Ny bunnotering for Kalera på Euronext. Hvor stopper dette, skal den helt til 5??
Dette kan være en god inngang i verdens største VF selskap. Kanskje presentasjonen 15. desember kan roe investorene.
Ny bunnotering for Kalera på Euronext. Hvor stopper dette, skal den helt til 5??
Dette kan være en god inngang i verdens største VF selskap. Kanskje presentasjonen 15. desember kan roe investorene.
Det blir spennende til neste år! Jeg fortsetter å kjøpe. Før eller siden så snur negativteten til vekstaksjer. Så at small caps indexen i USA har laveste PE på 10 år så dette kan være en unik kjøpsmulighet for mørbanka small caps og vekstaksjer. Det er noen få store aksjer (FANG, Tesla, NVIDIA) som har “spist” de mindre aksjene. Tror vi kan få noe tilsvarende alt-coin rally i krypto der folk flytter pengene sine fra bitcon til alt-coins etter at bitcoin har peaket under krypto bull run.
Jeg tok litt tilbake idag på slutten, men blir ikke sjokkert om denne skal ned å teste 10 kr.
Ser i hvert fall at Appharvest trosser NASDAQ idag og er opp 2%
Edit: og jaggu jinxet jeg Appharvest, endte ned 3%
Hvordan fastsettes prisen på aksjen ifm noteringen i US. ?
Er det noen som har vært med på dette før?
Fine nye nettsider. Ny tweet i går også (første siden 12.11) en artikkel : A photo tour of energy-efficient vertical farms | Popular Science
Teknisk ser det ut som den siste nedovergående trenden er brutt, og kjøpssignal er gitt.
Det blir spennende å se om dette holder ut dagen.
Nå ser det ut som at det er en robot også på kjøpssiden. Masse bud på 4000 aksjer tett inntil hverandre. Er det noen som vet hvordan disse fungerer? Skulle gjerne lest en god artikkel om det.
CEO går av. Hva skal man lese av dette mon tro ? Lukter sparking lang vei siden de ikke har noen til å steppe inn og at han går på dagen. Hva kan stå bak ? Uenighet med eiere/styret ? Resultat av dårlig kommunikasjon rundt Q3? Uansett har selskapet 4 dager på å forberede en presentasjon som bør roe markedet og gi mer info om status. Inverstor-call 15 des bør gi bedre svar enn forrige gang. Opp/ ned i dag ???
Det har vel nesten ligget litt i kortene at ikke alt gikk på skinner hos ledelsen. Tror ikke dette trenger å være negativt for selskapet i det hele tatt. Og kursen har jo blant banket ned allerede, så det er vel grenser for hvor mye litt ledelsesendringer kan ha å si på den. Har bare en superliten posisjon her nå, men har fulgt selskapet siden det var på OTC.
EDIT: Skrev først at jeg ikke eier aksjer, men kom på at jeg har noen få aksjer på en Zero-konto hvor jeg investerer sammen med kidsa for å lære dem å spare i aksjemarkedet.
Selg
Kalera er 1 av 10 nyttårsraketter hos Investtech. Let’s GOOOOO!
Tror ikke avgangen til sjefen har så mye å si for kursen. Heller det at aksjen har blitt presset ned som en badeball under vann. Det går ikke i lengden, med laveste kursmål 70-80 prosent over gårsdagens sluttkurs. Pluss investech, snarlig Nasdaq notering mm.
Noen forventninger til Virtual Investor Day på onsdag? CEO er erstattet etter annonsering av presentasjonen, blir spennende å se om de har noe som kan få investorene til å kjøpe igjen.
I følge presentasjonen fra oktober så skulle de annonsere 2 nye lokasjoner i Q4, vi kan vel regne med at de kommer med disse i forkant, hvis de i hele tatt kommer i år.
Jeg har ikke peiling på opsjoner, men dette høres veldig generøst ut for noen som bare skal være interim CEO. Det kan fort bli mange millioner kroner i fortjeneste på kort tid. Hadde det ikke vært mer naturlig med la oss si 100 tusen opsjoner i året. Hvor lenge sitter vanligvis en interim CEO? Det er jo vesentlig.
Noen som har noen tanker?
«The Board of Directors has begun a formal search for a permanent CEO and expects the process to be concluded in 2022.»
Forventet å sitte maks 1 år. Han får ikke lønn i perioden da, så sånn sett sier viser han i hvert fall at han har tro på selskapet.
McWilliams will be granted 550,000 options with exercise price equal to the NOK equivalent of $1.64 per
Ikke lønn…
550 000 x 1.64$ er vel ca 10 millioner …+++ etter kurs kolaps… Where do I sign