Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

31/05-2019 08:15:00: (KIT) Kitron: KIT . Issue of shares under share incentive program

31/05-2019 08:15:23: (KIT) Kitron: KIT - Utstedelse av aksjer under aksjeincentivprogram

31/05-2019 08:15:24: (KIT) Kitron: KIT - Issue of shares under share incentive program

Da er jeg på ny ATH i Kitron, hadde bestemt meg for at neste gang aksjen faller mot trendstøtte, så skulle jeg kjøpe, samme hvor mørkt makro så ut. Har nå 24k aksjer. Gleder meg til Q2-tallene, er håpfull til guidingen videre fra Kitron. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Er selv nesten oppe på max av det jeg noengang har hatt selv, bare 10k under maxen nå. Gavepakke den kursen vi ser nå.

1 Like

Til dere som lurer litt på Kitron, bånnsolid selskap du kan nå få aksjer til under 8.5. Viss ikke verden tryner er dette en gavepakke. Men selvsagt alle aksjer er jo forbundet med risiko.

1 Like

Funderer litt på hvor mye Kitron kan påvirkes av handelskrigen og mulig resesjon. Forsvarsindustrien ruller vel i samme tempo, men det jo pr nå ikke det største området.

05/06-2019 15:08:39: (KIT) Kitron: Kitron ASA - New share capital registered

06/06-2019 16:00:00: (KIT) Kitron: CEO Peter Nilsson to resume his duties on 30 September 2019

2 Likes

Gikk en hel haug(1mill) med aksjer på 9.4 i sluttauksjonen.

2 Likes

Var muligens pga indeks rebalansering. I Elkem gikk det nesten 7 millioner aksjer.

https://newsweb.oslobors.no/message/480023

2 Likes

Norne har en liten KIT oppdatering. Anbefaler forsåvidt å melde seg på nyhetsbrevene dems, så får man analysene gratis!

teady growth towards ambitious goals continues; CEO back in September

We keep our Buy recommendation and NOK 12/sh TP unchanged on KIT share ahead of 2Q report next Thursday. We expect the company to continue showing strong growth and to be on a solid path towards the ambitious 2025 goals.

Strong YoY growth and stable QoQ development expected in 2Q

Kitron (KIT) will release its 2Q19 report on July 11th. We expect 2Q revenues of NOK 814m, which is up 22% YoY (stable QoQ) partly due to the acquisition of API Technologies’ EMS division, but also due to continuous organic growth. Our top line estimate for full year stands at NOK 3.18bn, which is on the high side of the company’s latest guidance of revenues ending up in the NOK 2.9-3.2bn range for 2019. The company also guided full year EBIT margin to be at 6.2-6.6% and we are in the middle of the range at 6.4%. Our estimate for 2Q stands at 6.3% or NOK 51m (same as in 1Q19).

New significant F-35 contract; CEO back in position from September

There were a couple of news worth mentioning since our last update in early May:

· On May 15th, Kitron was awarded a contract from Harris for production of Integrated Backplane Assembly (IBA) for the F-35. The potential value of the contract is USD 18m (>NOK 150m) with deliveries from 2019 to 2021.

· It was comforting to see that the CEO’s treatment has progressed according to the plan and that Peter Nilsson will return to the CEO position in September after a medical leave from early this year. Mr. Nilsson has played a key role in the strong growth in the company’s sales and profits and as a result the share price over the past number of years.

Buy and NOK 12/sh TP maintained ahead of the report

We have made only minor adjustments to our estimates and our Buy recommendation as well as NOK 12/sh TP is reiterated. We see strong upside in the share price, as the ambitious goals are achieved and valuation is still undemanding - DCF/DDM approaches indicate solid upside, while P/E of 12 dropping to 10 in 2020 looks attractive also having in mind the 6-7% dividend yield.

Analyst

Tomas Skeivys, CFA

+47 21 95 37 49

[email protected]

5 Likes

Skybrudd i Kitron de siste årene:

1 Like

Når slippes tallene i dag?

Edit: Kitron will present Q2 2019 results on 11 July 2019 at 12:00 GMT (14:00 CEST)
](https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=98041301)

Siste par årene har de vært sluppet kl 13 tror jeg. Jeg tror det normale er at tallene slippes slik at de kan fordøyes før presentasjonen, så hvis de har webcast kl 14 så vet ikke jeg hva det vil tilsi egentlig.

En kontrakt fra 5/7, som jeg ikke hadde fått med meg. Utgangspunktet er 3 mill USD med potensiale opp til 6,5 mill USD.
https://tools.eurolandir.com/tools/Pressreleases/GetPressRelease/?ID=3624585&lang=en-GB&companycode=n-kit&v=

1 Like

Kitron: Q2 2019 - Rekordhøyt driftsresultat

1 Like

Nice!

Jeg er også
glad for at den utfordrende komponentsituasjonen i bransjen nå er bedre, og
dette forventes å redusere arbeidskapitalen gradvis de kommende kvartalene.

Ikke verst, lavere marginer, men vesentlig høyere topplinje

For 2019 forventer Kitron at driftsinntektene vil øke til mellom 3 200 og 3 400
millioner kroner. Resultatet i kroner er høyere enn de tidligere utsiktene, men
EBIT-marginen er ventet å være mellom 5,9 og 6,3 prosent.

Dette gir forventet EBIT for 2019 på 188,8 - 214,2 MNOK

4 Likes

Strålende rapport.

2 Likes

Fra årsrapporten
image

Fra Q2 rapporten
image

Årsrapporten guidet EBIT for 2019 på 179,8 - 211,2 MNOK
Q2 rapporten guidet EBIT for 2019 på 188,8 - 214,2 MNOK
Guidingen for Ebit er mao oppjustert med 3%
Guidingen for omsetning er oppjustert med 4,7%

Omsetning for 2018 var på 2619 MNOK, guidingen for 2019 er nå på 3200 - 3400 MNOK, eller 26% vekst.

Organisk vekst i omsetning hittil i 2019 er på 19% og de forventer at marginene mot slutten av 20
EBIT var på 156,1 MNOK i 2018, guidingen for 2019 er nå på 188,8 - 214,2 MNOK, eller 21% - 37% vekst

Marginene er noe lavere enn guidet pga midlertidig inneffektivitet ved innfasing av nye kunder ved eksisterende anlegg og oppstart av det polske anlegget. Dette forventes løst ved inngangen til 2020.

Jeg solgte riktignok 10% i dag, først og fremst fordi jeg hadde økt med 25% i forkant av rapporten. Tallene ser knallsterke ut og spesielt topplinjen imponerer veldig. Med EBIT på 156,1 MNOK i 2018, så klarte de et resultat på 106 MNOK, hvis de hadde klart samme ratio i 2019, så hadde det blitt 136,8 MNOK. De har nok høyere renteutgifter i 2019, så resultatet blir noe lavere enn 77 øre pr aksje.

Litt moro med over 600% vekst i en sektor, dessverre fra et veldig lavt nivå. :smiley:image

Utvikling i Ebit:
image

image
Lithuania ramp-up affects margins
US margins turn positive this quarter (etter at de har eid dem i to kvartaler)
Det er jo også klart at det først og fremst er USA som trekker ned marginene, men trenden er veldig pen oppover. :slight_smile:

5 Likes