Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Topp at den gikk videre. Tapt fortjeneste er ikke så galt. Verre med tapte penger. Får trade neste nivå hvis det etableres et lignende gap.

5 Likes

Opp mot 5!

2 Likes

Helt insane :smiley:

EDIT: og der var vi på 5kr

EDIT 2 : er jo lite volum da så snur fort

3 Likes

Jeg hadde en liten forventning om at vi kom til å vake rundt 4,30 frem mot Q1, og at resultatene der ville vise veien videre, så det her er over all forventning.
Er det posisjonering frem mot Q1 eller er det bare noen som trengte et døgn på å lese/regne på den siste avtalen tro?
Som nevnt lavt volum enda, så vi får se, men moro :slight_smile:

1 Like

Grattis til dere som har vert med på reisen her, mangen prosenter på dere siste døgnet :slight_smile:

1 Like

På meg så virker det som om flere har fått øynene opp for Kitron. Jeg har hengt på xtrainvestor noen år og det har ikke vært snakk om kitron i det hele tatt før de siste månedene hvor 5-6 iallfall har nevnt kitron.

2 Likes

Eg har lenge følgt med på XI også, å bit meg merke i at det siste månedene vertfall har blitt 5-6 nye personer der også :wink:

2 Likes

Jeg lurer på om en (mulig) feiltolkning av meldingen kan forklare noe av oppgangen? Jeg er mao veldig spent på svaret du får. :stuck_out_tongue:

Det har vel begynt å bli posisjonering før kvartalstallene de siste gangene, ettersom Kitron stort sett har gått 10-20-30% hver gang de siste fire kvartalene.

2 Likes

Tror du ikke kursen hadde gått mye mer hvis folk feiltolket meldingen. Da ville jo den ene avtalen ha generert mer vekst enn de guidet i februar og økt omsetningen i Arendal med 40%.

1 Like

Forsåvidt enig, men la oss si at 10% feiltolker meldingen? Du var jo ikke 100% sikker selv? For min del, så tror jeg ikke det er mulig for Kitron å oppfylle en feiltolket versjon av meldingen, i såfall måtte Arendal ha ansatt bra mye ekstra folk (som forsåvidt nok er mulig med dagens marked).

Tenker litt det samme @Christian
Skal ikke så mange feiltolkninger til for å oppnå 1 mill omsetning.

Det er jo ikke omsatt mer enn 237k aksjer så det er jo helt klart noen som kan ha kjøpt basert på at de trodde det var 500mill fram til midten av 2017.

1 Like

Hmm, er faktisk ikke sikker på om du er ironisk eller ikke i ditt siste innlegg, det kan jo like godt være at Kitron gikk litt på meldingen, og resten er tradere…

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=398450

(2016-04-01) Angående børsmelding 31. mars 2016 (Northrop Grumman tildeler
Kitron radarkontrakt), ønsker Kitron å understreke følgende:

Den potensielle verdien som er nevnt er for løpetiden til serieproduksjonen av
F-35-programmet.

De første trinnene med å overføre teknisk kompetanse og produsere prototyper for
testing og validering, samt design og bygging av testutstyr, vil pågå til midten
av 2017. Serieproduksjon vil starte etter fullført testing og validering.

Edit: Sikkert for at @nofun mfl. har sendt mail. Greit å få avklart.
Så får vi se om de som eventuelt feiltolket selger seg ut igjen nå :slight_smile:

3 Likes

Så, da var meldingen som jeg forventet, men jaggu var den uklar. Første gangen jeg leste den, så skummet jeg bare, og antok 500mnok var over endel tid. Deretter så jeg en kommentar på hegnar-forumet som fikk meg til å lese den en gang til, og ordlyden syntes jeg tillot tolkingen at 500mnok var over ett år. Logikk tilsa at det ikke var over ett år, derav spørsmålet mitt her, og @nofun sin forklaring på hva Kitron egentlig mente (500mnok over 30 år).

2 Likes

4.85 og opp 11.75% er jo en akseptabel slutt på uken :slight_smile:

4 Likes

Ingen store endringer på topp #20 men ser Kjell Løite har økt med ca 25k og er nå #9. Nordnet Bank AB er ny på #19 med 450k aksjer.

2 Likes

Noe nytt her eller bare noen som tar hjem litt gevinst?

Er vel som @Christian har vært inne på veldig lavt volum og lite som skal til for å sende mcap ned noen 10-talls mill. Dag til dag kurs er ikke så spennende her mao :slight_smile:

4 Likes

Bare lurte på om jeg skulle kjøpe :slight_smile:

1 Like