selskapet og av meglerhusene. Mitt inntrykk er at det aldri var noe realisme i estimatene deres fra dag 1. Dette handlet ikke om et lite avvik; men om en grunnleggende uredelighet. Markedet oppdaget dette ved q3 2021, da pitchen til investorene i emisjonen en måned tidligere viste seg å oppgi salg i antall salathoder i stedet for i dollar. Fordi de måtte gi svært høy rabatt for å få solgt produksjonen sin var avviket stort.

Markedet spurte seg da; er dette et hendelig uhell; eller en bevisst handling for å hente sårt tiltrengt kapital på falske premisser? Jeg tror det var bevisst villedning. Du står selvfølgelig fritt til å tro at det var slurv. Men er spent på hva folk flest her på tekinvestor mener?

• Kalera villedet markedet med vilje
  • Å oppgi salg i antall salathoder i stedet for $ er et hendelig uhell alle kan gjøre.

0 stemmegivere