Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Jeg satt i aksjen fra 2kr til 12 kr, solgte meg ut i krakket i 2020, kjøpte meg tilbake også solgte jeg igjen. Veldig fornøyd med å ha fått med meg 6x, men litt kjipt å ikke få med meg den neste 8x-en. Har hele tiden synes den var for dyr i ettertid. :see_no_evil:

… har sittet i Nekkar som har gått fra 2kr til 14kr i samme periode som Kitron har gått fra 10 til 100kr, så ikke helt elendighet da. :stuck_out_tongue:

Har ikke fulgt aksjen tett de siste årene, men det jeg likte best var hvor ekstremt nøyaktig guidingen var.

5 Likes

Takk. Dagens geopolitiske situasjon - vi lever i en utfordrende verden - forsvaret styrkes - gir økt salg av KITRON produkter - har jeg forstått. Vi får håpe på en roligere verden - men at produktene også kan benyttes til fredlige formål.

Flagging

SB1 Markets-analytiker Petter Kongslie klinker til og hever kursmålet på Kitron med nesten 50 prosent. Betydelig sterkere forsvarsordrer er grunnen.

Enormt!

Kitron ASA - Notification of Primary insider transaction

Kitron mottar en ordre på 16 millioner euro for bakkestasjons­utstyr til C-UAS.

2 Likes

Kitron receives a EUR 16 million order for C-UAS ground station equipment.

Kitron: Annual report 2025

Kitron: Innkalling til ordinær generalforsamling 24. april 2026 kl. 10.00

Kitron: Notice of Annual General Meeting on 24 April 2026 at 10:00 a.m. CEST

Man kunne jo bare holdt kitron og gått bort fra pcen

6 Likes

Kitron har mottatt en ordre på EUR 42 millioner fra en kunde innen markedssektoren Forsvar/Romfart.

Kitron receives a EUR 42 million order from a customer in the Defence/Aerospace market sector.

3 Likes

Hva skal man si om KIT her da? noen merkelig nedgraderinger i en tid der det bombes og sprenges i hytt og gevær. ER vel ikke tvil om at dette materialet må erstattes og da blir det jo ikke mindre ordrer i mitt hode. Men erkjenner jo at markedet ikke er helt enig. Men om man verdsatt KIT til 100kr før forrige rapport, så har vel ikke selskapet blitt noe mindre verdt mtp makrohendelser siden sist.
Noen som har noen formeninger?

Ble den ikke nettopp jekket opp til 110 av noen da?

22 milliarder marketcap nå, så er jo ikke konkurspriset akkurat. :wink:

Kitron sikrer EUR 37 millioner ordre for neste generasjons taktisk kommunikasjonsutstyr

1 Like

Kitron Secures EUR 37 Million order for Next-Generation Tactical Communication Equipment

Kritikken mtp lite kontrakter siste året må jo begynne å stilne snart. Vært uhyre morsomt om de har noe lignende til kvartalsrapporten

1 Like

Kitron: Record Q1 results and accelerating demand