Jeg vil ha mest mulig eksponering mot luftforsvar og medisinsk utstyr (som jeg tror vil kunne stå seg best i en eventuell lavkonjunktur), og derfor er det litt skuffende at disse svekket seg i Q1
Samtidig kan dette bare være tilfeldig variasjon mellom kvartalene og jeg jeg vet at de har fått mange ordre innen luftforsvar i det siste, dessuten kunne vi lese at det skal leveres en større ordre her neste kvartal:
“Cash conversion is at the same level as the last quarter despite a temporary increase of inventory in preparation of planned Defence/Aerospace deliveries in the second quarter.”
På den annen side er det jo veldig positiv at industrisegmentet vokser sterkt og det viser at Kitron har mange ben å stå på. Offshore/Marine har jo vært katastrofalt, men de andre områdene har mer enn veid opp.
Industri handler om automatisering og kontrollsystemer (kanskje ikke så dumt, med tanke på at vi er på vei mot et robotisert samfunn):
“Within the Industry sector Kitron operates and delivers a complete range of services within industrial applications like automation, environmental, material warehousing and security. The Industry sector consists of three main product areas: control systems, electronic control units (ECU) and automats.”